به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۱۶۷۷۸
علیپور: توضیحات پرسپولیسی‌ها قابل تامل بود

پرونده پرسپولیس و قهرمانی «پلیسی» شد

گروه ورزشی: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با ابراز رضایت از جلسه امروزش با مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: بخش اول مدارکی که در اثبات ادعایمان علیه قهرمانی ارایه کردیم مورد قبول واقع شد.
پرونده پرسپولیس و قهرمانی «پلیسی» شد
محمد رویانیان که به همراه علی دایی به فدراسیون فوتبال رفته بود تا مدارک اتهامات دایی علیه قهرمانی را به مسوولان فدراسیون ارایه کند، پس از خروج از فدراسیون درباره‌ی این جلسه گفت: علی‌رغم تصوری که داشتم دیدم که روسای فوتبال ایران اراده‌ی لازم را برای رسیدگی به حق درباره این مساله داشتند و با طمانینه و آرامش، مدارکی را که آماده کرده بودیم دیدند. در مجموع مستندات و شواهد ارایه شده خیلی خوب بود و به نظرم مسوولان فدراسیون به صورت جدی این مساله را پی‌گیری می‌کنند. در مجموع از جلسه راضی هستم و امیدوارم نتیجه‌ی آن هم راضی‌کننده باشد.

وی در ادامه گفت: زمانی ممکن است یک داور، من یا هرکس دیگری خطایی کند که مجموعه بالادستی آن را ماست‌مالی کند اما امروز دیدم که رویکرد مسوولان فدراسیون بر این کار نیست و به طور جدی قضیه را پی‌گیری می‌کنند. از این بابت که مسوولان فدراسیون در این مساله پلیسی عمل می‌کنند خوشم آمد. فکر می‌کنم حاج آقا علیپور پلیس خوبی می‌شود!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: امروز با علی دایی به فدراسیون آمدیم و مدارکی ارایه کردیم که تقریبا مورد قبول واقع شد. این‌که با داور چه برخوردی صورت می‌گیرد نمی‌دانم؛ چون تصمیمش با فدراسیون است. آن‌چه می‌دانم این است که بخش اول مستندات ما مورد قبول واقع شد و ما اعلام آمادگی کردیم که در صورت خواست فدراسیون، بخش‌های بعدی را نیز ارایه کنیم. در ادامه خبرنگاری از رویانیان پرسید که آیا مدارک ارایه شده توسط او درباره‌ی محسن قهرمانی است یا جنبه‌ی کلی دارد؟ وی پاسخ داد: یک بار دیگر می‌گویم که به جامعه‌ی داوران تعظیم می‌کنم. جامعه‌ی داوران ما جامعه‌ای پاک و ارزشمند است که ان‌شاءالله همه از آنها حمایت می‌کنیم. شکایت ما امروز از محسن قهرمانی بود. به طور جدی این شکایت را پی‌گیری می‌کنیم و کوتاه هم نمی‌آییم.

رویانیان افزود: از این‌که تیم ما برابر سپاهان باخت ناراحت نشدم اما در یکی دو سالی که در فوتبال هستم مسائلی فراتر از اشتباه داوری دیدم که هر بار نخواستم برخورد کنم و خویشتن‌داری کردم اما وقتی دیدم که با یک رفتار نادرست 30 میلیون هوادار پرسپولیس آزرده خاطر شدند طاقت نیاوردم و تصمیم گرفتم که به مساله ورود کنم. وی هم‌چنین درباره‌ی نتیجه‌ی احتمالی این جلسه گفت: نتیجه‌ی جلسه هرچه باشد مهم نیست. فقط امیدوارم عادلانه باشد. ما علیه یک داور حرف زدیم و فدراسیون از ما خواست که مدارکمان را ارایه دهیم. ما هم این کار را کردیم. دیگر نمی‌دانیم که کمیته انضباطی متعلق به فدراسیون است یا خیر. کمیته اخلاق چیست، کمیته داوران کدام است و دپارتمان داوری چه می‌کند. تمام حرف ما درباره یک داور است.

در ادامه خبرنگاری از رویانیان پرسید آن فردی که قبلا از او سخن گفته بود و اعلام کرده بود که از پرسپولیس 60 میلیون تومان خواسته تا داوری‌ها را به سود این تیم کند چه کسی بوده است؟ رویانیان پاسخ داد: برخی دلال‌ها هستند که این‌گونه رابطه برقرار می‌کنند که کلاهبرداری می‌کنند و باید با آنها برخورد شود. گاهی این افراد می‌گویند رابط یک داور هستند و از باشگاه‌ها
رویانیان: مدارکمان علیه قهرمانی مورد قبول فدراسیون واقع شد
پول طلب می‌کنند؛ در حالی که شاید داور از این ماجرا بی‌خبر باشد. مثلا یک فردی مدیر یک باشگاه را به مراسمی دعوت می‌کند و می‌گوید که در آن جلسه فلان شخص حضور دارد. متعاقبا همین حرف را با آن شخص مورد نظر هم می‌گوید و آن وقت در آن مراسم صحبت‌های خاصی رد و بدل می‌شود. ما از این‌گونه دلال‌های شرط‌بند، قمارباز، واسطه‌گر و مانند اینها در فوتبالمان داریم.

وی در این رابطه گفت: پارسال هم مشکل ما درباره همین داور بود که پس از داربی از او شکایت داشتیم. آن زمان هم خیلی عصبانی بودم و فشارم در جلسه بسیار بالا رفت که همان زمان از حسین عسگری، کفاشیان و نبی خواستم تا مرا آرام کنند. آن زمان هم چیزهایی گفتم اما چون مستند نبود قبول نشد. اما این بار طاقت نیاوردم که غصه 30 میلیون هوادارمان را ببینم. رفتار داور بسیار توهین‌آمیز و از روی عمد بود. در ادامه خبرنگاری به رویانیان گفت که شاید محسن قهرمانی در صحنه‌ی معروف پنالتی در دیدار پرسپولیس – سپاهان فقط ضربه میثم حسینی به بازیکن سپاهان را دیده است. رویانیان پاسخ داد: پس با این حساب داور ضربه کف گرگی خلیل‌زاده را که به میثم حسینی زد ندیده و فن کمری که روی او اجرا کرد را نادیده گرفته است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اتفاقی که شب گذشته در مشهد برای قهرمانی رخ داد و دو موتورسوار ناشناس با چاقو به او حمله کردند گفت: امیدوارم این مساله صحت نداشته باشد. من خادم خانواده قهرمانی هستم. قسم می‌خورم که درباره این مسائل از نیروی انتظامی مشهد پرس‌وجو کرده‌ام و مطمئن باشید که اگر قرار باشد کسی به حریم خصوصی قهرمانی تعرض کند من یکی از کسانی هستم که شخصا جلوی او می‌ایستم.

علیپور: توضیحات پرسپولیسی‌ها قابل تامل بود، بررسی می‌کنیم
 دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفت که اظهارات پرسپولیسی‌ها درباره محسن قهرمانی را پیگیری و بررسی خواهند کرد. حجت الاسلام علیرضا علیپور پس از جلسه با رویانیان و دایی در محل فدراسیون فوتبال که برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه محسن قهرمانی بود، در اظهارنظری کوتاه گفت: توضیحات مسئولان باشگاه پرسپولیس قابل تامل بود و ما این موضوع را بررسی می‌کنیم. رویانیان و دایی توضیحاتی ارائه دادند و ما بر اساس آن موارد مطرح شده را بررسی و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد. رویانیان در پایان گفت که در جلسه‌ی امروز علی کفاشیان حضور نداشته چون در جلسه‌ی دیگری بوده است اما اعضای کمیته منشور اخلاقی به همراه دبیرکل فدراسیون و محمدهادی آیت‌اللهی نایب رییس فدراسیون حاضر بودند.

دایی: مدارک‌مان را درباره «قهرمانی» به فدراسیون ارائه دادیم

 سرمربی پرسپولیس گفت: تمامی مدارک خود را درباره شکایت از محسن قهرمانی به کمیته اخلاق فدراسیون ارائه دادیم.  علی دایی در پایان جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال به خبرنگاران گفت: تمامی مستندات خود را درباره حرف‌هایم در جلسه امروز به مسئولان ارائه دادیم تا آنها خودشان تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: ما این آمادگی داشتیم که درباره اظهارات خود مستندات لازم را ارائه دهیم و امروز هم برای همین کار به فدراسیون آمدیم و مجموعه اطلاعات خود را در اختیار کمیته اخلاق گذاشتیم. در مجموع نشست مثبتی بود و من به نتیجه آن امیدوارم.

بنده خدا
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۱:۴۱
آدم سالم را آرزو دارم!! (133312)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۰:۲۸
بخدا قسم من خودم پرسپولیسی ام .یک خطای بازیکن سپاهان روی میثم حسینی از دید داور پنهان ماند ولی اخراج وپنالتی کاملا درست بود دلیل نمیشود داور یک اشتباه کرده بخاطر بی اثر کردن اشتباهش یک اشتباه دیگر بکند (133371)
مرتضی سالاری
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۳:۲۰
خب چرا وقتی صحنه رو ندیده باید شدیدترین برخرود رو در نظر بگیره
اصلا نرفت با کمک داور مشورت کنه
چشم بسته بد ترین تصمیم ممکن رو گرفت
من که میگم باید برخورد بشه تا فوتبال نجات پیدا کنه (133519)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۱:۵۲
این اتفاقات اگر در یک کشور اروپایی روی دهد مقامات انتظامی ورود میکنند و با آن به صورت قضایی برخورد میشود نه چند جلسه محرومیت و تذکر. (133326)
عباس
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۲:۲۱
این پرسپولیسی ها هر وقت کم میارند اتهام میزنند . به نظر من کار داور عمدی نبود (133341)
تبریزی
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۲:۲۷
اگر قبلا می دانستید چرا اعلام نکردید پس شما هم رفیق دزد هستید این داور همان هفته اول لیگ سر تراکتور را در مقابل شما برید (پینالتی که خود بازیکنان شما هم باور نمی کردند و هاج واج مانده بودند) (133343)
حسین از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۸:۲۹
عامو یه جور میگی سر تراکتور رو برید انگار پنالتی گل شد با همون یه گل هم پیروزی برد ... خو نه پنالتی گل نشد نه اخراجی بر اثر اون پنالتی صورت گرفت! (133409)
تبریزی
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۰
بالاخره اشتباه کرد؟؟ و این اشتباه در روحیه تیم اثر گذاشت؟؟کادر فنی تیم اینقدر داد فریاد کرد؟ علی دایی میگه در دنیا در دقیقه دوم پینالتی گرفتن سابقه نداشته ؟بازی فینال جام جهانی بین تیم های فرانسه و برزیل یادتان رفته که در دقیقه اول بازی پینالت اعلام کرد ؟؟چرا بخاطر اشتباهات داوری اینقدر المشنگه راه انداختید ؟؟؟بروید خانواده اش را هم تهدید کنید ؟؟؟ فوتبال دیگه تحمل باخت ندارید بازی نکنید .علی دایی با این تهدید و ارعاب داد بیداد کردن کل داروی را زیر سوال برده از فردا داور ها از ترس جان خود و خانواده هایشان دیگه داوری نمی کنند. باید از خارج داور وارد کنیم؟؟؟؟ (133451)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۲:۳۰
من نمی گم قهرمانی اشتباه نکرد، اشتباه کرد که افتضاح هم بود و فراموش نشدنی. اما اینکه به یک داور و یا به خونواده اش به دلیل بد سوت زدن حمله بشه اصلن قابل قبول نیست. دیگه هیچ داوری احساس امنیت نمیکنه که درست و حسابی سوت بزنه چون همش در اظطراب و استرسه و از ترس جون خودش و خونواده اش طرف تیم های پر طرفدار را میگیره. (133344)
ف
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۳:۵۳
كاملا موافقم...منم بعيد ميدونم قهرماني همچين آدمي باشه مخصوصا با اظهاراته امشبش تو برنامه نود .....اميدوارم اگر واقعا تمامه اين حرفا انگ و تهمتي بيشتر نيست خوده آقا امام رضا كمكش كنه كه اعاده حيثيت كنه...ابروي يه مسلمون از خونه خدا بالاتره ...كاش اينقدر زود به همديگه تهمت نزنيم (133391)
سعید
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۰:۴۱
اتفاقا" داوران دارای امنیت خوبی هستن چون هرجور سوت میزنند و هر کاری که میکنند آخرش میشه اینکه این ها جزوی از داوریه
نخیر اشتباه یکبار دوبار نه مداوم تو هر بازی کاری به پرسپولیس یا غیره ندارم از روز اول اشتباه پشت اشتباه هیچوقت هم درست نشد نتیجه این میشه که یک عده نادان خودشونو میندازن وسط و سر خود تنبیه میکنند
شاید به این وسیله داوران بخاطر امنیت خوانوادهشون هم که شده حواسشونو جمع کنند نه انطور که دلشون میخواد برن سوت بزنند (133443)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۸:۴۰
تنها آدمی که میتونست دست این مافیا رو رو کنه علی دایی بود. احساس مسئولیت کمیته داوران در این چندسال باخبری از تبانی ها بسیار قابل تقدیره!! (133411)
فوتبالی
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۸
این رقم 30 میلیون بر مبنای کدام ملاکی هست؟ تیراژ نشریه باشگاه؟ آمار حق عضویت طرفداران؟ شمارحاضران در ورزشگاه؟ تعداد آرای هواداران برای انتخاب مدیر عامل باشگاه؟... بگو از کجا آوردی!؟ (133420)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۲:۳۳
هر چی باشه ، تعداد طرفداران پرسپلیس از تمام تیم های ایران بیشتره . نود رو که می بینی . همیشه پرچم بالاست. (133502)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۱:۱۳
عشق يعني داوري از آن ما
عشق يعني قهرماني مال ما
عشق يعني پول دهم اول شوم
تا ابد رسواي اين عالم شوم (133457)
سعید آریاییان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۳:۱۸
اصلا وقتی دقیقه 3 بازیکن سپاهان فن کمر میزنه و داور بدون اینکه صحنه رو دیده باشه سخت ترین نوع جریمه رو برای پرسپولیس در نظر میگیره
معلومه این یه سناریوی از پیش نوشته شده است
خیلی تابلو بود هماهنگ شده (133518)