به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۵۳۵۳

آغازتولید‌انبوه‌اتومبیلهای‌‌ هيونداي‌هیدروژنی

گروه علمي وفناوري: شرکت اتومبیل سازی هیوندای از کره جنوبی برای اولین بار در جهان تولید انبوه اتومبیلهایی که سوخت آنها از پیل سوختی هیدروژنی تأمین می شود را آغاز خواهد کرد.
آغازتولید‌انبوه‌اتومبیلهای‌‌ هيونداي‌هیدروژنی
اتومبیلهایی که با پیل سوختی هیدروژنی کار مي‌کنند دارای انتشار کربن صفر و اثرات کربنی صفر در خیابانها هستند و انتظار مي‌رود که تولید انبوه این اتومبیلها که برای اولین بار در جهان صورت مي‌گیرد، قوانین این بازی را تغییر مي‌دهد.جائه یانگ مهندس پیل سوختی در شرکت هیوندای گفت: درمیان شرایط موجود باید به آینده فکر کرد، تولید انبوه اتومبیلهای مجهز به پیل سوختی یکی از اقداماتی است که هیوندای برای آینده انجام مي‌دهد. امسال هیوندای 1000 اتومبیل شاسی بلند مجهز به پیل سوختی هیدروژنی ساخته است و تا سال 2020 هدف خود را روی تولید 100 هزار دستگاه اتومبیل مجهز به این نوع سوخت تنظیم کرده است. نخستین موردی که درباره این اتومبیلها جلب توجه مي‌کند، بی صدایی این اتومبیلها است، اما در پس آن آزمایشهای 9 ساله قرار گرفته است تا با ترکیب هیدروژن و اکسیژن برق تولید شود.

این اتومبیلها که دارای برد حرکت 600 کیلومتری است تا حدی ترس از خالی شدن سوخت را کاهش مي‌دهند. به رغم هزینه های 200 هزار دلاری، این اتومبیلها در حال حاضر در خیابانهای دانمارک در حرکت هستند و قرار است بریتانیا، سوئد و آمریکا این روند را دنبال کنند. پیلهای سوختی فناوری جدیدی برای تولید انرژی هستند که بدون ایجاد آلودگی های زیست محیطی و صوتی از ترکیب مستقیم بین سوخت و اکسید کننده انرژی الکتریکی با بازدهی بالا تولید مي‌کند.

afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۴۰
کره است !!!ما هم ایرانیم!!!چرا اونا این ما این!!!کی تاوان این همه عقب موندگی صنعت و تکنولوژی رو جوابگوست!! (120680)