به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۷۳۰۴۷
ذوالفقارنسب:

تا انتخاب سرمربی تیم ملی صبر کنیم

گروه ورزشی: تیم ملی ایران بعد از جدایی کارلوس کی روش هنوز سرمربی جدیدش را انتخاب نکرده و این در حالی است روزهای فیفا در ماه مارس در پیش رو است و هنوز برنامه های فدراسیون مشخص نیست.
تا انتخاب سرمربی تیم ملی صبر کنیم
درحالی که بعد از حذف تیم ملی ایران در جام ملت ها اخباری حتی از سوی برخی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون درباره مذاکره با مربیان نامدار فوتبال جهان منتشر شد اما اکنون تیم ملی بدون سرمربی و کادرفنی تعطیل است آن هم با وجود اینکه روزهای فیفا در ماه مارس خواهند رسید و هیچ برنامه ای از سوی دست اندکاران فدراسیون اعلام نشده است.بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان فوتبال ایران درباره اینکه آیا تا به امروز فدراسیون از این کانون تخصصی مربیگری مشورتی برای انتخاب سرمربی آینده تیم ملی گرفته یا نه؟ گفت:« تا امروز هیچ گونه ارتباط یا مشورتی از سوی فدراسیون با این کانون برقرار نشده است.»او افزود:« فدراسیون باید هرچه زودتر یک کمیته فنی واجد شرایط را انتخاب و یک گروه از نخبگان فوتبال ایران را گردهم بیاورد تا با یک مشورت عمومی و براساس راهبردهای فدراسیون و وزارت ورزش سرمربی آینده را انتخاب کنند.»

بازیکن سابق تیم ملی ایران در ادامه گفت:«من فکر می کنم باید از اتفاقات گذشته کاملا درس بگیریم و به دنبال اجرای یک روش استاندارد و بین المللی در انتخاب سرمربی تیم ملی باشیم. بازهم تاکید می کنم که به نظر من فدراسیون باید برای انتخاب سرمربی آینده از یک تفکرگروهی و مشورت نخبگان استفاده کند چرا که با توصیه افراد و معرفی ایجنت ها نمی توان سرمربی انتخاب کرد. فدراسیون در این رابطه ابتدا باید برنامه و اهدافش را ارائه بدهد. انتخاب سرمربی تیم ملی باید یک انتخاب علمی، تخصصی و از لحاظ تجربی درست باشد و خیلی از پارامترها باید در آن لحاظ شود.»او در این رابطه که آیا حرف هایش به معنای این است که یک مربی خارجی را برای نیمکت تیم ملی مناسب تر می داند گفت:« نه اصلا، ما مربیان ایرانی خوبی هم داریم که اگر مشاورهای بزرگ و بین المللی کنارشان باشند می توانند به درد تیم ملی بخورند.»ذوالفقارنسب درباره روزهای فیفا پیش رو و اینکه فدراسیون باید چه برنامه ای داشته باشد گفت:« تیم ملی هست اما کادرفنی اش را نداریم. به نظرم نقش فدراسیون و مدیریت در چنین شرایطی است که مشخص می شود چرا که یکی از وظایف اصلی فدراسیون ها تصمیم گیری در چنین زمان هایی است. اگر فدراسیون قراردادی امضا کرده یا تعهدی داده که در روزهای فیفا اردو یا مسابقه ای برگزار کند خب تیم ملی باید با یک مربی موقت تشکیل شود اما اگر اینگونه نیست بهتر است تا زمان انتخاب سرمربی قطعی صبر کنیم.»
مرجع : ورزش سه