به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۷۰۹۶۳

آشنایی با رینوپلاستی یا جراحی بینی

آشنایی با رینوپلاستی یا جراحی بینی
گروه جامعه: رینوپلاستی که یکی از روش های جراحی بینی می باشد،برای عمل بینی بسیار روتین و با کمترین عارضه و خطر همراه است.
آیا می دانید از طریق رینوپلاستی انحراف بینی قابل ترمیم و تصحیح می باشد؟ امروز قصد داریم این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

رینوپلاستی معجزه ای در زیبایی
در ابتدا می خواهیم این عمل را کمی تشریح نماییم. رینوپلاستی اندازه بینی را تغییر می دهد این تغییر تنها در قالب کوچک شدن نبوده و گاه در خصوص افزایش حجم بینی می باشد.
بینی هایی که دارای برآمدگی هستند توسط این روش بهبود پیدا می نمایند. بینی هایی که دارای پره های باز هستند به نوعی در این روش جمع شده و تغییرات واضحی خواهند داشت. اگر چهره شما نیاز به تغییر زاویه بین لب بالایی و بینی دارد می توانید از رینوپلاستی استفاده نمایید. در بررسی های اخیر نشان داده شده است که رینوپلاستی برای تغییر شکل نوک بینی نیز تأثیر گذار است.
در رینوپلاستی ، پوست بینی جدا می شود ، این جداسازی در چهارچوب استخوان و غضروف می باشد در نهایت فرم دهی استخوان بینی برای رسیدن به نتیجه دلخواه شکل می گیرد.
دقت نمایید که فرم دهی به مسائل مختلفی بستگی دارد در واقع مشکلات بینی باهم متفاوت بوده و پزشک می بایست ترجیح دهد که کدام تکنیک بهتر است. در نهایت پوست به چهارچوب جدید برمی گردد. بخیه زنی با توجه به شرایط فرد از داخل و یا از بیرون زده می شود.
در این روش عمل بینی معمولاً وضعیت بستری به صورت موقت است. بیهوشی بکار رفته اغلب در حالت عمومی بوده و گاه نیز به صورت موضعی و یا بیهوشی نسبی می باشد.

دانستنی های راینوپلاستی
امروزه یکی از عمل های رایجی که برای زیبایی انجام می شود رینوپلاستی است که به آن عمل بینی هم می گویند. افراد زیادی برای اینکه مشکلات و نواقص بینی خود را رفع کنند رینوپلاستی را انجام می دهند. خود کلمه رینوپلاستی از دو کلمه تشکیل شده است که بخش اول به معنی بینی و بخش دوم به معنی شکل دادن بینی است.
جراحی رینوپلاستی یکی از جراحی هایی است که بیشترین متقاضی را در کشور ما دارد و افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود آن را انجام می دهند. این عمل توسط یک جراح حلق و بینی انجام می شود. این جراح سعی می کند در این عمل مشکلات تنفسی را برطرف کند و شکل ظاهری آن را تغییر دهد.
افرادی که از شکل ظاهری بینی خود راضی نیستند این عمل را انجام می دهند. البته بعضی از افراد نیز در حوادثی مانند تصادف مشکلاتی در بینی خود احساس می کنند که با عمل سعی می کنند آن را برطرف کنند.
در مجموع این جراحی به عملی گفته می شود که جراح در آن قسمتی از غضروف را برمی دارد و یا اینکه یک بافت از سایر اعضای بدن به آن اضافه می کند. با این عمل جراح سعی می کند تا زیبایی و جذابیت را به چهره فرد ببخشد و با عمل فرد را راضی کند.
هر پزشکی تمامی تلاش خود را می کند تا بینی را اصلاح کند و یک نتیجه بی عیب و نقص داشته باشد. این جراحی یک عمل سرپایی است و فرد بیمار بعد چند ساعت مرخص می شود. فردی که مورد جراحی بینی قرار می گیرد باید تا مدتی مراقب سلامت بینی خود باشد ، بعد از یک هفته که کبودی های اطراف چشم و بینی برطرف شد می تواند روال عادی زندگی را پیش بگیرد.

هزینه رینوپلاستی
هزینه این جراحی توسط پزشک جراح تعیین می شود. پزشک جراح تمامی هزینه های عمل را برآورد می کند و در طی یک جلسه مشاوره به بیمار اعلام می کند تا بیمار تصمیم خود را برای عمل بتواند بگیرد.
همانطور که می دانید رینوپلاستی مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی های آن برطرف کردن مشکلات تنفسی و آسان کردن تنفس است. در کنار این موضوع با این جراحی بینی اصلاح می شود ، برآمدگی بینی برداشته می شود ، نوک بینی تغییر داده می شود و حفره های بینی به اندازه نرمال و طبیعی رسانده می شود.
این جراحی امروزه قدمی برای زیباتر شدن چهره افراد است.

انحراف تیغه بینی چیست؟
تیغه بینی دیواره ای است که قسمت داخل بینی را به دو قسمت تقسیم می نماید. معمولاً قسمت پایین غضروفی می باشد. این تیغه همانند سایر قسمت بدن رشد می نماید، در این رشد نیاز به هماهنگی غضروف سازی و استخوان سازی می باشد.
با بررسی های اخیر مشخص شد که اگر این رشد به صورت غیر معمول باشد احتمال انحراف تیغه بینی از خط وسط دیده می شود. انحراف تیغه بینی بر اثر ضربه و یا شکستگی بینی نیز ایجاد می شود. اما رینوپلاستی چه کمکی به آن می کند؟
 در خصوص وضعیت ظاهری در برخی از بیماران انحراف تیغه بینی باعث بروز مشکلات تنفسی می شود ، وجود خروپف های شبانه و همچنین کاهش بویایی از دسته موارد تأثیر گذار است. دقت نمایید که انحراف تیغه بینی از لحاظ ظاهری محسوس و واضح نمی باشد.
این مشکل از طریق دارو حل نخواهد شد. روش رینوپلاستی انحراف تیغه بینی را بهبود می دهد و البته این موضوع پس از سن رشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

اطلاعات تکمیلی در خصوص رینوپلاستی
رینوپلاستی معمولاً یک تا دو ساعت زمان می برد و گاه بیشتر نیز طول می کشد. در این روش احتمال بروز تورم و کبودی اطراف چشم نیز دیده می شود. وجود سردردهای طولانی به همراه خونریزی امری طبیعی بوده و در نهایت احتمال خشکی بینی نیز وجود دارد.
اگر نوع عمل شما به صورتی بود که نیاز به محافظ داشت می توان از گچ بینی که با نام اسپلینت عنوان می شود استفاده نمود. جمع شدن خون در زیر پوست اگر طبیعی باشد مشکلی به همراه نخواهد داشت. واکنش های طبیعی نسبت به بیهوشی امری طبیعی است.

اگر سیگاری هستید تا زمان بهبودی کامل عمل رینوپلاستی از سیگار کشیدن بپرهیزید. گاه دیده می شود که تورم ماه ها طول می کشد اندکی صبر تأثیر گذار است. بلند کردن جسم سخت می بایست تا مدت طولانی کنار گذاشته شود. ورزش های سنگین نیز تا دو ماه اول می بایست کنار گذاشته شود.
اگر در بویایی خود دچار مشکل شدید می بایست در ابتدا با پزشک مشورت نمایید اما چنین حسی اغلب گذرا می باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا با جراحی ترمیمی بینی و تکنیک ها و روش های عمل رینوپلاستی بیشتر آشنا شوید.