به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۶۶۲۳۹
هوش مصنوعی به مدد ناشنوایان می‌آید

تبدیل متن به زبان اشاره با یک اپلیکیشن

گروه فناوری: یک اپلیکیشن مخصوص که توسط یکی از سازندگان آسیایی گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است، برای ایجاد توانایی خواندن متون در کودکان ناشنوا از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا متن را به صورت همزمان به زبان اشاره تبدیل کند.
تبدیل متن به زبان اشاره با یک اپلیکیشن
کودکان ناشنوا با چالش یادگیری خواندن متون مواجه هستند، چرا که والدین و معلمان آنها اغلب زبان اشاره را نمی‌دانند.اکنون شرکت هوآوی(Huawei) قصد دارد این مشکل را با اپلیکیشنی موسوم به "استوری‌ساین"(StorySign) حل کند.با این برنامه می‌توانید دوربین تلفن همراه خود را به سمت کتاب‌های کودکان بگیرید و برنامه از هوش مصنوعی برای ترجمه واژگان به زبان اشاره که توسط انیمیشن نمایش داده می‌شود، استفاده می‌کند.این برنامه نه تنها به کودکان کمک می‌کند، بلکه می‌توانند زبان اشاره را به والدین نیز آموزش دهد.این برنامه در هر دو اپلیکیشن گوگل پلی(Google Play) و گالری برنامه‌های خود هوآوی موسوم به "AppGallery" رایگان است و لزوما نیازی به یک گوشی هوآوی برای اجرا ندارد.در حال حاضر از 10 زبان اشاره(از جمله اغلب زبان‌های اروپایی) پشتیبانی می‌کند. با این حال انتخاب در حال حاضر بسیار محدود است، چرا که در حال حاضر فقط یک کتاب به هر زبان اختصاص داده شده است و ممکن است طول بکشد تا اینکه شما مجموعه‌ای از داستان‌ها را برای قصه شب کودک‌تان در اختیار داشته باشید.

زبان اشاره(Sign language) سیستم قراردادی خاص منظم و پیشرفته زبانی است که برای انتقال معنا، به جای الگوهای صوتی یا نوشتاری در زبان، از الگوهای علایم دیداری (ترکیب همزمان شکل، جهت و حرکت دستان، بازوها یا بدن و حالات صورت برای بیان سلیس افکار گوینده) در یک کلمه اشاره استفاده می‌کند.این نوع زبان اشاره می‌تواند به صورت متنوع باشد. اما امروزه یک زبان اشاره بین‌المللی در سطح جهان قرارداد شده است که البته در هر منطقه عناصر بومی زبان نیز به آن افزوده می‌شود.هر جا ارتباط ناشنوایان وجود دارد، زبان‌های اشاره به وجود می‌آیند. دستورهای پیچیده زبان اشاره به‌طور چشمگیری با دستور زبان‌های گفتاری تفاوت دارند و درحوزه فرهنگی ناشنوایان می‌باشند.برخی از زبان‌های اشاره بعضی حرکات را از شناخت کلی کسب کرده‌اند، در حالی که بقیه زبان‌ها چنین پایه‌ای ندارند.
مرجع : ایسنا