به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۶۲۶۶

کلودیو کانی‌گیا:‌ «مارادونا» از مسی بهتر بود

گروه ورزشی: کلودیو کانی‌گیا می‌گوید مارادونا به دلیل قهرمانی‌های زیاد با ناپولی از لیونل مسی بهتر است و این بازیکن به دروغ در جام‌جهانی 1994 متهم به استفاده از مواد نیروزا شد.
کلودیو کانی‌گیا:‌ «مارادونا» از مسی بهتر بود
دیگو مارادونا در جام‌جهانی 1986 به همراه آرژانتین به قهرمانی رسید و همراه ناپولی به قهرمانی‌های زیادی دست پیدا کرد. در طرف دیگر لیونل مسی 26 ساله موفق شده است به 6 قهرمانی در لیگا و 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. کلودیو کانی‌گیا که 50 بازی ملی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده، معتقد است مارادونا تنها دلیل موفقیت ناپولی بود در حالی که لیونل مسی تنها دلیل موفقیت بارسلونا نبوده و موفقیت بارسا به خاطر مسی و هم‌تیمی‌هایش بوده است.

کانیگیا در گفت‌وگو با رادیو 9 آرژانتین عنوان کرد: مسی اکنون بهترین بازیکن جهان است اما کارهایی را که مارادونا انجام داده، انجام نداده است. هیچکس نمی‌تواند کارهایی را که مارادونا در ناپولی انجام داد، انجام دهد. ناپولی تیم خوبی بود اما هرگز به قهرمانی نرسیده بود. با این حال مارادونا بار تیم را به دوش کشید و موفق شد این تیم را به یک تیم قهرمان تبدیل کند. این کاری است که هیچکس نمی‌تواند انجام دهد.

کانی‌گیا در ادامه با اعلام اینکه مارادونا در جام جهانی 1994 به دروغ متهم به استفاده از مواد نیروزا شد، گفت:‌ هیچکس دوست نداشت تا آرژانتین برای یک بار دیگر قهرمان شود. وقتی فهمیدند که آرژانتین در آستانه قهرمانی در جام‌جهانی است، آن اتفاق‌ها افتاد که همه می‌دانید. مارادونا بهترین بازیکن جهان بوده، است و خواهد بود.

9770
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۴۱
صددرصد بهتر بود قهرمانی و نایب قهرمانی با ارژانتین بی مهره و ستاره و نمایش خیره کننده با ناپل بی ادعا
او یکی بود فراتر از هر فوتبالیست دیگری (129363)
بوکاجونیورز
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۰
مارادونا با مافیای فوتبال در افتاد. در بیانه ای به همراه لوتار ماتیوس و روبرتو باجو به این مافیا تاختند. امثال پله و پلاتینی خود "ذره ای" از این مافیا شدند. (129372)
چالش
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۶
در این صورت باید شرایط فوتبال آن زمان و دوره حاضر را هم با هم مقایسه کرد. باید پذیرفت که فوتبال در شرایط حاضر با توجه به امکانات و پیشرفت های تکنولوژی و تاکتیکی بسیار دشوارتر از گذشته است و امروزه هیچ بازیکنی نمی تواند یک تنه تیمی را قهرمان کند. هوش و استعداد مسی نیز بی نظیر است! (129378)
یک رونی دیگر
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۶:۲۰
البته مدافعان دوره دیگو بیشتر ادمخوار بودند ولی امروزه کمتر مدافعی تکل خیلی خشن ویا ب قصد کشتن میزند در ضمن مسی هم عالی است ولی ن ب اندازه دیگوی بزرگ در نظر داشته باشید که امروزه داورها اسپانسرها و ------همه خود را متکلف میدانند از ورزشکاران حمایت کنن تا مصدوم وشوند (129481)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۳۳
مارادونا خیلی بهتر از مسی بود ولی مسی خیلی بهتر از پله هست... (129450)
9770
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۶:۲۱
مارادونا بهترین بازیکن جهان بوده، است و خواهد بود. (129483)