به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۱۴۸۶۶۹

رفتار خلاف قانون نخبگان را دلسرد می‌کند

گروه سیاسی: یک عضو فراکسیون امید مجلس اظهارداشت: اگر برخورد با نخبه یا یک فرد سیاسی یا یک فرد اجتماعی و فرهنگی خارج از ضوابط باشد قاعدتا همین موضوع موجب خروج آنها از کشور می شود. زمانی که موضوعی خلاف مجرای قانونی خود باشد هم نخبگان را دلسرد می‌کند و هم بی‌اعتمادی به آن دستگاه مربوطه پیش می‌آید.
رفتار خلاف قانون نخبگان را دلسرد می‌کند
 ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو شورای مرکزی فراکسیون امیدبا اشاره به برخوردهای امنیتی با نخبگان، گفت: باید شرایط و بسترهای لازم را در جامعه و حاکمیت برای حفظ نخبگان، فراهم کرد. اما در بحث برخورد با آنها دستگاه‌های مرتبط باید عین مر قانون عمل کند و خارج از آن چیزی که وظیفه‌شان است، عمل نکنند تا باعث دلسردی نخبگان نشود.وی در خصوص چرایی برخوردها با نخبگان، تصریح کرد: این سوال را باید از کسانی که با نخبگان برخورد می کنند پرسید که چرا خارج از مر قانون برخوردهایی را انجام می دهند.این نماینده مجلس در خصوص ابزار مجلس برای جلوگیری از خروج نخبگان، خاطرنشان کرد: سوالی که از وزیر اطلاعات در خصوص چرایی برخورد های امنیتی با نخبگان قرار است پرسیده شود شاید یک مقدار موثر باشد.

مجلس حداکثر ابزاری که در این خصوص و در زمان خارج شدن از مر قانون دارد، سوال و تذکر است و بیش از این قدرت ندارد.سروش از دستگاههای ذی ربط درخواست کرد که طبق قانون عمل کنند و تاکید کرد: دستگاهها باید مطابق آنچه قانون تکلیف کرده، عمل کنند و خارج از آن اقدامی انجام ندهند. اگر برخورد با نخبه یا یک فرد سیاسی یا یک فرد اجتماعی و فرهنگی خارج از ضوابط باشد قاعدتا همین موضوع موجب خروج آنها از کشور می شود. زمانی که موضوعی خلاف مجرای قانونی خود باشد هم نخبگان را دلسرد می‌کند و هم بی‌اعتمادی به آن دستگاه مربوطه پیش می‌آید.
مرجع : اعتمادآنلاین