به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۰۳۶

شب "سیندرلایی" کفاشیان در برنامه 90

گروه ورزشی: جدیدترین برنامه «90» در حالی روی آنتن رفت که رییس فدراسیون فوتبال باز هم از کنایه های مجری این برنامه در امان نماند.
شب "سیندرلایی" کفاشیان در برنامه 90
یکی از بخش‌های اصلی برنامه دیشب به لغو اردوی تیم ملی در پرتغال اختصاص داشت. علی کفاشیان به عنوان مهمان تلفنی برنامه توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد. رییس فدراسیون فوتبال درباره لغو این اردوها گفت: این اتفاق واقعا نگران‌کننده است. کره جنوبی و ژاپن برنامه‌شان تا آخر جام جهانی را اعلام کرده‌اند ولی ما هنوز حمایت نشده‌ایم. این اتفاق فقط برای تیم بزرگسالان نیست. جوانان و نوجوانان هم باید تا چند وقت دیگر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. تمام تیم‌های دنیا روی برنامه حرکت می‌کنند ولی ما هم چنان هشت – نه میلیارد تومان بدهی داریم. بنابراین یا باید اسپانسر جلو بیاید و یا این که دولت حمایت کند.

کفاشیان افزود: طبق درخواست کارلوس کی‌روش می‌خواستیم در پرتغال اردو برپا کنیم اما بودجه اش تامین نشد. تیم‌های دنیا هم می‌خواهند با ما بازی کنند ولی یک میلیارد هزینه این اردوهاست. هنوز بدهی‌ عقب افتاده کادر فنی و شرکت هواپیمایی داریم. این را هم بگویم که درآمدزایی ما خیلی بیشتر از فدراسیون‌های قبلی است اما در حال حاضر هزینه‌های کل ورزش چهار برابر شده است.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا اقدامی برای برخورد با امارات که نام جعلی "خلیج ع.ر.ب.ی" را برای لیگ فوتبالش انتخاب کرده، انجام نمی‌دهد، بیان کرد: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته شده است با وزارت امور خارجه هماهنگ هستیم و سفیرمان در امارات هم مذاکراتی با آنها انجام داده است اما این موضوع صرفا فوتبالی نبوده و به سیاست هم مربوط است. با این حال ما اعتراض خودمان را به فیفا و AFC اعلام خواهیم کرد.

جواد نکونام نیز بعد از کفاشیان روی خط آمد و با انتقاد از لغو اردوهای تیم ملی گفت: دو اردوی مفیدی که می توانست برگزار شود، متاسفانه از بین رفت. چه اصراری بود وقتی این اردوها لغو می‌شوند لیگ را این قدر تحت فشار برگزار کنیم؟ الان لالیگا و لیگ برتر انگلیس هفته‌های ابتدایی‌اش را پشت سر می‌گذارد. شما مصدومیت بازیکنان ایرانی را ببینید.

کاپیتان تیم ملی افزود: تمام مردم و مسئولان آرزو داشتند که به جام جهانی برویم، خدا را شکر که رفتیم، اما اکنون تمام دنیا با این دید نگاه می‌کنند که امکانات بهتری برای جام جهانی فراهم کنند، اما امکاناتمان بدتر شده و نبود اسپانسر هم بیشتر احساس می‌شود. واقعا جای تاسف دارد که تیم ملی کشورمان به این وضعیت افتاده است.

نکونام ادامه داد: ما نمی‌توانیم خودمان را با اسپانیا مقایسه کنیم. ما باید اردوهای بیشتری داشته باشیم. الان حتی مقابل ژاپن ، کره و استرالیا هم مشکل داریم، ولی حداقل می‌توانستیم اردو یا بازی برگزار کنیم. اما خوشحالم که با تایلند می‌توانیم بازی انجام دهیم! یکی دیگر از موضوعات مهمی که در برنامه دیشب مورد بررسی قرار گرفت، موضوع پیوستن محمدرضا خلعبتری به عجمان بود. مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره مصاحبه رویانیان مبنی بر این که یک باشگاه صنعتی قصد جذب خلعتبری را دارد، توضیح داد: رویانیان گفته یک باشگاه صنعتی، اما اگر اسم بیاورد جوابش را می‌دهم. ما سه ماه پیش به عجمان نماینده فرستادیم، اما اگر یک نفر از ما بعد از آن به عجمان رفته پیگیری کنید، ببینید که بوده و در نهایت کدام مدیرعامل حقیقت را می‌گوید؟ من با مدیر برنامه‌های خلعتبری صحبت کرده‌ام و او گفت باید 800 هزار دلار برای رضایتنامه خلعتبری بدهیم که با آن مخالفت کردیم.

سعید شیرینی نیز در ادامه روی خط آمد و با بیان این که حسین هدایتی گفته تمام پول انتقال خلعتبری به ایران را می‌پردازد، تصریح کرد: از هدایتی تشکر می‌کنم که گفته همه مبلغ مورد نیاز را می‌دهم. او بخش اولش را تقبل کرده است و به این موضوع ملی نگاه می‌کند. براتی نیز به عنوان کارشناس حقوقی در این باره گفت: خلعتبری بعد از تغییر نام جعلی به عجمان رفته و قراردادش در TMS در تاریخ 24 خرداد ماه ثبت شده است، ولی سرپرست پرسپولیس به این موضوع واکنش نشان داد. شیرینی به براتی گفت: شما خودتان را خیلی ناراحت نکنید. هیچ ایرانی دانسته به این لیگ نمی‌رفت. اطلاعات‌تان غلط است و خلعتبری قبل از تغییر نام جعلی با عجمان قرارداد بسته است.

در ادامه نیز خود خلعتبری روی خط برنامه آمد و در این باره توضیح داد: اگر یادتان باشد من 23 اردیبهشت قراردادم را بسته‌ام. حرف براتی را قبول ندارم. تاریخی که قراردادم را امضا کرده‌ام در برگه قرارداد ذکر شده است. همیشه گفته‌ام "خلیج برای من همیشه خلیج فارس است." من به مدیر برنامه ام می گویم که برگه قراردادم را رسانه ای کند که تاریخش برای چه زمانی است. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند در نیم فصل اول برای پرسپولیس بازی کند، گفت: من مشکلی برای بازی در ایران ندارم، قرار شده تاریخ فسخ قراردادم با عجمان را زودتر بزنند تا مشکلی برای بازی در ایران نداشته باشم.

حاشیه:
عادل فردوسی‌پور که دیشب کفاشیان را روی خط آورد به دلیل لغو اردوی تیم ملی او را از کنایه‌هایش بی‌نصیب نگذاشت. زمانی که کفاشیان روی خط آمد مجری برنامه از او پرسید که آیا این ساعت از شب کسی در فدراسیون بیدار است؟ کفاشیان در پاسخ گفت که هر شب ساعت 12 می خوابم. فردوسی‌پور بعد از این جمله او را به "سیندرلا" تشبیه کرد که کارهایش در ساعت 12 انجام می‌شود. یکی دیگر از اتفاقات جالب دیگری که هنگام صحبت‌های کفاشیان رخ داد، تصویری بود که در پشت سر عادل به نمایش در آمده بود. این تصویر مردی را نشان می‌داد که خواب است و بالای سرش نوشته شده بود "بهتر نیست بیدار شویم؟!"

در ادامه کنایه‌های دیگری که دیشب نصیب کفاشیان شد را در ادامه خوانید:
- خواستید به جام جهانی برویم تا دور همی در برزیل باشیم.
- می گویید فوتبال ساحلی، فوتسال و بانوان داریم، اما برای این‌ها چه کار کرده‌اید؟!
- جواد نکونام می‌خواست درباره لغو اردوی تیم ملی صحبت کند، اما اجازه ندادید!
- وقتی می‌گفتیم رییس کمیته‌ها را از بین آدم‌های قوی انتخاب کن برای این روزها بود!
- اگر لیگ را همین طوری ادامه دهیم رکورد گینس را می‌شکنیم!
- آیا 15 درصدی که موافق روند آماده سازی تیم ملی بوده‌اند، رفیقان شما هستند؟
- کی‌روش هم از کارهای شما هنگ کرده و می‌گوید: "در اینجا چه خبر است؟"

- مصاحبه‌ای از فهیمه زارعی، ملی‌پوش فوتسال بانوان که به دلیل صحبت علیه فدراسیون به کمیته‌ انضباطی ارسال شده بود، پخش شد. او در این مصاحبه از مسئولان فدراسیون عذرخواهی کرد که انتقاد عادل فردوسی‌پور را در پی داشت.
- دیشب همچنین گزارش کوتاهی از روند آماده سازی ورزشگاه "نقش جهان" اصفهان به نمایش در آمد. گزارش دو دقیقه‌ای از خرابی چمن حافظیه شیراز پخش شد.

- علیرضا رحیمی نیز روی خط برنامه آمد و درباره کنار گذاشتن مجتبی جباری توضیح داد : او نه با باشگاه، نه با هواداران و نه با کرانچار مشکل دارد، اما در هفته‌ دوم به این نتیجه‌ رسیده بود که فوتبال را کنار بگذارد. این بحث به رسانه‌ها کشیده شد و آنها تجزیه و تحلیل کردند که به ضرر خودش و سپاهان تمام شد. جباری با کادر فنی هیچ مشکلی ندارد، اگر کسی هم با کادر فنی مشکل داشته باشد ما از سرمربیمان حمایت می‌کنیم امیدوارم که این بحث ظرف چند روز آینده خاتمه یابد.

- در پایان برنامه نیز گزارشی از فروش یک تیم دسته دومی در ساری به دو نفر پخش شد. همچنین پرونده‌ ضرب و شتم داور لیگ پایه در رده نوجوانان که قرار است هفته‌ بعد به صورت مفصل بررسی شود به صورت خلاصه وار آیتمی از آن پخش شد.

مهمان ویژه:
جی‌لوید ساموئل، بازیکن ترینیداد و توباگوی استقلال نیز مهمان ویژه برنامه دیشب بود. او درباره انتقالش به استقلال گفت: من از طریق یک شرکت نقل و انتقال فرانسوی به استقلال آمده‌ام. الان هم وضعیت تیم خوب است و ما نتایج خوبی در لیگ ایران و آسیا گرفته‌ایم، امیدوارم که در تایلند هم موفق باشیم. او همچنین گفت که دیگر نمی‌تواند در جام جهانی برای تیم ملی کشورش بازی کند.

ساموئل که به دلیل بازی در لیگ جزیره از سطح حرفه‌ای بالایی برخوردار است، در پاسخ به مجری برنامه درباره توپ‌های لیگ، گفت: این تصمیم فدراسیون است. البته توپ‌ها خیلی راضی کننده نیست، ولی وظیفه ما فقط بازی کردن است. در ادامه نیز تصاویری از بازی‌های ساموئل در آستون ویلا و بولتون پخش شد، او درباره ایران نیز گفت: از وقتی که در ایران بوده‌ام، با من خوب برخورد شد. سیاست اصلا به من ربطی ندارد. من فقط آمده ام که فوتبال بازی کنم. از بین غذاهای ایرانی هم به قورمه سبزی علاقه دارم. او همچنین درباره تفاوت فوتبال ایران و اروپا تصریح کرد: ما در ایران متفاوت تمرین می‌کنیم. فشار مسابقات، زمین های فوتبال و توپ‌ها هم تفاوت دارند! هافبک استقلال در توضیح شادی بعد از گلش، مطرح کرد: من غیبت و حرف‌های بدی که پشت سرم را می‌زنند را از روی شانه‌هایم می‌ریزم.

سوال پیامکی:
آیا روند آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی را موثر می‌دانید؟
1- بله. 15 درصد
2- خیر. 85 درصد
مرجع : ایسنا

محمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۲
اولویت فدراسیون فوتبال برداشتن مدیران نالایق چون کفاشیان و برگزاری هرچه سریعتر انتخابات هیات رئیسه آن می باشدکه آنرا بارها به تعویق انداخته اند . (117361)
2
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۱:۵۸
جواب سوال 2 (117369)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۲:۵۷
جالب اینه تو روز فیفا افغانستان و عراق و پاکستان و سوریه که همه میدونیم اوضاعشون چجوریه بازی دوستانه برگزار کردن ولی ایران بخاطر کمبود بودجه بازی نکرده مقصر خودمونیم که چشمامونو به خیلی چیزا میبندیم از ماست که برماست بقول فردوسی پور اصلا خاک تو سر من (117402)
آزرمیدخت
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۰۷
این اوضاع واحوال تیم های ملی مرا یاد این شعرمعروف می اندازد
ای برلب بحر وتشنه درخواب شده
وی برسرکنج و ازگدایی مرده
چرا باید دراین مملکت تیمهای ملی کمبود پول واعتبار داشته باشند ؟ اصلا چرا این ملت باید با این همه بدبختی و سختی زندگی کنند؟ (117710)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۴۶
این آقا بایستی وزیر یا وکیل مجلس میشد!!! (117730)