به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۶۹۱۷۹

مجلس: زائری باید ممنوع‌التصویر شود و شد!

گروه سیاسی: عضو هیأت رئیسه مجلس می‌گویدك من فکر می‌کنم از برنامه‌های آتی صدا و سیما از حضور آقای زائری که شأن مجلس و جایگاه آن را زیرسؤال برد! استفاده نکنند و بنا بر قول رئیس سازمان صدا و سیما مقرر شد از حضور محمدرضا زائری در برنامه‌های صدا و سیما ممانعت به عمل آید.
محمدرضا زائری، از روحانیون صریح‌اللهجه كه همواره در سخنان خود از منافع مردم دفاع می‌كند و مشكلات جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد
محمدرضا زائری، از روحانیون صریح‌اللهجه كه همواره در سخنان خود از منافع مردم دفاع می‌كند و مشكلات جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد
اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست مدیران صداوسیما و تهیه کننده برنامه «فرمول یک» با برخی نمایندگان در مجلس، اظهار داشت: در این جلسه بحثی که مطرح شد این بود که به هر حال در برخی از برنامه‌های صدا و سیما از جمله برنامه‌ای که در آن صحبت‌هایی از آقای زائری درباره مجلس و نمایندگان آن بحث شده بود، کلام نامناسبی پخش می‌شود. وی افزود: به هر حال موضوعی که درباره صحن مجلس و زیر سؤال بردن آن در برنامه فرمول یک از شبکه یک سیما پخش شد، حرف‌های نامناسبی درباره مجلس شورای اسلامی زده شد. در جلسه مذکور، همچنین عنوان شد که جایگاه مجلس دارای قداستی است و قداست آن برای همه آحاد مردم فرض است. ما در این جلسه به مدیران صدا و سیما گفتیم این تصاویر شهدایی که در مجلس وجود دارد همگی از همین جایگاه مجلس برخاستند و اگر موضوع و مشکلاتی هم مانند نماینده سراوان پیش بیاید،‌ نباید به کلیت مجلس تعمیم داده شود و این جایگاه را تخریب کند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در ادامه جلسه هم تأکید شد که تخریب جایگاه مجلس، هجوم بردن به خانه ملت است و تخریب خانه ملت به مصلحت کشور نخواهد بود. در این جلسه همچنین این مطلب مطرح شد که فردی که از سر عصبانیت و به یکباره کلامی مبنی بر اینکه شرم بر مجلسی باد که... می‌گوید، طبیعتا در رسانه‌ها حضور چنین افراد و اشخاص ممکن است مشکل‌آفرین باشد. من فکر می‌کنم از برنامه‌های آتی صدا و سیما از حضور آقای زائری که شأن مجلس و جایگاه آن را زیرسؤال برد استفاده نکنند، البته در روز گذشته در جلسه مذکور بنا بر قول رئیس سازمان صدا و سیما مقرر شد از حضور محمدرضا زائری در برنامه‌های صدا و سیما ممانعت به عمل آید. رنجبرزاده با بیان اینکه به هر حال تهیه کننده برنامه و سایر دست‌اندرکاران چنین برنامه‌هایی باید ورزیدگی خاصی داشته باشند و برنامه را به سمت و سویی سوق ندهند که موجب تضعیف جایگاه‌های نظام و کاهش اعتماد مردم و فروریزی اعتماد مردم نسبت به اصول اساسی نظام و جایگاه های نظام شود، گفت: مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه باید از این مورد بسیار مهم مراقبت کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آقای عسکری در جلسه مذکور عنوان کرد هر آنچه احساس شود ورزیدگی در کار و پخش برنامه‌ها و همچنین سخنرانی‌ها در برنامه‌های صدا و سیما وجود ندارد و یا کوتاهی‌ای صورت گرفته است،‌ ما از این افراد دیگر استفاده نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در جلسه مذکور، رئیس سازمان صدا و سیما، معاونان وی و همچنین تهیه‌کننده برنامه فرمول یک حضور داشتند، عنوان کرد: البته در این جلسه آن شخص روحانی (محمدرضا زائری) حضور نداشت و در هر صورت، جمع‌بندی جلسه بر این بود که کسانی که به هر نحوی موجب تضعیف جایگاه نظام در کشور می‌شوند، از آنها استفاده نخواهد شد و به صورت کلی، وظیفه رسانه و صدا و سیما و الزامات اقدامات صدا و سیما تشریح شد. مدیر صدا و سیما عنوان کرد که در این جلسه تأکید صریح شد که اقدامات و حرکات صدا و سیما نباید همسو با پشت‌پرده‌های فضاهای مجازی که سرنخ‌های خارج از کشور را دارند حرکت کنیم و مراقبت کنیم، چرا که دشمن رصد کرده و تلاش می‌کند اعتماد عمومی را از مسئولان نظام سلب کنند، بنابراین ما نباید این مسئله را شعله‌ور کنیم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در جلسه ذکر شده، همچنین مطرح شد که هر آنچه که تدبیر است در صدا و سیما به کار گرفته شود تا در راستای برنامه‌ها و پشت‌پرده‌های دشمن حرکت نشود، حال دانسته یا نادانسته، به هر حال تضعیف جایگاه‌های نظام به مصلحت نیست. وی با بیان اینکه ما نمایندگان هم از مردم هستیم، گفت: قوه مجریه و قوه قضائیه هم از مردم است و مردم و مسئولان هم که با هم هستند و حکومت دموکراسی مردمی است، حال ممکن است در بین آن مشکلاتی وجود داشته باشد، اما در هر صورت هرکدام در جایگاه‌های خود کار خود را انجام می‌دهند، اما این دلیلی نمی‌شود که به خاطر اشتباه یک نفر، مجلس را به توپ ببندیم، آن هم به خاطر اینکه یک مشکلی پیش آمده است.

رنجبرزاده در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیتی برای تهیه‌کننده برنامه فرمول یک و این برنامه ایجاد شده است یا خیر،‌گفت: مطمئن باشید هر برنامه‌ای که منجر به آسیب به سطوح نظام و اعتماد عمومی مردم شده و تخریب چهره‌های خدوم نظام جمهوری اسلامی را تخریب کند حتما آن مجریان هم به حاشیه رانده خواهند شد، البته در جلسه روز گذشته هم صدا و سیما به ما قول داد که این اقدام را خواهد کرد. وی در ادامه همین مطلب،‌ گفت: منتظر باشید که در این خصوص اخباری شنیده خواهد شد، چرا که ما در این رابطه قول‌هایی از آقای علی عسکری گرفته‌ایم و باید دید که اقدامات آقای عسکری چه خواهد شد. وی در خاتمه گفت: من فکر می‌کنم که اگر کوچکترین تردیدی روی مجریان صدا و سیما داشته باشند که این مجریان برنامه را به سمت و سوی تخریب و اهانت سوق دهند و اعتماد عمومی مردم فرو بریزد، رئیس صدا و سیما کوتاهی نخواهد کرد و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام خواهد داد.

گفتنی اینكه، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، از روحانیون صریح‌اللهجه كه همواره در سخنان خود از منافع مردم دفاع می‌كند و مشكلات جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد و مواضعش همواره با خشم مسئولان و دست اندركاران مواجه می‌شود. وی اخیرا در برنامه زنده شبكه اول سیما، به شدت از نحوه رفتار نماینده سراوان با یكی از كارمندان گمرك انتقاد و سكوت نمایندگان مجلس در این ماجرا را مایه شرم دانست كه همین موضوع باعث خشم نمایندگان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب از وی شد!
برچسب ها: محمدرضا زائري

ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۰:۰۲
افرین اصلا نباید اجازه داد این افراد به تلویزیون بیان اصلا نباید اجازه داد صدای مخالفان بلند بشه
تلویزیون فقط جای تعریف و تمجید و قربون صدقه رفتن افراد از مسولین هست نه انتقاد (362353)