به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۷:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۱۷۴۶۷۶

بازداشت دو ایرانی در آرژانتین با گذرنامه اسرائیلی

گروه بین‌الملل: مطبوعات آرژانتینی جزئیات بازداشت 2 شهروند ایرانی در این کشور را منتشر کردند.
بازداشت دو ایرانی در آرژانتین با گذرنامه اسرائیلی
مطبوعات آرژنتینی گفته اند که به تازگی 2 شهروند ایرانی را به دلیل ورود به آرژانتین به وسیله گذرنامه های جعلی اسرائیلی بازداشت کرده اند. این دو تن در دادگاه محاکمه شده اند و قاضی آرژانتینی حکم به اخراج آنها داده است. به گفته مطبوعات آرژانتینی، این دو نفر، خود را سجاد اسماعیلی ناصرانی 27 ساله متولد رشت (عکاس) و منصوره سبزعلی 30 ساله متولد مشهد (مهندس معماری) معرفی کرده اند.
 
آنها گفته اند که از ترکیه به صورت غیرقانونی به یونان رفته اند و آنجا گذرنامه های اسرائیلی را خریداری کرده اند. پلیس آرژانتین با این دو نفر به عنوان دو تروریست احتمالی برخورد کرده بود. آرژانتین، شهروندان و دولت ایران را به دخالت در بمب گذاری مرگبار مرکز یهودیان آرژانتین در سال 1992 میلادی متهم می کند اتهامی که تهران آن را به شدت رد کرده است. به همین دلیل، بازداشت 2 ایرانی به دلیل ورود با گذرنامه جعلی اسرائیل، از حساسیت زیادی برخوردار شده است.

این دو ایرانی 4 روز بعد از ورود به بوینس آیرس (پایتخت آرژانتین)، توسط پلیس این کشور در هتل بازداشت شدند. گفته شده حدود 80 نیروی پلیس در بازداشت آنها مشارکت داشتند. 2 ایرانی از اسپانیا به آرژانتین سفر کرده بودند. پلیس گفته گذرنامه های این افراد، دزدی و جعلی هستند. رسانه ها نوشته اند که یکی از دلایلی که باعث شد جعلی بودن گذرنامه ها مشخص شود اشتباهات املایی در نوشته های عبری در گذرنامه ها به ویژه گذرنامه سجاد بود به شکلی که حتی نام اسرائیل به عبری نیز اشتباه نوشته شده بود. صاحب این دو گذرنامه، یک زن و شوهر اسرائیلی ساکن شهر قدس هستند.