به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۶۵۱۶۰
نماینده اردبیل در مجلس:

به جای اختلاس‌گران، دایی احضار شد!

گروه سیاسی: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: احضار علی دایی به‌خاطر کمک به زلزله‌زدگان در حالی صورت می‌گیرد که مدیران اختلاس‌گر آزاد هستند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری در جلسه علنی صبح امروز (29 آبان ماه) پارلمان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه آغاز به کار دولت دوازدهم خوشایند نبود، گفت: در سال جاری سردرگمی، سوءمدیریت و بی برنامگی در مواجهه با مسائل مختلف به خصوص اقتصادی در بدنه دولت مشهود بود که دود این بی تدبیری ها به چشم مردم رفت. نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بلاتکلیفی در بازار ارز، مسکن و خودرو نمایان تر از هر بخش دیگری است، اظهار داشت: همین مسأله آبستن ضربات جبران ناپذیر به بخش تولید از یک سو و مصرف کنندگان از سوی دیگر بوده است.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه نوسانات بازار ارز در ماه های اخیر باعث از بین رفتن ثبات در بازار و افزایش قیمت کالاهای مصرفی شده است، عنوان کرد: این قضیه تا جایی است که بسیاری از کالاها تورم بالاتر از 100 درصد را نیز تجربه کرده اند. بدری ادامه داد: تورم و افزایش قیمت ها همواره اقشار مختلف جامعه به خصوص کارگران، کارمندان و معلمان را تحت فشار قرار داده و با مشکلات معیشتی مواجه کرده که با کاهش قدرت خرید روبرو بوده‌اند. این نماینده مجلس دهم یادآور شد: آنچه می تواند در این شرایط کمک کند افزایش مجدد حقوق کارگران، فرهنگیان و کارمندان در سال جاری است و برای حمایت از آنها این کار اجتناب ناپذیر است لذا از دولت می خواهم در اسرع وقت اقدام کند چرا که دستمزد آنها با تورم بازار متناسب نبوده و باید برای حمایت از آنها تصمیم گیری عاجل صورت گیرد.

وی در ادامه خطاب به روحانی بیان داشت: اخیرا به ملاقات یک جانباز 70 درصد به نام اژدر محمدی دوست رفتم و وقتی مشکلات او را شنیدم عرق شرم بر پیشانی ام نشست چرا که بنده هم مسئولی در نظام هستم. دولت و مجلس هرگاه دست و بالشان تنگ می شود از شهدا، جانبازان و ایثارگران هزینه می کنند اما از تأمین ابتدایی ترین نیازهای آنها یعنی درمان عاجز هستند؛ چرا یک جانباز هفتاد درصدی که همه مشکلات آنها به خاطر دفاع از وطن است باید فشار مراقبت های ویژه و معیشتی داشته باشد. نماینده اردبیل در مجلس در ادامه با اشاره به احضار علی دایی ابراز داشت: احضار علی دایی و تخریب هدایت شده وی از سوی رسانه ملی اتفاقی بود که خاطر اردبیلی ها را افسرد و ضمن اینکه معتقدیم شفاف سازی در هزینه‌کرد مالی همواره لازم است اما خود دایی پیش از هر شخص دیگری این اقدام را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: مسأله زمانی رنگ دیگری می گیرد که گوش مردم از اخبار اختلاس مدیران پر شده اما به جای احضار آنها احضاریه برای کمک علی دایی به زلزله زدگان صادر و اعتماد عمومی نشانه گرفته می شود. زمانی که منطقه ای بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازسازی است باید از کسانی که باعث کمک به امنیت فکری زلزله زدگان هستند تقدیر شود و این اولویت است لذا افراد صادقی مثل علی دایی که با حضور شجاعانه و اقدام موثر در مواقع بحرانی، کمک به مردم را اولویت قرار دادند باید مورد توجه باشند. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت این اسطوره در صدد ساخت ورزشگاهی هستیم که از توانایی های این چهره بین المللی در زمینه صنعت توریسم ورزشی بین المللی استفاده کنیم.