به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۷۰۹۵۸
جلسه سرنوشت‌ساز؛ جانشین کی‌روش مشخص می‌شود

زیدان، مورینیو و کلینزمن در صف مذاکره با ایران

گروه ورزشی: تنها یک روز بعد از شکست تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نهایی جام‌ملت‌های آسیا و در حالی که تیم ملی به ایران برنگشته است، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نام‌های بزرگی را برای جانشینی کارلوس کی‌روش در تیم ملی مطرح کرد.
زیدان، مورینیو و کلینزمن در صف مذاکره با ایران
تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر صفر برابر ژاپن شکست خورد و از چرخه این رقابت‌ها کنار رفت. کارلوس کی‌روش نیز در نشست خبری پس از این بازی به طور تلویحی اعلام کرد که این پایان راه است. او در رختکن نیز با بازیکنان تیم ملی خداحافظی کرد.حالا کمتر از ۲۴ ساعت پس از این شکست و در میان گمان زنی‌ها درباره سرنوشت سرمربی آینده تیم ملی ایران، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در توئیتی از مذاکره با مربیانی مثل زیدان، مورینیو و کلینزمن برای جانشینی کی‌روش خبر داده است.او نوشته است: "باشکوه‌تر طلوع می‌کنیم! بزرگان مربیگری فوتبال جهان در صف مذاکره برای فوتبال ایران. زیدان. کلینزمن. مورینیو. "فدراسیون فوتبال تاکنون درباره سرنوشت کی‌روش و سرمربی آینده تیم ملی اظهارنظری نکرده است.این گزینه‌ها در حالی مطرح شده‌اند که مورینیو و زیدان سابقه مربیگری در تیم‌های ملی را ندارند و کلینزمن هم زمانی که سرمربی تیم ملی آمریکا بود از کار برکنار شد.کارلوس کی‌روش عصر امروز همراه تیم ملی وارد تهران می‌شود.

جلسه سرنوشت‌ساز؛ جانشین کی‌روش مشخص می‌شود
خیلی واضح است که کارلوس کی روش از ایران رفتنی است به این خاطر که قرارداد او تا پایان جام ملت ها بود و به شرطی تمدید می شد که تیم ملی را راهی بازی پایانی کند! این شاید همان طور که کارلوس کی روش گفته خواست وزارت ورزش و جوانان هم بوده است.
 
به گزارش "ورزش سه"، همه تصمیمات کلان فدارسیون فوتبال توسط اعضای هیات رئیسه گرفته می شود و این اعضا در آخرین نشستی که برای روشن شدن وضعیت کادر فنی تیم ملی بعد از جام جهانی داشتند به مهدی تاج اختیار تام دادند تا در مورد وضعیت قرارداد کارلوس کی روش تصمیم گیری کند. که مهدی تاج بعد از مشورت های لازم و شاید با وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت قرارداد کارلوس کی روش را به شکلی که گفته شد، تمدید کند.
 
البته این پیشنهاد قبلا هم به کارلوس کی روش داده شد و نتیجه آن برافروختگی سرمربی تیم ملی بود و کارلوس کی روش به همین بهانه در مراسم قرعه کشی جام ملت ها شرکت نکرد و فدراسیون فوتبال هم با توجه به در پیش بودن جام جهانی تصمیم گرفت مذاکره نهایی با کارلوس کی روش را به بعد از جام جهانی موکول کند که درنهایت منجر به این شد  که قرارداد به صورت مشروط تا پایان جام ملت ها تمدید شود.
 
اما جانشین کارلوس کی روش کیست؟ نشست هفتگی جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال سه شنبه ها برگزار می شود اما بعید است امروز نشست هیات رئیسه شکل جامعی به خود بگیرد. به این خاطر که برخی از اعضای هیات رئیسه در امارات بسر می برند و در حال برنامه ریزی برای بازگشت به تهران هستند. اما این نشست در هفته آتی می تواند شامل اتفاقات جالبی باشد. احتمالا محمد رضا ساکت به عنوان مدیر تیم های ملی با حضور در نشست هیات رئیسه در مورد تیم ملی گزارشاتی را ارایه خواهد داد اما این گزارش ها منجر به ادامه حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی نخواهد شد. چرا که اگر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان مایل بودند با هر شرایطی قرارداد کارلوس کی روش را بعد از جام ملت ها تمدید کنند با او قرارداد 6 ماهه با شرط و شروط امضاء نمی کردند.
 
از فحوای پیام صبح امروز مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان هم اینطور برمی آید فدراسیون فوتبال باید در پی جذب یک مربی خارجی دیگر باشد. مربی ای اکتیوتر، جوان تر که اینقدر غر نزند و تنش ایجاد نکند. وزارت ورزش و جوانان دیروز با تقدیر از تیم ملی و همه زحمات کارلوس کی روش به دنبال این است که کارلوس کی روش با خاطره ای خوش تهران را ترک کند و این طور که خبر رسیده جلسه ای برای تقدیر از این مربی تدارک خواهد دید که البته میزبان این جلسه فدراسیون فوتبال خواهد بود.
 
استراتژی هفته آینده مشخص خواهد شد اما ممکن است مربی خارجی به این زودی مشخص نشود به این خاطر که تا برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 زمان زیادی باقی مانده است و فدراسیون فوتبال علاقه ای ندارد برای این ماه ها دستمزدی به مربی خارجی بپردازد.
مرجع : ایسنا