به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۵۰۶۶

محاکمه يك رئیس‌جمهور به خاطر ۸۰۰ یورو

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور پیشین آلمان تنها به خاطر ۸۰۰ یورو باید در دادگاه حاضر شود. این دادگاه قرار است که در اول نوامبر امسال در هانوفر مرکز ایالت نیدرزاکسن برگزار شود.
محاکمه يك رئیس‌جمهور به خاطر ۸۰۰ یورو
کریستیان وولف، از سوی دادگاه هانوفر نامه‌ای ۱۴ صفحه‌ای دریافت کرده که در آن وضعیت کنونی پرونده وی تشریح شده است. رئیس‌جمهور پیشین آلمان در ماه آوریل امسال به دلیل گرفتن رشوه از یک تهیه‌کننده فیلم متهم شد. این فرد دیوید گرونه‌وولد یکی از دوستان خانوادگی وولف است. دادگاه اتهام وولف را به دلیل "منفعت‌جویی شخصی و منفعت‌رسانی به دیگری" ذکر کرده است.

گفته می‌شد که گرونه‌وولد در سال ۲۰۰۸ میلادی بخشی از مخارج اقامت وولف و همسر وی در "جشن اکتبر" که هر ساله در مونیخ برگزار می‌شود را متقبل شده است. وولف در آنزمان نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن بود. وولف در نخستین اظهارات رسمی‌اش اعلام کرد که از پرداخت مخارج سفر توسط گرونه‌وولد بی‌اطلاع بوده است. دادستانی آلمان می‌گوید که گرونه‌وولد با اقدام خود قصد داشته که وولف را "تحت تاثیر" قرار دهد تا از این طریق برای تهیه فیلم خود پول جمع‌آوری کند. دادستانی آلمان می‌گوید که وولف پس از چند هفته فعالیت‌هایی را در این زمینه به سود دوست خود انجام داده است. واقعیت این است که اتهامات دادستانی گرچه با عناوینی همچون "منفعت‌جویی شخصی" و "رشوه‌خواری" بیان می‌شود، اما مبلغ مورد مناقشه بسیار "حقیر و اندک" به نظر می‌رسد.
در آغاز تحقیقات بیش از ۱۰۰ شاهد مورد بازپرسی قرار گرفتند و قطر پرونده به بیش از ۲ هزار صفحه رسید. اما اتهامات دادستانی با گذشت زمان تغییر و تقلیل یافتند و سرانجام اتهام "منفعت‌جویی" به میزان ۷۵۳ یورو و نود سنت از سوی دادگاه تعیین شد. دادگاه هانوفر به وولف و گرونه‌وولد پیشنهاد داده بود که با پرداخت جریمه نقدی پرونده را مختومه تلقی کنند، اما هر دو، این پیشنهاد را رد و بر بی‌گناهی خود تاکید کردند.

دادستانی آلمان در فوریه ۲۰۱۲ تقاضای سلب مصونیت سیاسی از وولف را کرد تا بتواند پرونده را به طور رسمی بر طبق روال معمول قضایی پیگری کند. در این زمان وولف، رئیس‌جمهور آلمان بود. اما افزایش فشارها سرانجام سبب آن شد که وولف از مقام خود کناره‌گیری کند.

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۰
جالبه فقط به خاطر 800 یورو...
اینجا به خاطر میلیون یورو هم اتفاقی نمی افته (117868)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۲۶
چقدر بی ظرفیتن این اروپائی ها (117873)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۰:۳۱
عدالت علی ، باید در مملکت مدعی شیعه استقرار یابد یا دول غرب؟ (117876)
صالح
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۰۲
خلاف خلاف است هر کسی که باشد اما درجائی که قانون حاکم است نه جائی که حاکمیت قانون در پرتو دیگران باشد . (117893)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۰۵
آن ها مسلمان نیستند اما دستورات اسلام را انجام می دهند ما مسلمانیم اما اسلام را پیش پای منافع خود ذبح می کنیم اسمش را مصلحت میگذاریم.آنقدر که اسلام حقیقی در کشور ما مظلوم است در کافرستان!! ها نیست. (117894)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۷
ما هم اسم خودمونو گذاشتیم مسلمان!!!!
تو مملکت ما با 600 میلییارد دلارشم کاری ندارن. همینه که مردم دیگه اعتمادی به نظام ندارن. (117927)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۱۶
ترو خدا ببین واسه 800 یورو چیکار میکنن! اونوقت احمدی نژاد و یارانش اینجا دانشگاه تاسیس میکنن! 16 میلیارد هم علی الحساب ور میدارن کی به کیه!
خدایا چرا اخبار امروز اینقدر دردناکه (117961)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۳۰
درود بر ملت متمدن اروپا که با دیدن اونهاست که فلاکت جهان سومی ها عیان میشود. (117980)
mohammad
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۳:۲۸
پیشرفت کشورها از زمانی شروع میشه که قانون برای همه یکسان باشه خوب حالا اگه ما تو ایران بخواهیم قانون رو اجرا کنیم که خود من هم باید برم زندان اصلا ولش کن بابا شنبه استقلال بازی داره دور همیم حال میکنیم قانون کیلو چند (118019)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۴:۴۴
وای به ایران. . . . پس از حیف میل میلیارد ها دلار و در آخرین روز هم 1600هزار دلار از حساب بر میدارد آب از آب تکان نمیخورد. . . . . (118059)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۴
ای بابا نگاه کنید چطوری لنگ ۸۰۰ یورو پول هست این استکبار! بعد هی میکنن تو بوق که غرب پیشرفته هست. برو عامووووو... ما اینقدر وضعمون خوبه که ۳۰۰۰ میلیاردشم واسمون مهم نیست! (118060)
اختلاص
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۰۷
3 هزار میلیارد... (118073)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۳۸
معلوم شد که دولت ایشون مثل دولت دهم پاکترین دولت ها نبوده (118101)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۳۹
واقعا ادم دلش براش ميسوزه اي بيچاره نيمدوني تو ايران تازه پايينترين رده شغلي كه ابدارچي باشه از اين بيشتر اختلاس ميكنه.....واقعا روت شده اينقدر دزديدي
ابروي دزدها رو تو ايران بردي (118176)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۸:۱۴
اگه جایی خدایی و با شرافت انسانی برخورد می کنند اینجور جاهاست. . . . (118201)