به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۵۹۵۹
بازی سرقت بزرگ اتومبیل 5

انتشارپرهزینه‌ترین بازی تاریخ تا یک‌هفته‌دیگر

گروه علمی و فناوری: کم‌تر بازی‌خوری پیدا می‌شود که تا کنون یکی از بازی‌های سری «سرقت بزرگ اتومبیل» معروف به GTA را بازی نکرده باشد. نسخه آخر این بازی تا کم‌تر از یک هفته دیگر به بازار خواهد آمد.
بازی‌خورها برای عرضه آخرین نسخه بازی بی‌نهایت محبوب «سرقت بزرگ اتومبیل» مدتی بسیار طولانی را صبر کرده‌اند. سازندگان، عرضه این بازی را چهار ماه نیز به تعویق انداختند. با این حال «سرقت بزرگ اتومبیل 5» تا کم‌تر از یک هفته دیگر یعنی در تاریخ 26 شهریور بالأخره روانه بازار خواهد شد؛ و کمپانی «راک‌استار» امیدوار است مورد استقبال بازی‌خورها نیز قرار بگیرد.
تیم سازنده نسخه آخر از سری «سرقت بزرگ اتومبیل» کمپانی «راک‌استار نورث»، استودیوی مستقر در ادینبرگ اسکاتلند، است که با عرضه این بازی به دنبال شکستن بسیاری از رکوردهای صنعت بازی‌سازی است. روزنامه «اسکاتس‌من» گزارش داده که این بازی از بودجه‌ای معادل 170 میلیون پوند (267 میلیون دلار) بهره برده که در تاریخ ساخت بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه است.

اما باید این آمار را متناسب با شهرت سری «سرقت بزرگ اتومبیل» بررسی کرد. بنا به عقیده رایج، پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا» با بودجه‌ای 300 میلیون دلاری است. پرهزینه‌ترین بازی ویدیویی قبل از «سرقت بزرگ اتومبیل 5» نیز «جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی» است که بودجه‌ای تقریباً 200 دلاری را به خود اختصاص داد. این در حالی است که «سرقت بزرگ اتومبیل 4» که پنج سال پیش منتشر شد، کم‌تر از 100 میلیون دلار هزینه برای سازندگان دربرداشت.

کمپانی راک‌استار برای اختصاص بودجه‌ای به این بزرگی به «سرقت بزرگ اتومبیل 5» دلیل خوبی دارد. پیش‌بینی می‌شود تنها در سال اول، 25 میلیون نسخه از این بازی به فروش برسد و و بیش از 1 میلیارد پوند (1.57 میلیارد دلار) درآمد نصیب «راک‌استار» کند.

البته تاریخ نشان داده که هر چقدر هم که برای یک پروژه هزینه کنید باز هم نمی‌توانید مطمئن باشید که به اندازه کافی درآمد برایتان به دنبال خواهد داشت. اما هفته آینده بازی‌خورها می‌توانند «سرقت بزرگ اتومبیل 5» را بازی و خودشان قضاوت کنند که آیا این بازی ارزش بودجه هنگفت راک‌استار و البته انتظار طولانی بازی‌خورها را داشته یا خیر.
مرجع : سافت گذر

جعفری
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۱:۰۵
چقدر صحنه هاش طبیعی هست.انگار فیلم واقعی هست...خیلی باید هیجان آور باشد (126761)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۳
يعني هوس كردم ps3 بخرم !!!

ولي نه ! مني كه وقتي 400 تومن بود نخريدم الان يك ميليون و خورده اي بدم واسه جنس 400 هزاري !!!
نميدم ! بي خيال

جلوي هوسم رو ميگيرم !!!

اينم زندگي ما جوونا !!! (126977)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۶
با درود نمیدونید برای pc هست یا کنسول؟ (126779)
احمد16
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۱:۵۸
متاسفانه برای PC منتشر نمیشه ! (126783)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۳:۳۶
پس کی برا پی سی منتشر میشه؟ (126823)
احمد16
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۳:۵۲
کلا برای PC منتشر نمیشه !
فقط کنسول های خانگی. (126837)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۲:۱۴
به اندازه بودجه کل تاریخ سینما و بودجه فرهنگی ایران از 2500 سال پیش تا حالا،خرج کردن. (126791)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۲:۴۴
اگه کسی اطلاع داره جواب بده

تو ایران هم همزمان با جهان بازی عرضه میشه؟ (126795)
مدیر
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۴:۰۳
بله دوست عزیز همین حالا نیز نسخه کپی این بازی برای خریدن در دسترس هست. البته برای xbox 360 هست وبرای ps3فردا صبح اماده میشود. (126849)
مدیر
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۵:۲۸
دوستان همین حالا یه خبر جالب خوندم:امروز در یکی از فروشگاه های فروش بازی های رایانه ای در کشور استرالیا تبلیغی مشاهده شد که بازخورد های بسیار جالبی داشت.در این فروشگاه جعبه های بازی با کاور بازی‌های PC در قفسه ها قرار داده شده و بر روی آن ها جمله ی "Pre Order Now" یعتی "هم اکنون پیش خرید کنید" نوشته شده است.این خبر سوالات بسیاری را در ذهن به وجود می آورد ولی با این حال تا Rockstar پاسخی به این موضوع ندهد نمی توان تصمیمی گرفت.
منبع:www.pardisgame.net (126910)
مدیر
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۰
http://pardisgame.net/uploads/images/gta-5-pc.jpg
اینم عکس این خبر. (126911)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۷
مطمئن باشین واسه PC هم میاد.
احمق که نیستن! (126916)