به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۴۷۰۵۱
لاله های واژگون شکوفا شدند

زیباترین منظره گردشگری بهاری رقم خورد

گروه جامعه: شهرکرد- دشت بزرگ لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری در حال حاضر به علت گرم شدن هوا به گل نشسته است و زیباترین جاذبه گردشگری بهاری را در این استان رقم زده است.
زیباترین منظره گردشگری بهاری رقم خورد
استان چهارمحال و بختیاری دارای بزرگ ترین دشت لاله های واژگون در کشور است که هم اکنون لاله های واژگون این دشت با گرم شدن هوا شکوفا شدند.دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد و دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، در دو نوع قرمز و زرد است. نزدیکی دشت لاله های واژگون کوهرنگ به دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان کوهرنگ، این منطقه  را به یکی از تفرجگاه های مهم کشور در فصل بهار تبدیل کرده است.

زمان رویش و شکفتن لاله های واژگون در این دشت هر ساله در اردیبهشت ماه آغاز می شود و لاله های واژگون تا پایان اردیبهشت ماه در این منطقه مشاهده می شوند اما لاله های واژگون این منطقه به علت کاهش بارش برف در زمستان سال گذشته و همچنین گرم شدن هوا پیش از موعد شکوفا شده اند.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه لاله های واژگون در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری شکوفا شده اند، تاکید کرد: لاله های واژگون پیش از موعد در این منطقه به گُل نشسته اند.لطفعلی چراغپور تاکید کرد: کاهش بارش برف در زمستان سال گذشته در شهرستان کوهرنگ یکی از مهمترین دلایل رویش پیش از موعد لاله های واژگون در این منطقه بوده است.مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: دمای هوا در فروردین ماه در شهرستان کوهرنگ برخلاف سال های گذشته افزایش داشته است و همین عامل سبب رویش ناگهانی لاله های واژگون در این منطقه شده است.وی ادامه داد: زمان ماندگاری لاله های واژگون در چهارمحال و بختیاری دو هفته پیش بینی می شود.مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: تمهیدات لازم برای حفاظت از دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ  با اشاره به اینکه دشت لاله های واژگون نقش مهمی در جذب گردشگر و توریست داخلی و خارجی به شهرستان کوهرنگ دارد، اظهار داشت: دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری هر ساله مسافران بسیاری را از استان های اصفهان، خوزستان، تهران و... راهی  این استان می کند.فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: حفاظت از این دشت برای جلوگیری از بوته کنی گیاهان از مهمترین اهداف مسئولان به شمار می رود که سازمان های منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در حفاظت از این دشت دارند.وی بیان کرد: دو اکیپ حفاظتی در منطقه دشت لاله های واژگون برای حفاظت از این دشت مستقر می شوند.فرماندار شهرستان کوهرنگ عنوان کرد: این دو اکیپ شامل ۱۲ نفر است که حفاظت از این دشت را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: حفاظت از دشت لاله های واژگون تا اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان کوهرنگ ادامه دارد.فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه ورود مسافران بسیار زیادی در تعطیلات آخر هفته به شهرستان کوهرنگ پیش بینی می شود، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات گردشگری به مسافران در شهرستان کوهرنگ اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز اقامتی و پذیرایی در حال آماده شدن برای میزبانی از مسافران و گردشگران این منطقه هستند.دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری همه ساله یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری است. این دشت هر ساله موجب رونق گردشگری در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری می شود.دشت لاله های واژگون چهار محال وبختیاری در ۱۲ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و در نزدیکی روستای بنواستکی از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است.