به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۱۵۸۹۸

سوری‌ها در وضعیت بد معیشتی قرار دارند

گروه بين الملل: معاون دبیرکل سازمان ملل در مقاله‌ای عنوان کرد: مردم سوریه در وضعیت بدمعیشتی قرار دارند و ما با حمایت از آنها در این شرایط بحرانی باید به آنها ثابت کنیم که تنها نیستند.
سوری‌ها در وضعیت بد معیشتی قرار دارند
والری آموس، طی مقاله‌ای که در روزنامه "الحیاة" منتشر کرد درباره بحران اخیر سوریه و وضعیت مردم این کشور گفت: بحران سوریه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی تیتر اول تمام خبرگزاری‌ها و موضوع بحث تمام مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک و برنامه‌های گفت‌وگو‌های شبانه است. دامنه صحبت در مورد مسائل سیاسی سوریه به همه جا کشیده است اما در این میان هیچ کس از مردم سوریه حرفی نمی‌زند. وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که مردم در آن نسل به نسل با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می ‌کردند، اکنون به جان هم افتاده‌اند، تاکید کرد: مردم ترسیده‌اند چرا که زندگی آنها سراسر صحنه رویارویی با کشتارها، وحشی‌گری‌ها،‌ جنگ‌ها و نقض حقوق بشر است و صدای گوش‌خراش و دائمی خمپاره‌ها و بمباران‌ها در حومه شهرها گوش را کر می‌کند.

آموس با بیان اینکه اقتصاد در سوریه دچار رکود شده و وضعیت معیشی مردم بسیار بد است، خاطرنشان کرد: هزار تن از کارمندان سازمان ملل در سوریه با سازمان‌های غیردولتی و داخلی برای کمک به مردم نیازمند همکاری می‌کنند. وی افزود: می‌دانیم که کمک‌های ما کافی نیست و مناطقی وجود دارد که نیروهای امدادی ما به دلیل وجود نیروهای مسلح نمی‌توانند به مردم آن مناطق کمک کنند در حالی که گزارش‌ها نشانگر نیاز شدید مردم در ‌آن مناطق است. معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین از فعالیت 3500 تن از کارمندان سازمان ملل در اردوگاه‌ها و مناطقی که پناهندگان فلسطینی در آن ساکن هستند، خبر داد.

وی در این مقاله تاکید کرده است: توجه ما متمرکز بر مردم سوریه است و باید تمام تلاش خود را صرف کمک به مردم مناطق بحران زده سوریه کنیم. آموس خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم سوریه به ویژه زنان به من گفته‌اند که جامعه جهانی مردم سوریه را فراموش کرده‌ اما من تمام عزم خود را جزم کرده‌ام تا به آنها ثابت کنم این سخن اشتباه است. وی در خاتمه افزود: ما باید به مردم سوریه ثابت کنیم که تنها نیستند و آنها را از یاد نبرده‌ایم.