به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۰۴۲۶

اظهارات مجدد جان بولتون عليه برجام

گروه بين الملل: مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده به خروج از توافق جامع هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با تهران «تاثیر عمیقی» بر ایران و کل منطقه داشته است.
اظهارات مجدد جان بولتون عليه برجام
جان بولتون که با شبکه خبری فاکس درباره سخنرانی روز سه‌شنبه پرزیدنت ترامپ در سازمان ملل متحد گفت‌وگو می‌کرد افزود ما تلاش ایران برای تحمیل نیات خود بر کشورهای منطقه را مختل کرده‌ایم. وی با بیان این که بخشی از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل به تهدید هسته‌ای ایران و کره شمالی اختصاص دارد گفت، تحریم‌های بیشتری علیه تهران در راه است.

بولتون در پاسخ به این که رابطه آمریکا و ایران به کجا می‌رسد گفت، تحریم‌های قبلی و تحریم‌های نوامبر تاثیرات چشم‌گیر اقتصادی و سیاسی داخل ایران خواهد داشت و این همان است که ما می‌خواهیم.» وی اضافه کرد «ما خواهان تغییرات عمده در رفتار رژیم ایران هستیم. و اگر آنها تن به تغییر ندهند، با پیامدهای بیشتری روبرو خواهند شد؛ چرا که ما موارد بیشتری را برای تحریم‌ و راه‌های دیگری برای اعمال حداکثر فشار بر آنها پیدا خواهیم کرد.»

مشاور ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود به رفتار ایران در منطقه اشاره کرد و گفت تحولات سوریه نشان می‌دهد تهدید ایران، نه تنها در زمینه هسته‌ای بلکه در حوزه منطقه‌ای، همچنان ادامه دارد. بولتون اول اردیبهشت و در نشست خبری پس از دیدار با یک مقام ارشد روسیه گفت، هدف ایالات متحده بازگشت فشار و تحریم ‌های جمهوری اسلامی به دوران قبل از توافق هسته ای موسوم به برجام است. ترامپ ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد ایران با ادامه برنامه موشکی بالیستیک و رفتار بدخواهانه خود در خاور میانه روح توافق هسته‌ای وین را نقض می‌کند و به همین دلیل آمریکا از آن خارج می‌شود. وزیر خارجه ایالات متحده نیز بعدا در خرداد ماه ۱۲ شرط آمریکا را برای رسیدن به توافق جدید با تهران اعلام کرد.
برچسب ها: جان بولتون