به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۲۴۵۰۰
نباید از هر تریبونی همه را به باد انتقاد گرفت

صالحی: علي دایی تهمت و افترا زده بود

گروه ورزشی: رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: صحبت‌های علی دایی مبنی بر غش کردن داور به نفع سپاهان تهمت و افترا است.
صالحی: علي دایی تهمت و افترا زده بود
 علیرضا صالحی در خصوص اظهارات علی دایی عنوان کرد: آنچه مورد حکم واقع شده و به این حکم انتقاد وجود دارد به این دلیل است که هر شخص نباید در رسانه‌ها به تهمت، افترا، نشر اکاذیب و مصاحبه‌های توهین‌آمیز بپردازد. وی افزود: انتقاد خوب است و همه با انتقاد پیشرفت می‌کنند اما برخی صحبت‌ها مخرب و از روی حب و بعض است و منافع شخصی در نظر گرفته می‌شود. البته منظور من آقای دایی نیست و این موضوع را کلی می‌گویم و کسی نمی‌گوید که انتقاد نکنید. ما در جامعه خود تریبون آزاد داریم و مردم انتقادهایشان را انجام می‌دهند اما به کسی توهین نمی‌کنند و تنها اگر راه‌حلی وجود داشته باشد می‌گویند. بهتر بود آقای دایی نیز راهکارشان را بگویند و انتقاد کنند اما اینکه ما از تریبون استفاده کنیم و حقوق شهروندی را زیرپا بگذاریم درست نیست. اگر اینطور باشد باید دادگستری‌ها را جمع کنیم.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با بیان اینکه انتقاد همراه با توهین و افترا ممنوع است،‌ خاطرنشان کرد: وقتی قانون این اجازه را به شما می‌دهد که به حکم صادر شده اعتراض کنید دیگر زیر سوال بردن حاکم معنایی ندارد. ما حکمی را صادر کرده‌ایم و در ادامه در انتقاد به این حکم مصاحبه‌های توهین‌آمیزی انجام شده است. در خصوص دیدار سپاهان و پرسپولیس آقای دایی مصاحبه‌ای انجام دادند و اعلام کردند داور ابتدا به سمت ما آمد که ما قبول نکردیم و بعد به سمت سپاهان غش کرد. این موضوع تهمت و افترا است و جرم محسوب می‌شود که در فوتبال به آن تخلف می‌گویند.

صالحی با اشاره به بند 2 ماده 23 آیین‌نامه کمیته انضباطی گفت: در قانون هر کسی توهین به شخصی کند یا افترا بزند با جریمه نقدی و یک تا 8 جلسه محرومیت روبرو خواهد شد. اینکه می‌گویند کمیته استیناف رای آقای دایی را تشدید کرده درست نیست چون کمیته انضباطی 7 میلیون آقای دایی را جریمه کرده بود و تشدید یعنی اینکه این مبلغ 10 میلیون شود. وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه عمل می‌کنیم و کسانی که ندانسته و بدون مطالعه از ما انتقاد می‌کنند و می‌گویند آرای کمیته انضباطی و استیناف غیرقانونی است بهتر است ابتدا آیین‌نامه را مطالعه و بعد مصاحبه کنند. ما بر اساس آیین‌نامه تصویب شده آرای خود را اعلام می‌کنیم و افرادی این آیین‌نامه را به تصویب رسانده‌اند که در مجمع حضور دارند و این افراد مدیران عامل باشگاه‌ها هستند و آقای رویانیان نیز عضو مجمع است.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال افزود: ما تصویب کننده آیین‌نامه نیستیم و قانون‌ها نیز «من‌درآوردی» نیست. این آیین‌نامه به تصویب مجمع رسیده و همه مدیران عامل باشگاه‌ها آن را پذیرفته‌اند. چطور زمانی که آرا برای دیگران باشد خوب است و زمانی که برای خودشان صادر می‌شود خوب نیست؟ همه باید قانون را رعایت کنیم و همه آنهایی که عضو فدراسیون، سازمان لیگ و مجمع می‌شوند قانون را می‌پذیرند. صالحی با اشاره به رای صادر شده برای سرمربی پرسپولیس گفت: رای کمیته انضباطی مبنی بر محکومیت آقای دایی طبق بند 2 ماده 23 قانون بوده و دو جلسه محرومیت نیز ما اعمال کردیم به این دلیل بود که خواستیم قانون را رعایت کنیم و به هیچ وجه غیر قانونی عمل نکردیم. از آنهایی هم که می‌گویند این رای غیر قانونی است می‌خواهیم آیین‌نامه را مطالعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این رای به پرونده محسن قهرمانی نیز مربوط می‌شود تصریح کرد: پرونده قهرمانی جداگانه بررسی خواهد شد و این حکم با آن پرونده فرق دارد. ما می‌گوییم که اگر قرار به افشاگری است باید از مراجع قضایی مربوطه رسیدگی شود نه اینکه وقتی تریبونی در اختیار شما قرار می‌گیرد هر چیزی که می‌خواهید بگویید. ما پذیرای انتقاد هستیم اما تخلفات باید از مراجع قانونی پیگیری شود.

۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۱۹:۵۶
همه از دایی می ترسند... چون پول دارد و چون..... (186988)
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۲۰:۴۵
كشكتوبساب صالحى (187017)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۲ ۲۳:۲۵
این هم مثل دادن و گرفتن کارت هدیه توسط بعضی هاست! آقای دایی کارتو بچسب این مسائل در دولت مردان ریشه دار است و مال الان نیست! (187117)