به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۵۹۹۱۴

مُد جدید محرم امسال؛ دستمال اشک

مُد جدید محرم امسال؛ دستمال اشک
گروه جامعه- رسانه ها: مُد امسال محرم چیست؟ چه چیزی امسال باب شده که جوان‌ها دنبالش باشند؟ جواب این سؤال را پسر جوانی می‌دهد که خودش فروشنده است: «امسال دستمال اشک مُد شده. والا منم خودم نشنیده بودم. مشتریا که اومدن پرسیدن، تازه به گوشم خورد.» بعد اشاره می‌کند به مانکن سیاهپوشی که کنار دستش ایستاده و به جلو زل زده است: «همین دستمال سر رو بهش می‌گن دستمال اشک».

حامد، فروشنده شال و روسری در تیمچه بازار بزرگ در پاسخ این‌طور می‌گوید: «این ایام فروش شال و روسری مشکی‌مون زیاده. برای همین هم مدل زیاد آوردیم. جوونا دنبال ساده نیستن. یه کم طرح داشته باشه گوشه کنارش یا در بافت پارچه گل خودرنگ داشته باشه، بیشتر می‌پسندن.» قیمت شال‌ها در بازار از 8هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود 40 هزار تومان می‌رسد..

یک تی شرت مشکی را می‌توانید در بازار با قیمتی بین 20 تا 50 هزار تومان تهیه کنید و البته این نرخ در شمال شهر به 400، 500 هزار تومان هم می‌رسد چون به قول مغازه‌دارها، بچه پولدارها تی شرت محرم شان هم باید مارک باشد.«فرشاد صدیقی آرایشگر مردانه می‌گوید که حوالی مرکز شهر، سلمانی دارد و موقعی که با او در آرایشگاهش که بر خیابان است گفت‌و‌گو می‌کنم، سرش تقریباً خلوت است: «این مدت سرمون خیلی شلوغ بود.

حالا شاگردم رفته اما دونفری نمی‌رسیدیم. جوونا برای محرم می‌خوان کاملاً به خودشون رسیده باشن. امسال دو مدل می‌خواستن بیشتریا، یا کنار موها رو سفید می‌کنن کامل و جلو بلند یا کنار رو سفید می‌کنن و جلوی مو یه کم بلندتر از کنار. همون مدل آلمانی می‌شه. تمیز کردن ابرو و رنگ مو و اینا هم که هست.

البته ما نمی‌کنیم چون دید داریم و برکوچه‌ایم، اما سالنا انجام می‌دن. می‌دونم که رنگ مو امسال خیلی طرفدار داره. موها رو دو سه درجه روشن می‌کنن، بعضیام یه تیکه جلوی مو رو روشن می‌کنن. با تیپ مشکی خوب درمیاد غیر اینها گِل مالی و جمله‌نویسی روی ماشین هم هست که بعضی‌ها در این کار سنگ تمام می‌گذارند. اگرچه چندسالی است اعلام شده که این کار ممنوع است و ممکن است باعث تصادف شود، اما خب بعضی‌ها به خرج شان نمی‌رود. جمله‌نویسی چیزی بین 40 هزار تا 300 هزار تومان برای طرف خرج برمی‌دارد و 30 هزار تومان هم جریمه که می‌شود 330 هزار تومان و لابد برای صاحبش می‌ارزد.
مرجع : روزنامه ایران