به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۱۴۵۶۶۳

آخرین مقاله هاوکینگ 2 هفته قبل از فوت

آخرین مقاله هاوکینگ 2 هفته قبل از فوت
 
گروه علمي: "استیون ویلیام هاوکینگ" کیهان شناس و فیزیکدان نظری برجسته بریتانیایی در واپسین روزهای عمرش در حالیکه در بستر بیماری بود، به همراه همکارش "توماس هرتوگ"(Thomas Hertog) فیزیکدان 42 ساله بلژیکی، یک مقاله با نام "یک خروج آرام از تورم درونی"(A Smooth Exit from Eternal Inflation) نوشت.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این فیزیکدان نسخه نهایی آخرین مقاله علمی خود را تنها دو هفته پیش از فوت منتشر کرد. در این مقاله آنها درباره‌ی اینکه چگونه می‌توان شواهدی را از وجود "چند جهانی"(Multiverse) کشف و پایان زندگی را پیش‌بینی کرد، نوشته‌اند. " چند جهانی" یک نظریه درباره این است که جهان ما داخل یک حباب واقع شده است و اینکه چند جهان دیگر نیز داخل حباب ما وجود دارد.
در این مقاله آنها مطرح می‌کنند که شواهد وجود جهان‌های موازی باید در اندازه‌گیری‌های تشعشعات زمینه، از آغاز زمان وجود داشته باشد. این تشعشعات زمینه را می‌توان به نوبه خود توسط یک کاوشگر عمیق فضایی که بر روی آن چند ردیاب نصب شده باشند، اندازه‌گیری کرد. اگر این شواهد در طول عمر هاوکینگ کشف می‌شد، ممکن بود برای او جایزه نوبل را که او هرگز قادر به دستیابی به آن نشد به ارمغان بیاورد.
توماس هرتوگ، که در آن مقاله با هاوکینگ همکاری کرده بود گفت: استیون هاوکینگ بارها برای دریافت جایزه نوبل نامزد شده و او لایق برنده شدن بود و باید آن را برنده می‌شد اما اکنون دیگر او هرگز نمی‌تواند.