به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۷۴۷۹۲

دیدار سه‌جانبه سران مصر، اردن و عراق در قاهره

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری مصر، پادشاه اردن و نخست‌وزیر عراق در قاهره دیدار و درباره راه‌های همکاری و هماهنگی میان این سه کشور گفت‌وگو کردند.
دیدار سه‌جانبه سران مصر، اردن و عراق در قاهره
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق شامگاه یکشنبه در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره راه‌های همکاری و هماهنگی میان این سه کشور گفت‌وگو کردند. در این دیدار، سران مصر، اردن و عراق ضمن ستودن روابط تاریخی میان این سه کشور، بر اهمیت تلاش‌ها برای افزایش سطح هماهنگی میان قاهره، امان و بغداد تأکید کردند.

آنها همچنین درباره تازه‌ترین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرده و بر تصمیم خود برای همکاری و هماهنگی استراتژیک برای بازگرداندن ثبات به منطقه، یافتن راه‌حل برای بحران‌هایی که تعدادی از کشورهای عربی، از جمله فلسطین، سوریه، لیبی، یمن و دیگر کشورها با آن مواجه هستند، تأکید کردند. در این دیدار همچنین بر اهمیت مقابله با تروریسم و تمامی حامیان آن و تکمیل نبرد همه‌جانبه علیه تروریسم تأکید شد.

سران مصر، عراق و اردن بر حمایت کامل خود از تلاش‌های عراق به منظور کامل کردن روند بازسازی، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهروندان عراقی به‌موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کردند. عبدالمهدی، سیسی و ملک عبدالله در این نشست سه‌جانبه بر ضرورت اقدامات فشرده و هماهنگ برای تقویت نهادهای ملی در جهان عرب به عنوان تضمینی در برابر خطرهای تروریسم و فرقه‌گرایی تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره ایده‌های مختلف برای تقویت همکاری اقتصادی به ویژه تقویت و توسعه مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، زیرساخت، بازسازی، تقویت سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه روابط فرهنگی بحث و گفت‌وگو کردند. سران سه کشور مذکور درباره برگزاری نشست دوره‌ای برای هماهنگی مواضع میان کشورهای خود در راستای تحقق منافع شهروندان عراقی، مصری و اردنی توافق کردند. آنها همچنین با تشکیل یک کارگروه تحت نظارت رهبران این سه کشور موافقت کردند تا توافقات این نشست را دنبال کند.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مصر اردن عراق