به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۱۴۹۲۱۵

ماهاتیر محمد ۹۲ساله بفکر بازگشت به قدرت!

ماهاتیر محمد ۹۲ساله بفکر بازگشت به قدرت!
گروه بین الملل: ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی که ۹۲ سال سن دارد به فکر بازگشت مجدد به قدرت است و نخست وزیر کنونی را به "دزدیدن میلیاردها دلار" متهم کرده است.
به گزارش بی بی سی؛ محمد در مصاحبه‌ای با روزنامه بریتانیایی گاردین گفته است: "چرا می‌خواهم او کنار زده شود؟ این آدم پول می‌دزدد. نه چند صد دلار، نه چند هزار دلار، بلکه میلیاردها. او میلیاردها دلار دزدیده و این در تحقیقات مالزی و آمریکا ثابت شده است."
انتخابات پارلمانی مالزی یک هفته دیگر، ۹ مه، برگزار می‌شود و پارلمان نخست وزیر را انتخاب خواهد کرد. نجیب رزاق از طرف حزب حاکم به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی شده و مخالفان دولت هم ماهاتیر محمد ۹۲ ساله را نامزد کرده‌اند.
نجیب رزاق چند سال است که با رسوایی فساد مالی درگیر است و حتی آمریکا برای ضبط دارایی‌های نزدیکان او اقدام کرده است. رزاق اتهام‌ فساد را رد می‌کند و می‌گوید ماهاتیر محمد در جنجال آفرینی علیه او با قدرت‌های خارجی همدست است.
ماهاتیر محمد می‌گوید مایل به بازگشت به قدرت نبوده، اما به علت درخواست‌های فراوان ناچار شده حزبی تاسیس کند و خود را برای نخست وزیری مجدد نامزد کند. نجیب رزاق در دوران نخست وزیری ماهاتیر محمد از نزدیکان او بود. مخالفان رزاق می‌گویند نگران آن هستند که دولت برای حفظ نجیب رزاق در قدرت به تقلب در انتخابات متوسل شود. ماهاتیر محمد نیز در این باره ابراز نگرانی کرده است، البته خود او هم در دوران قدرتش با اتهام‌های کم و بیش مشابهی روبرو بود.