به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۱۷۲۷۷۵

ماجرای دستگیری زن فرانسوی در کیش چيست

گروه بين‌الملل: وزیر خارجه فرانسه می گوید برای بهبود شرایط بازداشت یک شهروند زن کشورش که پاییز سال گذشته در جزیره کیش ایران دستگیر شده در حال رایزنی با مقامات تهران است.
ماجرای دستگیری زن فرانسوی در کیش چيست
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ضمن اعلام این مطلب به نقل از ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه یادآور شد که فرد یاد شده ماه اکتبر به دلیل آنچه امضای یک قرارداد غیر قانونی معدن عنوان شده در جزیره کیش دستگیر و بازداشت شده است. بر اساس این گزارش بازرگان زن فرانسوی نلی ارین کامبروول نام دارد و از اهالی جزیره مارتینیک است.

این بازرگان ۵۹ ساله در جریان یک ماموریت کاری مرتبط با حرفه اش که فعالیت در زمینه صادرات و واردات گزارش شده در جزیره کیش دستگیر می شود حال آنکه پس از گذشت ماه ها از این جریان خبر بازداشت و دستگیری وی به تازگی رسانه ای شده است. ژان لوک لودریان روز چهارشنبه در حضور جمعی از وکلای فرانسوی تصریح کرد که فرد یاد شده از بیست و یکم اکتبر، زمان دستگیری در کیش تا کنون در زندان به بازداشتگاه به سر می برد. به گفته لودریان جرم وی از سوی دستگاه قضایی ایران امضای قراردادی غیرقانونی و انجام سفر بدون مجوز اعلام شده است.
 
خبر دستگیری این زن فرانسوی برای نخستین بار هفته گذشته توسط یکی از رسانه های محلی مارتینیک منتشر شد. در گزارش این رسانه به نقل از یکی از دوستان و همکاران خانم ارین کامبروول اعلام شده بود که وی پس از عزیمت به کیش برای مذاکره جهت عقد یک قرارداد معدن به جرم خرید غیر قانونی طلا دستگیر شده است. در این گزارش همچنین به نقل از همکار بازرگان فرانسوی دستگیر شده در ایران آمده است که تهران برای آزادی وی طلب ۴۰ هزار یورو کرده است؛ حال آنکه وزیر امور خارجه فرانسه همچنان از ارائه جزئیات بیشتر این پرونده خودداری می کند.

ژان لوک لودریان تاکید کرده است که سرویس های کنسولی فرانسه به دفعات با خانم ارین کامبروول دیدار کرده و از وضعیت بازداشت وی ابراز نگرانی کرده اند. وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه یادآور شد که تماس با خانواده نلی ارین کامبروول و همچنین مقامات ایران برای بهبود بخشیدن به وضعیت بازداشت وی همچنان ادامه دارد. مقامات دولتی در ایران تاکنون از هرگونه اظهار نظر در باره پرونده یاد شده خودداری کرده اند. روابط فرانسه و ایران برغم تلاش هر دو کشور در حفظ و زنده نگاه داشتن توافقنامه هسته ای سال ۲۰۱۵ طی شش ماه گذشته با چالش های مختلف همراه بوده است.
مرجع : يورونيوز