به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۷۴۳۸۴
سوريه، افغانستان، عراق، پاكستان و ايران در رده اول تا پنجم!

ايران؛ پنجمين كشور مهاجرفرست جهان

گروه بين‌الملل: دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام كرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی، كشورهاي سوريه، افغانستان، عراق، پاكستان و ايران در رده اول تا پنجم كشورهاي مهاجرفرست به اروپا بودند.
ايران؛ پنجمين كشور مهاجرفرست جهان
بنا به گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا، یوروستات در سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۸۰ هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کرده‌اند که این آمار نسبت به شمار متقاضیان پناهندگی اروپا در سال ۲۰۱۵ حدودا نصف شده و نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. یوروستات روز پنج‌شنبه با انتشار تازه‌ترین آمار مهاجرتی همچنین اعلام کرد از میان افرادی که در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار پرونده درخواست پناهجویی در اروپا ارائه کرده‌اند، حدود ۸۰ هزار و ۹۰۰ نفرشان سوری بوده‌اند. به این ترتیب سوریه در سال گذشته با اختلاف زیادی در صدر جدول کشورهای مهاجرفرست به اروپا قرار گرفت.

بنا به همین گزارش آماری، افغانستان با حدود ۴۱ هزار پناهجو در رده دوم و عراق با ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در رده سوم کشورهایی قرار دارند که بیشترین مهاجر را به اروپا فرستاده‌اند. اتباع پاکستان و ایران در این رده‌بندی به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.در سال ۲۰۱۸ همچنین به دلیل بروز بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا موج تازه‌ای از پناهجویان این کشور به اروپا هجوم آوردند. به گزارش یوروستات، این پناهجویان در مجموع ۲۲ هزار نفر بوده‌اند که ۹۰ درصدشان در اسپانیا درخواست پناهندگی کرده‌اند. سال ۲۰۱۵ به دلیل هجوم مهاجران جنگزده سوریه، زمان اوج بحران مهاجرت در قاره اروپا بود. در آن سال دست کم یک میلیون و ۲۶۵ هزار نفر برای نخستین بار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرونده پناهجویی تشکیل دادند.

آلمان و فرانسه پذیرای بیشترین پناهجویان
آلمان که همواره در سال‌های گذشته از میان سایر کشورهای اروپایی پذیرای بیشترین پناهجوی خارجی بوده، در سال ۲۰۱۸ نیز بزرگترین میزبان اروپایی پناهجویان بود. در این سال ۱۶۱ هزار و ۹۰۰ تبعه خارجی برای نخستین بار در آلمان تقاضای پناهندگی دادند و این میزان در فرانسه، دومین کشور مهاجرپذیر اروپا به ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید. سایر پناهجویان نیز به ترتیب در کشورهای یونان، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا تشکیل پرونده دادند.
در فرانسه بیشترین پناهجویانی که در سال گذشته میلادی تقاضای پناهندگی دادند، شهروندان افغان بودند.





 

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۷:۵۶
کل سایتتون شده ایجاد ناامیدی و یاس تخریب چهره ایران. یعنی فکر می کنم شما می گردین هر چی خبر ناجوره پیدا می کنین. (362958)