به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۱۵۴۶۲۷

نامه ۱۲۰ استاد دانشگاه درباره دانشجویان بازداشتی

گروه سیاسی: بیش از ۱۲۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار متوقف‌شدن روند قضایی پرونده‌های دانشجویان شدند.
نامه ۱۲۰ استاد دانشگاه درباره دانشجویان بازداشتی
در متن نامه اساتید سراسر کشور خطاب به رئیس جمهور در خصوص بازداشت و احکام صادره برای دانشجویان آمده است:
«در ماه‌های اخیر به ویژه پس از اعتراضات دی‌ماه، عده‌ای از دانشجویان سراسر کشور را نهادهای امنیتی کشور بازداشت کرده‌اند. این بازداشتها و اخبار احکام قضایی سنگین علیه دانشجویان، ما را بر آن داشت تا نکاتی را به شما به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی یادآور شویم؛ همان نکاتی که شما در سخنرانی‌هایتان، در سالهای گذشته در دانشگاه، در جمع دانشجویان و در رقابتهای انتخاباتی به کرات بیان کرده‌اید؛ سخنانی که بسیاری از همکاران ما را نیز به حمایت از جنابعالی برانگیخت.به نظر می‌رسد که عمدۀ دانشجویان بازداشت‌شده افرادی هستند که پیش از این در فعالیتهای قانونی شرکت داشته‌اند و احیاناً نسبت به عملکرد دولت شما، در حوزۀ دانشگاه نیز، انتقاداتی مطرح کرده‌اند. این امر شائبۀ آن را به وجود آورده است که عده‌ای در تلاش‌اند تا صدای منتقدان دانشگاهی را خاموش کنند؛ امری که بی‌شک به زیان آیندۀ کشور است.

لذا ما اساتید دانشگاه‌های کشور بار دیگر اعلام می‌داریم که فضای دانشگاه را «امن می‌خواهیم، نه امنیتی» و خواهان آنیم که به وظایف و وعده‌های خود در پاسداری از حقوق ملت و حمایت از فضای انتقادی دانشجویی، وارد عمل شوید و از دانشجویان حمایت کنید.با توجه به این که نهاد بازداشت‌کننده بسیاری از دانشجویان، وزارت اطلاعات دولت شماست و عطف به مسئولیت جنابعالی در شورای عالی امنیت ملی، از شما می‌خواهیم که بدون فوت وقت دستور فرمائید که روند قضایی پرونده‌های دانشجویان به طور کامل متوقف شود.»از جمله امضاکنندگان این نامه: دکتر غلامرضا غفاری. دکتر محمد فاضلی.دکتر سید ضیاء هاشمی. دکتر محمود صادقی. دکتر محمدرضا جوادی‌یگانه.دکتر غلامرضا جمشیدیها.دکتر ابوالحسن ریاضی.دکتر سارا شریعتی.دکتر یوسفعلی اباذری.دکتر حمیدرضا جلائی پور.دکتر تقی آزاد ارمکی.دکتر ناصر فکوهی.دکتر هاشم آقاجری. دکتر رضا قراخانلو.دکتر فرشاد مومنی.دکتر حسین راغفر و.... هستند.
مرجع : خبرآنلاین