به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۴۷۹۹۳

ام‌باپه، مسی و رونالدو را پشت سر گذاشت

گروه ورزشي: ستاره فرانسوی پاری ‌سن‌ ژرمن با گلزنی در دیدار برابر کان بعد از نیمار به جوان‌ترین بازیکنی در تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد که مرز ۵۰ گل را پشت سر گذاشت.
ام‌باپه، مسی و رونالدو را پشت سر گذاشت
به گزارش ایسنا، پاری ‌سن‌ ژرمن در نیمه نهایی جام حذفی فرانسه توانست با نتیجه‌ سه بر یک کان را از پیش رو بردارد و به فینال راه پیدا کند.ستاره این دیدار کیلیان ام‌باپه  بود که توانست دو گل به ثمر رساند.
ام‌باپه  با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند تعداد گل های دوران حرفه‌ای خود را به عدد ۵۱ رساند تا بعد از نیمار جوان ترین بازیکن در تاریخ فوتبال جهان باشد که به چنین رکوردی از گلزنی می رسد.ام‌باپه  با موناکو ۲۷ گل، با پاری ‌سن‌ ژرمن۲۲ گل و با تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه سه گل به ثمر رسانده است . او ۱۹ سال و ۱۱۹ روز سن دارد و در ۹۴ بازی توانست این تعداد گل را به ثمر رساند.در رده نخست این جدول نیمار جاری دارد. این ستاره برزیلی در سن ۱۸ سال و ۲۵۴ روز توانست در ۱۰۱ مسابقه ۵۰ گل به ثمر رساند تا نخستین بازیکنی باشد که در کمتر از ۱۹ سالگی به مرز ۵۰ گل رسیده است.بعد از  نیمار و امباپه که هر دو در پاری ‌سن‌ ژرمن بازی می‌کند  نوبت به لیونل مسی در رده سوم می‌رسد. ستاره آرژانتینی آبی‌ اناری‌ها در سن ۲۰ سالگی و ۳۱۵ روز توانست در ۹۴ بازی ۵۰ گل به ثمر رساند.
در رده چهارم کریستیانو رونالدو جای دارد که توانست در سن ۲۱ سال و ۲۷۲ روز به ۵۰ گل برسد و در نهایت در رده پنجم هم نوبت به تیری آنری اسطوره فرانسوی توپچی ها می‌رسد  که در ۲۲ سالگی توانست در ۱۹۶ بازی ۵۰ گل به ثمر رساند.