به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۵۵۵۴
وزیر نفت مطرح کرد؛

یارانه شهریور را وزرات نفت پرداخت می کند

گروه اقتصادی: وزیر نفت با اعلام این که وزارت نفت سهم خود را از یارانه های نقدی زودتر از موعد پرداخت می کند در مقابل توضیح فرمول معروف زنگنه سکوت کرد.
یارانه شهریور را وزرات نفت پرداخت می کند
بیژن نامدار زنگنه مهم ترین اولویت کاری خود را تامین سوخت زمستانی تا تولید گاز، صادرات نفت، افزایش ظرفیت تولید و طرحهای مهمی از مانند تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس اعلام کرد. زنگنه در پاسخ به سوالی در مورد سفرهای کاریش با تاکید بر این که سفر دوره ای برای ما معنی ندارد توضیح داد: عسلویه و خوزستان کانون های فعالیت صنعت نفت است به همین دلیل در آینده به خوزستان قطب تولید نفت ایران و همین طور پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهم رفت. وزیر نفت درباره انتخاب وزیری هامانه به قائم مقامی خود نیز گفت: آقای وزیری هامانه در نفت بسیار محترم است و فردی با اصول و مبانی است و همین مبانی سبب شد تا از وزارت برکنارش کنند، او یک نفتی است که نشان داد به اصول حرفه ای در نفت و احترام به مجموعه صنعت نفت وفادار است. زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط یارانه ها با وزارت نفت، توضیح داد: همیشه وزارت نفت نقش تعیین کننده ی در تامین منابع پرداخت یارانه ها داشته است از این رو در تلاش هستیم برای یارانه نوبت شهریور نیز همکاری کنیم سهم خود را زود تر واریز کنیم. به گفته این عضو هیئت دولت وزارت نفت هر ماه ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

وزیر نفت رابطه خود را با مدیران جنوبی صنعت نفت هم خوب دانست و گفت: جنوبی ها اصل بدنه فعال نفت هستند. البته جمعی از جنوبی ها در گذشته نسبت به من انتقاد داشتند ولی اکنون با یکدیگر اتفاق نظر داریم. زنگنه با اشاره به این که جنوبی‌ها بر رشد ظرفیت‌ها ملی تکیه و تأکید دارند و خواهان آنند که به سراغ نرم های قراردادی مانند PSA یا مشارکت در تولید نرویم گفت: ما این نوع قرارداد را برای ایران به ویژه در خشکی و حتی خلیج فارس نمی‌پذیریم البته شاید در بخش هایی از دریای خزر امکان استفاده از این نوع قرارداد باشد اما بازهم ضرورتی ندارد. وزیر نفت در مورد " فرمول زنگنه " برای جذب سرمایه های خارجی ترجیح داد توضیح ندهد و به این حد کفایت کند که راه کارهای متفاوتی وجود دارد. 10- 15 راه حل وجود دارد. وقتی این راه ها نتیجه داد آن ها را اعلام می کنیم.زنگنه اعلام کرد: ایران به زودی ظرفیت تولید نفت را به صورت پایدار به ٤ میلیون بشکه در روز می‌رساندو بعد از آن برنامه برای افزایش ظرفیت تولید به ٤,٥ میلیون بشکه در روز است.
مرجع : ایسنا

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۰
درد ملت يارانه ( صدقه ) نيست ... (122033)