به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۴۸۶۷۷

آخرین وضعیت حمید بقایی پس از اعتصاب غذا

گروه سياسي: رییس سازمان زندان ها اخرین وضعیت حمید بقایی را تشریح کرد.
آخرین وضعیت حمید بقایی پس از اعتصاب غذا
اصغر جهانگیر در حاشیه برنامه قدردانی از دانش آموزان و دانشجویان کوشا فرزندان مددجویان در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم گفت: هر فردی که داخل زندان می‌شود فرقی ندارد متهم یا مجرم یا محکوم ؛ حفاظت از جان او وظیفه انسانی ماست که این وظیفه را انجام می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: کسانی که مقررات زندان را رعایت نکنند و بخواهند چیزی نخورند، این اعتصاب غذا ممنوع است و با در پیش گرفتن روش‌هایی با کمک روانشناسان ، تلاش داریم تا این افراد جان خود را به خطر نیندازند. بدلیل نخوردن غذا وضعیت جسمانی بقایی دچار مشکل شد و وی برای مراقبت‌های بیشتر و به دلیل نگاه انسانی سازمان زندان‌ها، به بیمارستان اعزام شد. وی ادامه داد: طبق گزارشی که به ما دادند ایشان مشکلی ندارند.

در همين زمينه علي‌اكبر جوانفكر از مشاوران محمود احمدي‌نژاد در واكنش به اين اظهارات نوشت: آقای اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها سرانجام اعتراف کردکه آقای حمید بقایی در زندان دست به اعتصاب غذا زده و وضعیت جسمانی وی وخیم شده است. این برای اولین بار است که یک مقام مسئول به اعتصاب آقای بقایی اذعان می کند. سایت خبری فارس وابسته به یک نهاد امنیتی اخیرا در گزارشی ادعا کرده بود که موضوع اعتصاب غذای بقایی صرفاً شانتاژ رسانه‌ای حامیان احمدی‌نژاد بوده و وی نه‌تنها اعتصاب غذا نکرده بلکه در سلامت کامل است. این سایت که ید طولایی در پرونده سازی برای دیگران و سرپوش گذاشتن بر ظلم و بی عدالتی دستگاه قضایی دارد، همچنین مدعی شده بود که آقای بقایی در زندان غذای مفصلی خورده و ادامه اعتصاب غذای وی کذب محض است و حتی در زندان با زندانیان بگو و بخند داشته است!

طبق گفته رئیس سازمان زندانها آقای بقایی به دلیل اعتصاب غذا دچار مشکلات جدی شده است و آنها به عنوان یک وظیفه انسانی او را به بیمارستان فرستاده اند تا از جان او حفاظت کنند. اکنون 45 روز است که آقای حمید بقایی در اعتصاب غذا به سر می برد و همین امر توان جسمی او را به شدت تحلیل برده و حال عمومی وی نیز وخیم گزارش شده است. از زمان بستری شدن آقای بقایی در بیمارستان بقیه الله وابسته به سپاه پاسداران ، ده روز سپری شده است و او همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

خبرگزاری فارس با شایعه خواندن این اعتصاب ، ادعا کرده بود که هدف از این شایعه سازی ها، فشار بر قوه قضائیه برای جلوگیری از اجرای احکام مبارزه با فساد است. آقای بقایی پس از آنکه خود را قربانی طراحی یک توطئه دید از دستگاه قضایی درخواست کرد تا دادگاه او به صورت علنی برگزار شود که به آن هیچ توجهی صورت نگرفت و حکم 62 سال زندان برای وی صادر گردید. وی از لحظه بازداشتش برای گذراندن دوره زندان ، جان شیرین را سند حقانیت و پاکی خود قرار داده و دست به اعتصاب غذا زده است. میلیونها نفر از مردم ایران با دل نگرانی های بسیار اخبار مربوط به اعتصاب غذای آقای بقایی را دنبال می کنند.