به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۶۲۰۰

برزیل‌هم‌از‌برنامه‌‌هسته‌یی‌اش‌عقب‌نشینی‌كرد

گروه بين الملل: شرکت تحقیقات انرژی برزیل اعلام کرد که این کشور احتمالا برنامه‌اش برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌یی جدید را به دلیل نگرانی‌های امنیتی کاهش خواهد داد و به جای آن با "انقلابی" که در زمینه انرژی بادی مشاهده کرده است این کمبود را جبران خواهد کرد.
برزیل‌هم‌از‌برنامه‌‌هسته‌یی‌اش‌عقب‌نشینی‌كرد
ماریسیو تولماسکین، رییس شرکت تحقیقات انرژی برزیل گفت که احتمال این که دولت برزیل به برنامه‌هایش برای ساخت چهار نیروگاه هسته‌یی جدید تا سال 2030 برای رفع نیاز به انرژی ادامه دهد بسیار کم است. وی از بیان این که دقیقا چند نیروگاه هسته‌یی خواهد ساخت خودداری کرد. اظهارات تولماسکین نشان‌دهنده تداوم تردیدهای جهانی درباره انرژی هسته‌یی پس از گذشت دو سال از حادثه نیروگاه فوکوشیما دایچی در ژاپن است.
رییس شرکت تحقیقات انرژی برزیل گفت: پس از اتفاقی که در ژاپن افتاد همه چیز به حالت تعلیق درآمد. ما برنامه‌های‌مان را کنار نگذاشته‌ایم ولی هنوز آن‌ها از سر نگرفته‌ایم. این برنامه‌ها در حال حاضر برای ما در اولویت قرار ندارد. برزیل هنوز روند مناقصه برای تاسیساتی را که پیش‌بینی شده بود تا سال 2030 ساخت‌شان به پایان می‌رسد آغاز نکرده است. تاسیسات هسته‌یی که در حال حاضر در برزیل در دست ساخت قرار دارد و آنگرا 3 نام دارد به کمک فن‌آوری آلمان ساخته می‌شود.

تولماسکین گفت که برزیل مکانی نسبتا جذابی برای انرژی هسته‌یی است، زیرا یکی از معدود کشورهای است که همه عناصر طبیعی لازم برای تولید برق هسته‌یی را دارد. این کشور در حال حاضر دو نیروگاه هسته‌یی فعال در ریودوژانیرو دارد و در حال ساخت سومین نیروگاه هسته‌یی‌اش است که قرار است در سال 2018 راه‌اندازی شود. در حال حاضر انرژی هسته‌یی تنها یک درصد برق تولید برزیل را تامین می‌کند که این به اندازه برق حاصل از انرژی باد است.

محمد حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۰۷
حتما فردا مردم برزیل می ریزند تو خیابان به طور خودجوش !!!!!!!و می گویند:انرژی هسته ای حق مسلم ماست (128922)
arma
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۸:۰۶
پ ن پ به طور خود جوش کامنت میذارن که جناب آمریکا ، شما چه انرژی رو برای ما مصلحت میدونید!!! (129043)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۱۴
آفرین به دولت برزیل (128926)
لبیک یا محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۲۷
مرگ بر رییس جمهور سازش کار برزیل که در مقابل یک تهدید آمریکای جهان خوار عقب نشت.انرژی هسته ای حق مسلم مردم برزیل است حتی اگه دولت آن کشور نخواهد.این اقدام از اثرات نبودن تفکر ناب احمدی نژادی است (128934)
لاله
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۸:۳۲
خدا تورو هم شفا میده غصه نخور!!!!! (129057)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۵۱
سران ایران باس بخونن اینو!
این همه باد و خورشید و . . . با چی دارن مارو تحت فشار جهانی قرار می دن!! (128947)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۳۱
اونها عاقلند که حفظ منافع ملی رو حق مسلم خودشون می دونند (128981)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۰۱
بله خطر ناک هست خیلی خیلی خطرناک هست ولی سد زدن هم خطرناکه،خلبانی هواپیما هم خطرناکه و.... (129002)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۱:۴۰
بنظر من صرف نظر از بازی های سیاسی چیزی که الان ثابت شده گرم شدن کره زمین در اثر سوخت های فسیلی است و همه دنیا باید به سمت کاهش تولید گازهای گلخانه ای بروند.
یکی از مهمترین منابع جایگزین انرژی هسته ای است.
بنابراین کشورهای جهان برای نجات کره زمین از اثرات ویرانگر گرم شدن زمین چاره ای جز همکاری با هم در این زمینه ندارند. (129106)