به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۵۷۱۳۷
نماینده اهواز:

آتش هورالعظیم شاید عمدی باشد

گروه جامعه: نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کتبی وزیر اقتصاد برای اختصاص 34 میلیارد تومان به معوقه پرسنل گروه ملی فولاد، گفت: امروز جلسه‌ هیات مدیره بانک ملی کشور برپا خواهد شد تا این اعتبار مصوب و نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
آتش هورالعظیم شاید عمدی باشد
همایون یوسفی در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره عمدی بودن آتش‌سوزی هورالعظیم و همچنین جاری شدن آب شرب به سوی عراق، عنوان کرد: آتش‌سوزی هورالعظیم ممکن است عمدی باشد اما این مساله نیاز به بررسی دارد و باید توسط مسوولان سیاست خارجی پیگیری شود و ما نیز به نوبه خود آن را پیگیری می‌کنیم. همچنین آب به هیچ وجه از خوزستان و ایران به سمت عراق نمی‌رود و این شایعه است.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات سد گتوند، اظهار داشت: سد گتوند شاید در حوزه انتخابی من نباشد اما به دلیل اینکه خطر بزرگی برای خوزستان است در این مساله کوتاه نخواهم آمد و وزیر نیرو را برای توضیح درباره سد گتوند به صحن علنی مجلس خواهم کشاند.وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات گروه ملی با بیان اینکه من از روز اول در مجلس گروه ملی را از اولویت‌های خود قرار دادم، اظهار کرد: مالکیت گروه ملی فولاد از سال 95 به وزارت اقتصاد و بانک ملی برگشت. بخش خصوصی قادر به حل مشکلات گروه ملی نیست و در هر بخش کشور که خصوصی‌سازی انجام شده، مشکلات کارخانه‌ها حل نشده و منجر به ورشکستگی کارخانه‌ها شده است.

به همین دلیل از همان روز اول مخالف خصوصی‌سازی این بخش بوده‌ام و معتقدم که هیچ بخش خصوصی قادر به حل مشکلات گروه ملی نیست. کارخانه تا زمانی که به تولید نرسد، مشکلاتش حل نمی‌شود.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اغلب مشکلات، مشکلات کارگری،صنفی و پرسنلی است و بهتر است آن را زیاد سیاسی نبینیم.متاسفانه در طی دو سال اخیر عده‌ای تلاش کرده‌اند تا از فضای کارگری گروه ملی فولاد سوء استفاده کرده و مساله را سیاسی جلوه دهند. اگر اینطور شود و مساله به سیاسیون سپرده شود، مشکلات حل نخواهد شد؛ لذا بهتر است که این مساله در حد مطالبات صنفی و پرسنلی باقی بماند.یوسفی عنوان کرد: در طی این دو سال به دلیل عدم تولید کارخانه، پولی به کارگران پرداخت نشد اما از جاهای مختلف پرداخت حقوق کارگران پیگیری شده است. به‌طور مثال سه‌شنبه گذشته از وزیر دستور کتبی گرفتیم که 34 میلیارد تومان به پرداخت‌های معوقه پرسنل گروه ملی فولاد اختصاص پیدا کند. امروز نیز جلسه‌ هیات مدیره بانک ملی کشور برپا خواهد شد تا این اعتبار مصوب و نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

وی بیان کرد: در بخش تولید، با پیگیری‌هایی که انجام شد، از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزی اخذ شد که 40 هزار تن مواد اولیه خارج از بورس ماهیانه برای گروه ملی فولاد تحویل گرفته شود. این مساله در حال حاضر در حال پیگیری است و با ورود مواد اولیه، تولید آغاز خواهد شد.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیر غیربومی برای استان دلسوزی ندارد، تصریح کرد: آقای غفوری اهل اهواز و دلسوزی او بیشتر از مدیران قبلی است. مدیران قبلی در پی زمین زدن و ورشکستگی گروه ملی بودند تا بتوانند آن را به قیمت نازل خریده و با فروش املاک آن به سود کلان برسند. این مساله یکی از دلایل مخالفت من با خصوصی‌سازی این شرکت است.

یوسفی در پاسخ به سوالی که چقدر معتقدید هدف، رسیدن را توجیه می‌کند و چقدر خودتان را مسئول می‌دانید، گفت: من به هیچ وجه فرد سیاسی نیستم، نیازی به سیاسی بودن ندارم و سیاست شغل من نیست و این افتخار من است.
وی عنوان کرد: مساله‌ی بزرگتر از مشکل گروه ملی، مشکل موسسه آرمان بود که 250 هزار خانواده در خوزستان درگیر آن بودند و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول مردم توسط چهار نفر جمع شده بود که اگر متوقف نمی‌شدند تا کنون از کشور خارج شده بودند. با پیگیری‌هایی که انجام شد بیش از 90 درصد مشکلات این موسسه حل شد که می‌توانست موجب بحران اجتماعی بزرگی در خوزستان شود. من از معدود افرادی بودم که تا انتها بحث آرمان را پیگیری کردم و اکنون در بین موسسات، مشکلات این موسسه بیشتر حل شده است.نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد مساله‌ی گروه ملی فولاد نیز بسیاری از افراد تنها به صورت نمایشی خود را وارد ماجرا کرده‌اند. مشکلات گروه ملی تا زمانی که این کارخانه شروع به تولید نکند حل نخواهد شد و عده‌ای خواستار کار نکردن این کارخانه هستند.یوسفی گفت: من عضو فراکسیون امید مجلس هستم و مجلس موید اصلاح طلبی و پایبندی به دولت است. من یکی از صمیمی‌ترین دوستان وزیر کار هستم و ارتباط خوب و کاملی با ایشان داشتم و جهت حمایت از ایشان تا انتها کار کردم، چراکه معتقدم فرد با تجربه‌ای است. پایبندی افراد به اصلاحات باید بر اساس سلامت در کارشان باشد و من این افتخار را دارم که از گذشته اصلاح‌طلب بوده‌ام و در آینده نیز خواهم بود.
مرجع : ایسنا