به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۷۲۷۰۹

ذوالنوري: 91 درصد موافق استيضاح روحاني‌اند

ذوالنوري: 91 درصد موافق استيضاح روحاني‌اند
گروه سياسي: مجتبی ذوالنوري؛ نمابنده مردم قم در مجلس گفت: اگر ما به دنبال کودتا هستیم پس چرا بین ما اصولگراها در درون مجلس بر سر این موضوع تفرقه وجود دارد؟ کودتا با شورش و آشوب فرق دارد. شورش و آشوب سازماندهی ندارد اما کودتا سازمان خوشه‌ای دارد یعنی نباید در آن تفرق و اضطراب دیده شود.

مهمترین اظهارات وي را بخوانيد:
* (در پاسخ به سوال با طرح استیضاح روحانی این شائبه وجود دارد که برخی مخالفان به دنبال ایجاد یک دولت نظامی هستند چقدر این موضوع صحت دارد؟): غلط می کند کسی به دنبال دولت نظامی باشد و غلط زیادی می کنند کسانی که چنین حرفی را می زنند. چرند می گویند. عروس بلد نیست برقصد می گوید زمین کج است. من با چه کسی حرف زده ام که به دنبال دولت نظامی هستم؟ بنده طراح این استیضاح بودم. یک آدم عوضی در فضای مجازی گفته است از ذوالنور بپرسید پشت پرده های این طرح استیضاح و اتاق فکر آن چه کسانی هستند. چرا ذوالنور را انتخاب کرده‌اند. این فرد مشخص است که هم احمق است، هم بی اطلاع و هم بی تقوا.
* بنده خودم تصمیم گرفتم چنین طرحی را به پیش ببرم؛ نه با یک نفر در درون مجلس و نه با یک نفر در بیرون مجلس مشورت نکرده‌ام. تشخیصم این بوده است که این کار را باید انجام دهم و انجام دادم. شما ببینید اگر قرار باشد کودتا باشد در کودتا سازماندهی وجود دارد. اگر ما به دنبال کودتا هستیم پس چرا بین ما اصولگراها در درون مجلس بر سر این موضوع تفرقه وجود دارد؟ کودتا با شورش و آشوب فرق دارد. شورش و آشوب سازماندهی ندارد اما کودتا سازمان خوشه‌ای دارد یعنی نباید در آن تفرق و اضطراب دیده شود. آقای دهقان نائب رئیس کمیسیون ولایی است، اگر قرار است ما کودتا کنیم چرا این عضو فراکسیون می‌رود و علیه ما صحبت می کند؟! چرا بعضی‌ها انقدر بی‌تقوا و بی‌دین و دور از مردم هستند که مشکلات را نمی‌بینند و چنین مباحثی را مطرح می‌کنند.
* موضوع طرح استیضاح اصلا فراکسیونی نیست و من مخالف بودم در فراکسیون مطرح شود برای همین اصلا در فراکسیون چنین بحثی مطرح نشد. مخالف شرایط موجود کشور نه فقط اصلاح‌طلب‌ها و نه فقط اصولگرایان هستند بلکه سفره مردم خالی شده است. امروز سفره مردم خالی است و مردم مشکل دارند لذا هر اصلاح طلبی که از مردم فاصله نداشته باشد پای این استیضاح را امضا می‌کند و هر اصولگرایی که از مردم فاصله داشته باشد آن را امضا نمی‌کند. مشکلات مردم را باید درک کرد.
* در فضای مجازی 91 درصد موافقت می‌کنند که رییس جمهور کنار برود. آن هم در فضای تلگرامی که بچه متدین‌ها به دلیل انکه اعتقاد به فیلترشکن ندارند کمتر به تلگرام می‌روند. در این فضا 91 درصد می‌گوید رئیس جمهور باید برود چرا اصلاح‌طلبان خودشان را از حقایق جامعه دور می‌کنند.؟
* (در پاسخ به سوال یعنی رئیس جمهور تام الاختیار بوده و شرایط را به اینجا رسانده؟): بله همه چیز دست دولت است اما دولت به آن عمل نکرده است. شما اصول 24گانه اقتصاد مقاومتی را ببینید؛ کدام یک را اجرا کرده است. دولت همه چیز را رها کرده است. امروز از مرزهای شرقی و غربی دام ما قاچاق می‌شود هواپیمای ما می‌رود گوشت وارد کند سقوط می‌کند و نیروی انسانی‌مان کشته می‌شود. دولت کنترل نمی‌کند. شما از دولت و بانک مرکزی دعوت کنید من حاضرم با آنها مناظره کنم. دولت خودش عامل افزایش قیمت ارزهای خارجی شد؛ من این را ثابت می‌کنم. با افزایش ارز قدرت خرید مردم به یک سوم و یک چهارم رسید و مقصر آن دولت است. من با سند این را ثابت می‌کنم. چرا ما واقعیات را نمی‌بینیم. دولت برای این‌کاری که انجام می‌دهد اهدافی دارد و من آن اهداف را می‌دانم اما بیان نمی‌کنم. مناظره بگذارید تا بگویم.
* (در پاسخ به سوال شما که می‌گویید دولت نباشد چه کسی را می‌خواهید به جای روحانی بنشانید؟): من کاری با آن ندارم.
برچسب ها: مجتبی ذوالنور