به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۷۲۷۸۱

فردا، معرفی برترین‌های سیما از نظر مردم

گروه فرهنگ و هنر: در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره جام‌جم، هیجان رقابت در بخش‌های مختلف جشنواره افزایش یافته است.
فردا، معرفی برترین‌های سیما از نظر مردم
اما بدون تردید، گرم ترین مصاف در بخش جدید این جشنواره، یعنی بخش مردمی در جریان است چون داوران این بخش، مشتری اصلی محصولات رسانه ملی، یعنی همه شهروندان هستند. با نگاه استراتژیک نیز برنامه‌هایی می‌توانند تأثیرگذارتر باشند که علاقه و استقبال عموم و اکثریت مردم را جلب کرده باشند. به همین دلیل هم جوایز مردمی جشنواره جام‌جم را باید مهم ترین جایزه‌های این جشنواره دانست.طی شب‌ها و روزهای اخیر، برنامه «خیابان جام‌جم» محلی برای معرفی گزینه‌های انتخاب مردمی بوده و سیما این شرایط یکسان را برای همه فراهم کرده تا بتوانند خود را در دیدگان تماشاگران تلویزیون بهتر بنشانند. برای اولین بار قرار است برترین برنامه‌ها و هنرمندان تلویزیون با رأی مردم شناسایی و تقدیر شوند به ویژه این که بخش مردمی جشنواره جام‌جم با استقبال بینندگان تلویزیون همراه شده است و می‌رود تا یک نظرسنجی بزرگ و عینی درباره گستره مخاطب و نفوذ سیما در عمق جامعه برگزار شود.

تا رسیدن این جریان به مرحله نهایی تنها کمتر از دو روز دیگر زمان باقی است. جمعه سوم اسفند، آخرین مهلت برای مردم است تا نظرات خود را درباره بهترین برنامه‌ها و برنامه‌سازان و چهره‌های تلویزیون ارسال کنند و در این انتخاب بزرگ سهیم شوند.در این بخش 142 برنامه و هنرمند مشغول رقابت هستند که روز جمعه با پایان رأی‌گیری از مردم، از هر زیرگروه شش اثر یا نفر به بخش نهایی راه می‌یابند. سریال‌های تلویزیونی، برنامه‌های شاخص تلویزیون، برنامه‌های پرمخاطب، تیتراژ برنامه ها، بازیگران مرد و زن و مجریان مرد و زن نیز طی مراسمی معرفی خواهند شد.باید دید پایان این رقابت گرم، چه برنامه‌ها و چهره‌هایی خواهند بود. قطعاً دیدن اسامی آثار و هنرمندانی که بیشترین اقبال را بین مردم داشتند، هم جذاب است و هم راهنمای مدیران سیما برای تولید برنامه‌های پرمخاطب‌تر خواهد بود.هر چند که هدف اصلی در تولید برنامه‌های سیما، رقابت نیست بلکه شبکه‌ها و برنامه‌های سیما مکمل یکدیگر برای تأمین نیازهای فرهنگی و تفریحی و معرفت بخشی به جامعه هستند.یعنی برتری هر برنامه و هنرمندی در هر زیرگروه بخش مردمی، صرفا گویای پرمخاطب‌تر بودن هر برنامه است و نه پیروزی و شکست. چون مجموعه برنامه های سیما یک کل را تشکیل می‌دهند که اجزا در آن، یکی هستند. مثل یک رنگین‌کمان که هر رنگی جایگاه خود را دارد و علاقه بیشتر به یک رنگ، نافی ارزش و جایگاه دیگر رنگ‌ها نیست.
مرجع : خراسان
برچسب ها: جام جم