به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۱۵۳۴۹۱

تلاش برای ساماندهی شرایط توزیع فیلم‌ها

گروه فرهنگ و هنر: مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری بیان کرد که قرار است برای ساماندهی بهتر شرایط توزیع غیر مجاز فیلم ها در مراکز فروش به بازاریاب‌ها کارت مخصوصی داده شود تا از این طریق مراکز فروش فقط از افراد مشخصی محصولات را خریداری کنند.
تلاش برای ساماندهی شرایط توزیع فیلم‌ها
همایش ساماندهی عرضه محصولات فرهنگی با حضور مهدی یزدانی _دبیرکل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری_ و نادر معماری _ مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری_ و همچین شرکت‌های پخش و توزیع محصولات فرهنگی ظهر امروز ۱۰ تیرماه در پردیس سینمایی «ملت» برگزار شد.نادر معماری مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری در سخنانی بیان کرد: در این همایش سعی داریم شرایط بهبود وضعیت شبکه نمایش خانگی را مرور کنیم. در چند ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم تا با شرکت‌های پخش صحبت کنیم و مشکلاتی که بین این شرکت‌ها وجود دارد و مشترک هستند را ارزیابی کنیم و برایشان راه حلی فوری پیدا کنیم.او ادامه داد: با توجه به عرضه محصولات غیرمجاز و حتی عرضه این محصولات به صورت قانونی در شبکه‌های مجازی، بازار شبکه نمایش خانگی ضعیف شده است. در این میان شاید برخی نیز تصمیم گرفتند تا شغل‌شان را عوض کنند و البته روز به روز هم شرایط این حوزه بدتر می‌شود. اکنون حدود ۲۳۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند و از این راه ارتزاق می‌کنند.مدیر امور استان‌های ستاد صیانت از آثار سینمایی اضافه کرد: اخیرا در ستاد صیانت به این نتیجه رسیدیم که اگر بتوانیم افرادی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند را شناسایی کنیم بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از آن برای همه بازاریاب‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کارت‌های متحدالشکلی طراحی شده که هر کدام سه ماه اعتبار دارند. در واقع با این کارت بازاریاب‌ها هویت پیدا می‌کنند و باید از داشتن آن به نفع شرکتی که در آن فعالیت می‌کنند استفاده کنند. در این حالت مراکز فروش محصولات باید فقط از کسانی این محصولات را خریداری کنند که کارت داشته باشند.او درباره اینکه برگه‌های اطلاع رسانی نیز به مراکز فروش ارائه خواهد شد، توضیح داد: ما به هر یک از بازاریاب‌ها برگه‌های اطلاع‌رسانی می‌دهیم تا آن را در اختیار مراکز فروش قرار دهند تا از این طریق مراکز فروش مانند سوپرمارکت‌ها شرکت‌های معتبر را بشناسند و از آن آگاهی داشته باشند و از خرید محصولات غیرمجاز جلوگیری کنند. برنامه‌ای هم تهیه شده است که مشخص می‌کند چه بازاریابی به کدام مراکز فروش رجوع کرده است و در این حالت امکان پیگیری فعالیت‌های او وجود خواهد داشت.معماری افزود: برگه‌هایی برای اخطاریه هم به فروشگاه‌هایی که محصولات غیرمجاز در آن‌ها به فروش می‌رسد تهیه شده که بازاریاب در زمان مراجعه به آن محل باید آن را شناسایی کند و به بازرس شرکت پخش اطلاع دهد تا از این طریق بتوان پیگیری کرد و جلوی این اتفاق گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر بازاریابی موردی را اعلام نکند در صورتی که در آن محل تخلفی صورت گرفته، دو حالت وجود دارد یا شخص کاملا بی‌توجه نسبت به وظیفه خود است و یا اینکه خودش هم در این امر همکاری داشته است. بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که اگر این فضاها از محصولات غیرمجاز پاک شود درآمد خود شما بالاتر می‌رود. اگر بازاریابی محل توزیع گسترده یک اثر را شناسایی کند و به ما اطلاع دهد از یک تا ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد.در ادامه جلسه پرسش و پاسخی بین بازاریابان شرکت پخش و مدیر امور استان‌های ستاد صیانت صورت گرفت که در آن معماریان بیان کرد: بازیاب‌ها و مراکز فروش تعهد می‌کنند که صرفا محصولات مجاز را عرضه کنند. ما از طرف ستاد صیانت به صورت دوره‌ای و تصادفی به مراکز فروش سر می‌زنیم و چک می‌کنیم که شرایط چگونه است و بازاریاب کارش را به درستی انجام داده است یا نه. برگه تخلف توسط بازرس مرکز پخش به فرد یا مرکز متخلف داده خواهد شد و فرد بازاریاب نباید خودش اقدام کند.در پایان مراسم نیز از بین افرادی که حضور داشتند قرعه کشی شد و جوایزی به این افراد از طرف ستاد صیانت اهدا شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: توزیع فیلم