به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۵۶۷۲۵
پیش بازی هفته اول لیگ آزادگان

از جدال سقوط کرده‌ها تا دیدار تازه واردها

گروه ورزشی: هجدهمین فصل از مسابقات لیگ دسته یک فوتبال ایران پس از کش و قوس های فراوان از بیست مرداد آغاز می‌شود.
از جدال سقوط کرده‌ها تا دیدار تازه واردها
هفته اول رقابت‌های لیگ یک فوتبال ایران از روز شنبه آغاز می‌شود. دیدارهای هفته اول این رقابت‌ها به شرح زیر است:

اکسین البرز- فجر سپاسی شیراز
اکسین البرز که این فصل با هدایت فراز کمالوند لیگ دسته یک را آغاز می‌کند، فصل گذشته با ۵۱ امتیاز در رده نهم ایستاد. اکسین در این فصل نقل و انتقالات سراغ بازیکن‌های لیگ برتری رفته و با فرزاد حاتمی و محمد ابراهیمی بازیکنان فصل پیش تراکتور سازی قرارداد امضا کرده و امید دارد بتواند راهی لیگ برتر شود. در مقابل تیم فجرسپاسی امسال با هدایت مجید صالح و جذب بازیکنان جوان و جذب سیامک کوهنورد، کاپیتان قدیمی فجر و امیر اسد زاده هافبک فصل گذشته تراکتور سازی، عزم خود را جذب کرده تا اتفاق سال پیش دیگر تکرار نشود و با خیال راحت بتواند به لیگ برتر صعود کند. 

نفت تهران- سیاه جامگان مشهد
این دیدار را فصل پیش در مسابقات لیگ برتر شاهد بودیم اما این دو تیم با سقوط به لیگ دسته یک، اولین مسابقه خود را در لیگ یک انجام می‌دهند. سیاه جامگان که به تازگی اعلام حضور در لیگ یک کرده امسال با هدایت علی حنطه فصل را آغاز می‌کند و در حال حاضر بنای خود را بر گرفتن بازیکنان بومی و جوان گذاشته است. این درحالی است که تیم نفت تهران بزرگترین ابهام لیگ یک است. وضعیت آن‌ها مشخص نیست و حضورشان در لیگ یک در هاله‌ای از ابهام است. 

شاهین شهرداری بوشهر- گل‌گهر سیرجان
تیم تازه وارد لیگ یکی، این فصل هدایت تیم خود را به کسی سپرده که فصل گذشته تیم نفت مسجد سلیمان را قهرمان لیگ یک کرد و جواز صعود به لیگ برتر را به این تیم داده است. محمود فکری این فصل سرمربی تیم شاهین شهرداری بوشهر است و مثل تجربه تیم سابقش، برای صعود به لیگ برتر امیدوار است. از مهم ترین بازیکنان ورودی این تیم می‌توان به رضا دهقان هافبک فصل گذشته فولاد خوزستان اشاره کرد. گل‌گهر سیرجان فصل گذشته با ۵۲ امتیاز در جایگاه هفتم ایستاد و در این فصل با هدایت وینگو بگوویچ در تلاش است تا شاهد نتایج بهتری نسبت به فصل قبل بدست آورد.

گسترش فولاد- بادران تهران
گسترش فولاد تبریز که سال گذشته با نام ماشین‌سازی در لیگ یک حضور داشت، امیدوار است تا با هدایت حسین خطیبی بتواند خود را در رده های بالا ببیند. در طرف دیگر تیم بادران قرار دارد که فصل گذشته فقط چند امتیاز تا صعود به لیگ برتر فاصله داشت. تیم بادران می‌خواهد با هدایت مهدی پاشازاده راه خود را برای صعود به لیگ برتر پیدا کند. باید دید در ورزشگاه بنیان دیزل چه اتفاقی می‌افتد و چه تیمی قدم اول را محکم برمی‌دارد.

کارون اروند خرمشهر- پرسپولیس پاکدشت
این تیم خرمشهری که دوسال از تاسیس آن گذشته با صعود از لیگ دسته دوم وارد لیگ یک شده و با هدایت اکبر میثاقیان و جذب بازیکنانی مثل احسان تاییدی مهاجم فصل گذشته پارس جنوبی جم و بهادر عبدی بازیکن اسبق پرسپولیس به دنبال حضور پر قدرت در لیگ یک است. پرسپولیس پاکدشت که با خرید امتیاز از استقلال جنوب توانسته جواز حضور در لیگ یک را پیدا کند با جذب بازیکنان سرشناسی همچون امیرحسین فشنگچی، هادی شکوری و مهرداد جماعتی وهدایت فرهاد کاظمی امیدوار است تا توجه همگان را در فصل جدید به خود جلب کند. این دیدار، رقابت تیم های تازه‌ وارد لیگ یک است و از این جهت می‌تواند این بازی در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر جذابیت خاص خود را داشته باشد.

مس کرمان- شهرداری ماهشهر
شاید حضور نادر دست نشان بتواند  مس کرمان را احیا کند و جذب بازیکنانی همچون سجاد حیدری باعث شود مس کرمان امسال موفق‌تر از گذشته عمل کند. شهرداری ماهشهر این فصل با هدایت داوود مهابادی در تلاش است تا نتیجه‌ای بهتر از جایگاه یازدهم در فصل گذشته داشته باشد. باید دید در ورزشگاه امام علی کرمان چه اتفاقی می‌افتد.

قشقایی شیراز- مس رفسنجان
پیشتر تیم قشقایی را به پیروزی شگفت انگیزش مقابل پرسپولیس در جام حذفی دو سال پیش به یاد می‌آوریم و می‌شناسیم. این تیم شیرازی در این فصل با خرید امتیاز برق جدید شیراز و همچنین گرفتن مالکیت تیم برق جدید، می‌تواند در مسابقات لیگ یک شرکت کند. همچنین این تیم با جذب بازیکنان جوان و خوب و همچنین مجید بهروزی مدافع فصل پیش نساجی مازندران در تلاش است در مسابقات لیگ یک بتواند خودی نشان دهد. تیم مس رفسنجان با هدایت علی سامره فصل پیش را با حضور در نیمه جدول عملکرد قابل توجهی نداشت و باید دید علی سامره می‌تواند بهتر از سال پیش نتیجه بگیرد یا شاهد اتفاقات دیگری برای این تیم خواهیم بود.

آلومینیوم اراک- شهرداری تبریز
تیم آلومینیوم که در این فصل محمد ربیعی را در نیمکت خود می‌بیند، به دنبال این است تا عملکردی بهتر نسبت به رتبه سیزدهمش در فصل گذشته داشته باشد. جذب محمد غلامی مهاجم فصل پیش سپیدرود رشت از مهم ترین نقل و انتقالات این فصل آلومینیوم به شمار می‌آید. آیا محمد ربیعی مثل تیم‌های گذشته‌ای که هدایت کرده، می‌تواند آلمینیوم را از این شرایط در بیاورد و یک تیم مدعی را در لیگ یک به همگان معرفی کند؟ طرف دیگر این رقابت، شهرداری تبریزی است که هنوز سرمربی ندارد و چندی پیش اعلام کرده که از حضور در تمامی رشته‌های انصراف داده است و شرایطش مشخص نیست.

خونه به خونه بابل- ملوان بندر انزلی
این دیدار حساس درحالی برگزار می‌شود که هنوز وضعیت خونه‌به‌خونه برای این فصل مشخص نیست. آنها بعد از حواشی فصل گذشته هنوز تکلیف‌شان را برای فصل پیش روی مشخص نکرده‌اند. از آن طرف ملوان بندر انزلی که فصل گذشته با هدایت نادر دست نشان، با ۵۵ امتیاز در رده ششم قرار گرفت، امسال در نیمکت خود فرهاد پور غلامی پیشکسوت باشگاه ملوان را می‌بیند. با اینکه این تیم قرار است با شش امتیاز منفی کار خود را در مسابقات لیگ یک آغاز کند، اما پورغلامی و مجموعه ملوان در تلاش‌اند تا این فصل ملوان را به جایگاه واقعی‌اش برگرداند.
مرجع : ایسنا