به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۶۰۳۰۸

احتمال ادغام هواپیمایی امارات و اتحاد

گروه بین الملل: تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که دو شرکت هواپیمایی امارات و اتحاد احتمالا در آینده‌ای نزدیک با هم ادغام خواهند شد.
احتمال ادغام هواپیمایی امارات و اتحاد
به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، به‌تازگی اخبار و گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت هواپیمایی امارات (Emirates) که هم‌اکنون یکی از بزرگترین ایرلاین‌های جهان از لحاظ تعداد جابجایی مسافران هوایی به شمار می‌رود، قصد دارد یکی از شرکت‌های هواپیمایی هم‌وطن خود یعنی اتحاد ایرویز (Etihad Airways) را خریداری کرده و با آن ادغام شود تا بدین ترتیب بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان را تشکیل دهند.

با اینکه مقامات بلندپایه و مسئولان این دو ایرلاین اماراتی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده و صحت این اخبار را تایید نکرده‌اند، اما به گفته منابع آگاه و مطلع از مذاکرات انجام شده میان این دو شرکت، احتمالا اتحاد ایرویز و امارات ایرویز در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر ادغام خواهند شد. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد ، این دو ایرلاین در مجموع درآمدی معادل ۲۹.۳ میلیارد دلار کسب کرده و ۵ درصد از خطوط هواپیمایی و هوایی جهان را به تصاحب خود در خواهد آورد.

هواپیمایی امارات در سال ۱۹۸۵ به منظور تسهیل حمل و نقل در منطقه خلیج فارس و برقراری هاب منطقه‌ای راه‌اندازی شد که هم اکنون یکی از بزرگترین رقیبان شرکت هواپیمایی قطرایرویز محسوب می شود. هواپیمایی امارات مجموعه وسیعی از هواپیماهای به روز و مدرن و ابرقدرتمند جهان را در اختیار دارد که روزانه در مسافت‌های کوتاه و بلندپرواز و با خطوط هوایی گسترده ای رفت و آمد می کند.

البته به گفته برخی از تحلیلگران، عملی شدن ایده ادغام یا تصاحب این دو شرکت هواپیمایی به هیچ عنوان آسان نخواهد بود چراکه مقامات ابوظبی هرگز نمی خواهند که هواپیمایی اختصاصی خود را از دست بدهند و متحمل ضرر و زیان شوند. اما تا زمانی که صحت این خبر توسط مقامات رسمی این دو شرکت هواپیمایی مستقر در کشور امارات متحده عربی به‌صورت رسمی تایید نشود، نمی‌توان به طور قطع اظهار داشت که این ادغام رخ می‌دهد یا خیر.