به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۱۸۷۳۶

محرم‌سازی ​مدارس​دختران اولويت وزير جديد!

گروه جامعه: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با توجه به اشراف ساختمان​های پیرامونی بر محرم​سازی مدارس دخترانه با رعایت حفظ آرامش و آزادی دانش آموزان در محیط مدرسه تاکید کرد.
محرم‌سازی ​مدارس​دختران اولويت وزير جديد!
علی‌اصغر فانی در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات سازمان نوسازی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گفت: هریک از بخش‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش باید به برآورد تمهیدات لازم برای تحقق این سند در حوزه مربوطه بپردازد و در نهایت تقدم و تاخر این برآوردها در کمیته تلفیق، مهندسی مجدد شود. وی با اشاره به اختصاص محلی برای نمازخانه در مدارس در دست احداث اظهار کرد: مکان این نمازخانه ها باید بگونه‌ای باشد که تبدیل به کلاس درس نشود.

فانی، فضاهای پرورشی، تربیتی، اردوگاه ها و دانشگاه فرهنگیان را ازجمله موضوعات مورد توجه در آموزش وپرورش تلقی و تصریح کرد: با سرمایه گذاری در دانشگاه فرهنگیان ضرری متوجه آموزش وپرورش نخواهد شد، زیرا صرف هزینه بدون داشتن معلمانی خوب و کارآمد، فعالیتی عبث و بیهوده است. وی بر تمرکز انرژی بر بهسازی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت و انگیزه و دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و یادآورشد: بحث ایمنی عمومی مدارس، تعمیر ونگاهداری تجهیزات و امکانات از مباحث مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود و سرفصلی برای آن ایجاد گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اولویت ساخت 80 مدرسه بر احداث 100 مدرسه ادامه داد: هزینه این مابه التفاوت در احداث مدرسه جدید باید صرف تعمیر و نگاهداری مدارس موجود شود، زیرا این کار موجب جلوگیری از ضرر وزیان بیشتر خواهد شد. وی با تاکید بر توجه به موضوع سیستم گرمایشی مدارس اضافه کرد: حذف مدارس خطرآفرین و استحکام آن ها بسیار مهم است و این موضوع باید با بازدید های دوره ای مورد نظارت دقیق قرار گیرد.
مرجع : ايسنا