به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۶۳۹۷
رسول خادم: حساب کتاب خدا با ما فرق دارد!

پديده تيم ملي كشتي آزاد ايران نقره گرفت

گروه ورزشي: آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران با شکست درفینال، به نایب‌قهرمانی رقابت‌های جهانی کشتی در مجارستان رسید اما تیم کشتی آزاد ایران به قهرمانی جهان دست یافت.
پديده تيم ملي كشتي آزاد ايران نقره گرفت
در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، عزت‌الله اکبری در فینال وزن 74 کیلوگرم با نتیجه 4 بر صفر به جردن باروفس آمریکایی باخت و به مدال نقره بسنده کرد. مدال ارزشمندی که ایران را به مقام قهرمانی رساند. اکبری با پیروزی بر الکساندر بورکا از مولداوی (10 بر 2)، یاکوب ماکاراشویلی از گرجستان (7 بر صفر)، مورا بلانکو از کوبا (5 بر 2)، سوسوکه تاکاتانی از ژاپن (6 بر 4) و رسول قربانف از ازبکستان (4 بر 3) به دیدار پایانی راه یافته بود.

با نایب‌قهرمانی اکبری، تیم ایران 9 امتیاز دیگر کسب کرد و با 46 امتیاز، بالاتر از روسیه 44 امتیازی بر سکوی قهرمانی کشتی آزاد جهان ایستاد. در دیدارهای رده بندی وزن 74 کیلوگرم نیز شاباناو از بلاروس با نتیجه 6 بر یک، یاداو از هند را شکست داد و قربانف از ازبکستان با نتیجه 11 بر 4 مقابل ماکاراشویلی از گرجستان به پیروزی رسید.

رسول خادم: حساب کتاب خدا با ما فرق دارد!

مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی قهرمانی ایران در جهان را لطف خدا در ناامیدانه‌ترین لحظات دانست. رسول خادم پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این قهرمانی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. به هر حال حساب و کتاب دست خداست و حساب خدا مثل انسان‌ها نیست. خداوند به ما نشان داد که در ناامیدانه‌ترین لحظات می‌توانیم به او امیدوار باشیم.

وی کشتی‌های اکبری را بسیار شجاعانه دانست و افزود: عزت در نهایت غیرت و شجاعت از حذف کشتی‌گیر روس استفاده کرد و کاری که کمتر انتظار آن می‌رفت انجام شد. اکبری بیشتر از خودش کشتی گرفت و نکته به نکته برنامه‌ای که به او داده‌ بودیم را اجرا کرد. البته باروفس که در فینال با اکبری روبه‌رو می‌شود با همه حریفان او متفاوت است هرچند درست مبارزه کردن اکبری با او برای ما بسیار خوب خواهد بود.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا از میدان دادن به جوانی مثل اکبری نترسیده‌ است گفت: این اولین میدان جهانی اکبری بود. پارسال او جزو پدیده‌های کارگاه‌های ما به حساب می‌آمد. بعد از امتحان شدن در رقابت‌های جام جهانی در انتخابی تیم ملی اول شد. البته استفاده از یک جوان بی‌تجربه تهدید بزرگی به حساب می‌آمد اما من به این مسئله اعتقاد داشتم و به خاطر پویایی کشتی و حمایت از پشتوانه‌ها باید پای قانون انتخابی می‌ایستادم. به لطف خدا این فرصت به دست آمد تا اکبری خودش را نشان بدهد.

مدیر امور فنی تیم‌های ملی در پایان اظهار کرد: با یک برنامه بسیار سازمان‌دهی شده که با کادر فنی داشتیم و هر مربی کشتی‌گیران خاصی را تمرین می‌داد، جلو رفتیم. به بالای 80 درصد از برنامه‌های خود رسیدیم و من از سازمان‌دهی و مدیریتی که صورت گرفت راضی هستم. شیوه کارمان بسیار متفاوت و خوب بود. یک بار دیگر به همه ملت ایران این قهرمانی را تبریک می‌گویم.

مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۲۰
زنده باد ایران قهرمان (130280)
مهتاب
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۳۳
ایوووووووووووووول!!! (130289)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۴۸
از نظر ما اکبری هم طلایی است . . . (130304)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۵۸
طلایی ترین نقره تاریخ کشتی که ایران قهرمان جهان کرد! (130317)
دونچالی ها
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۲:۴۶
آقای عزت الله اکبری کسب این مدال با ارزش را از طرف بچه محل هایت از بخش گیل خواران روستای دونچال به شما تبریک می گوییم امیدواریم در تمام مراحل زندگی موفق باشید (130368)
امامعلی حبیبی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۳:۴۰
واقعا با شروع به کار رسول خادم جهش و بلوغ تکنیکی کشتی ازاد ایران کاملا محسوس بوده است. جانم فدای "ایران" (130374)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۷:۴۳
واقغا دمتون گرم تو این شرایط بوجود آمده این دست خبرها مقداری دلمان را شاد می کند دست مریزاد انشاالله در صحنه کشتی سیاسی هم موفق شویم و مملکت را از این رخوت و ناامیدی نجات دهیم به امید ایرانی سربلند در همه عرصه ها و باور کنیم که ما میتوانیم اگر روش کارمان را عوض کنیم (130389)