به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۵۷۵۵
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد:

برای حمله به سوریه نیاز به همه اروپا نیست

گروه بین الملل: وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد، آمریکا و فرانسه نیازی به حمایت مادی و نظامی همه کشورهای اروپایی برای "مجازات اسد" ندارند.
برای حمله به سوریه نیاز به همه اروپا نیست
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که آمریکا و فرانسه نیازی ندارند همه کشورهای اروپایی به تعهدات خود در زمینه مالی و نظامی عمل کند تا این دو بتوانند اقدام نظامی محدودی را برای مجازات بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه انجام داهند. پیش از این فرانسه اعلام کرده بود که از تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اقدام نظامی محدود علیه سوریه حمایت می‌کند. فابیوس در ادامه از حمایت سیاسی برخی از وزیران خارجه 28 کشور عضواتحادیه اروپا در لیتوانی استقبال و تاکید کرد: اتخاذ واکنشی کوبنده و موضعی مشخص نسبت به حمله شیمیایی روز 21 اوت در غوطه دمشق امری ضروری است.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز اخیرا اعلام کرده بود که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جنایت جنگی است. وی همچنین مدعی شده بود که اطلاعات موجود حاکی از آن است که دولت سوریه مسئول استفاده از این سلاح‌هاست لذا باید واکنشی جدی و مشخص به این مساله داده شود. فابیوس در ادامه تاکید کرد: فرانسه در دفاع از قوانین بین المللی مبنی بر ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی مسئول است. فابیوس روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با جان کری، همتای آمریکایی خود تاکید کرده بود که باید اقدام نظامی علیه سوریه محدود، دقیق و کارآمد باشد.
مرجع : ایسنا

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۳۶
چقدر شرمناک است دیدگاه مدعیان حقوق بشر را که نجات جان انسان ها را منوط به رای مجلس و کنگره می کنند،گویی انگار می شود جان انسان ها را در معرض رای گیری قرار داد و به آن نیز «نه»گفت!!!کمااینکه یک کشور مدعی حقوق بشر که در رسانه به اصطلاح حامی دموکراسی و حقوق بشر خود(بی‌بی‌سی فارسی)که همیشه مدعی حمایت از آزادی و حقوق بشر و دموکراسی است،به نجات جان انسانها «نه»گفت!!! (124220)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۷:۴۵
نجات مردم ؟
شما واقعا فکر میکنی اگه القاعده تو این کشور حاکم بشه اوضاع بهتر میشه ؟ (124706)