به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۷۶۲۰۰

بهترین تفریحات مقاصد گردشگری برتر ترکیه

تفریحات متفاوت استانبول
تفریحات آبی مانند شنا و موج سواری یا بازدید از آثار تاریخی، تقریبا در هر شهری وجود دارد. اما این بار قصد داریم تا از تفریحات متفاوت دیگر در استانبول صحبت کنیم. از غواصی در تنگه بسفر گرفته تا جستجوی هنر خیابانی در قسمت آسیایی. با الفبای سفر همراه باشید.

تور قایقرانی در خلیج شاخ طلایی
خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که بخش مهمی نیز محسوب می شود.اما در این خلیج مشهور چگونه امکان تفریح جذاب و مهیجی مانند قایق سواری وجود دارد؟
 توری در استانبول وجود دارد به نام Istanbul Tour Studio  که با یک مربی حرفه ای تورهای گشت و گذار و قایق رانی را برگزار می کند.این تور که از اویل صبح آغاز می شود فرصت عالی برای شناور بودن بر روی آبهای زلال خلیج شاخ طلایی است.

تور موتور سواری
اگر طرفدار پروپا قرص موتور سواری هستید، یک تور رویایی موتور سواری در استانبول در انتظار شما است. تورهای موتور سواری محلی در استانبول وجود دارد که به شما کلاه ایمنی و لباس مخصوص موتور سواری و یک دوربین می دهند. شما می توانید به همراه آنها موتور سواری کنید و در اطراف شهر گشت می زنید.

تماشای هنر خیابانی بخش آسیایی
فستیوال نقاشی دیواری استانبول در محله تاریخی Yeldeğirmen در کادیکوی استانبول، برگزار می شود که دیوارهای خیابان را به گالری هنری نقاشی در فضای باز تبدیل می کند.در این منطقه  نقاشی های هنری خیابانی بسیار زیبا که توسط هنرمندان محلی و بین المللی ترسیم شده اند تقریبا در هر گوشه و کناری به چشم می خورند.
اگه به هنر به ویژه نقاشی علاقه مند هستید، می توانید به منطقه کادیکوی که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد بروید و هنر دست این هنرمندان را از نزدیک مشاهده کنید.

دیدن مسجد زیرزمینی سانجاکالار
یکی از جاهای دیدنی متفاوت در استانبول، تماشای مسجد مدرن است.مسجد سانجاکالار Sancaklar استانبول که هنر معماری مدرن را به بهترین شکل در خود نمایان کرده است. این مسجد زیرزمینی در حومه شهر و در محلی به نام بویوک چکمجه (Buyukcekmece) در یک دشت بزرگ و پهناور قرار دارد. جهت اطلاع از قیمت تور استانبول می توانید به وب سایت آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه نمایید.
این مسجد مقدس توسط شرکت مشهور معماران امره آرولات  EmreArolat طراحی و ساخته شده است. نکته جالب در مورد مسجد سانجاکالار این است که در آن گنبدی ساخته نشده و شکل ظاهری  منارهای آن مشابه سایر مساجد نیست.

گشت و گذار در جزیره بورگاز
جزیره بورگاز Burgazada سومین جزیره بزرگ ولی کمتر شناخته شده ای است که در نزدیکی استانبول قرار دارد. این جزیره دارای ساحل بی نظیر برای قدم زدن و تماشای مناظر زیبا این منطقه است.شما همچنین می توانید از کلیساهای تاریخی که در میان گیاهان و درختان سبز پنهان شدند بازدید کنید. قبل از اینکه از این جزیره خارج  شوید حتما برنامه حرکت کشتیها را از قبل بررسی کنید.

از فضای جنگل بلگراد لذت ببرید
یکی از جاهای دیدنی طبیعی در استانبول جنگل بلگراد است. جنگل سرسبز و زیبایی که در بخش اروپایی و در 15 کیلومتری استانبول قرار دارد. قدم زدن و دوچرخه سواری در این جنگل از کارهای لذت بخش است.در این جنگل انواع حیوانات و پرندگان را می توانید مشاهده کنید و همچنین قارچهای زیادی وجود دارد که می توانید بچنید.هوای دلپذیر و چشمه های آب گوناگون از دیگر زیباییهای جنگل بلگراد استانبول است.


تفریحات فوق العاده بدروم
بدروم که یک شهر ساحلی ترکیه است، برای گردشگران تجربه های منحصر به فردی را به جای می گذارد. اگر عاشق خرید کردن و عکاسی از مناظر زیبا هستید و از بازدید آثار تاریخی لذت می برید، همراه با الفبای سفر با تفریحات جذاب بدروم همراه باشید.

تور قایق سواری Ozzlife
تور قایق سواری به عنوان جذاب ترین تفریح بدروم در میان گردشگران معرفی شده است. قایق سواری و یا شناور بودن با یک کروز در اطراف ساحل دیدنی بدروم، تماشای چشم انداز اطراف و لذت بردن از خوردن غذای خوش طعم به همراه نوشیدنی خنک بسیار لذت بخش است.
همچنین می توانید از تجربیات خدمه و کارکنان کشتی در تور بدروم نیز استفاده کنید و هر سوالی که داشتین از آنها بپرسید چرا که با روی خوش و دوستانه پاسخ سوالات شما را خواهند داد.این روش بدون شک راحترین و لوکس ترین را برای لذت بردن از قایق سواری است.

بندر پالمارینا Palmarina
بندر پالمارینا که در 18 کیلومتری بدروم قرار دارد، بندری که برای اسکان قایق های بادبانی است و چهره جدید و شیک از بدروم می باشد که به تازگی نیز باز سازی شده است و یک تفریحگاه ساحلی فوق العاده برای توریستها محسوب می شود.
قدم زدن در زیر درختان نخل تنومند و بلند و تماشای امواج دریا و قایق های بادبانی که به اسکله وصل شده اند را به شما توصیه میکنیم، به ویژه در شب غرق در زیبایهای این بندر شوید. این تفریحگاه ساحلی شامل مغازهای زیاد برای خرید لباس و سوغات و انواع رستورانهای دریایی و کافه های شیک و مختلف است. برای تکمیل کردن سفر خود یک شب به یاد ماندنی را در بندر پالمارینا سپری کنید.

خلیج گوموشلوک Gumusluk
خلیج گوموشلوک واقع در 25 کیلومتری بدروم و یک مکان تفریحی دیدنی در اطراف ساحل است.  گشت و گذار در شهری با خیابانهای سنگ فرش شده مارپیجی که پر از آرامش و سکوت است. سواحل تمیز که جایی عالی برای خانواده ها است تا به شنا و تفریحات آبی بپردازند، به همراه رستورانها و کافه ها با غذاهای محلی و دریایی و انواع ماهیها که در اطراف ساحل با چشم انداز رو به دریا قرار دارد.

دامنه کوه Bardakci
Bardakci یکی از زیباترین نقاط بدروم است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید می توانید هتلی در این محل برای اقامت خود پیدا کنید و از مناظره زیبای کوچه ها، سواحل، درختان نخل و بسیاری از جاذبه های گردشگری بدروم در این منطقه لذت ببرید.

تور سواری با اسکوتر
تور سواری با اسکوتر جدیدترین و تعجب بر انگیزترین راه برای گردش در بدروم است که پر از هیجان و شادی برای کشف زیبایهای این مکان است. پس از دریافت اسکوتر به شما آموزشهای اولیه و نکات ایمنی گفته می شود و یک راهنما نیز شما را در مسیر هدایت می کند.راهنما یک فرد محلی است که با این منطقه آشنا است و از اطلاعات خود برای سرگرمی و آموزش و شادی بیشتر استفاده می کند.

موزه هنرهای زکی مورن Zeki Muren
موزه مشهور هنرهای زکی مورن برای زکی مورن، خواننده، آهنگساز و بازیگر مشهور ترکیه و ادای احترام به او بنا شده است.این موزه در آخرین محل اقامت او قبل از مرگش قرار دارد .او برای کمک ها و خدماتی که در موسیقی  انجام داده بسیار شبیه الویس است.
این موزه شامل بسیاری از آثار شخصی زکی مورن، کارهای برجسته اش و همچنین اطلاعاتی که توضیح می دهد که چگونه مورن در موسیقی معاصر ترکیه یک فرد تاثیر گذار بوده می باشد.

ساحل Yahsi
از میان تمامی سواحل بدروم، ساحل Yahsi یکی از بهترین سواحل است. بر روی یک صندلی راحت بنشنید، نوشیدنی خود را در دست بگیرید و اجازه دهید که نرمی ماسه های طلایی بی نظیر، صدای گوش نواز آب های روشن و کم عمق و نسیم خنک روح شما را نوازش دهد.در اطراف ساحل نیز اغذیه فروشیهایی وجود دارد که برای خرید هر آنچه در طول روز نیاز دارید کافی هستند.


سرگرمیهای جذاب در مارماریس
مارماریس از جمله مکانهای گردشگری ترکیه است که در آنجا انواع ماجراجویی را می توانید تجربه کنید. از روستا گردی و خوردن غذاهای محلی گرفته تا سافاری و طبیعت گردی، الفبای سفر به شما اماکن توریستی و جاذبه های دیدنی این شهر را معرفی می کند.

تور بازدید از روستاهای مارماریس
 تور گردشگردی روستاهای ماماریس می تواند یک روز بسیار جذاب و پر خاطره برای شما بسازد. گشت و گذار در روستاهای این شهر و کشف زیباهای آنها و آشنایی با فرهنگ مردم محلی و دیدن طبیعت زیبای این منطقه یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در مارماریس انجام دهید.
این تور گردشگری روستاهای مارماریس از روستای Bayir با بازدید از یک مسجد قدیمی توسط یک راهنما آغاز می شود. در آنجا می توانید در زیر سایه درختی 2000 ساله، عسل محلی این منطقه را امتحان کنید.پس از تماشای روستای Bayir به سمت دیدن یک روستای دیگر مارمارس حرکت می کنید.
روستای زیبای تورگوت Turgut، در یک دره قرار دارد با یک آسیاب 300 ساله و یک آبشار خروشان که بسیار تماشایی و شگفت انگیز است.پس از صرف ناهار محلی و چایی در روستای تورگوت، به سمت روستای Orhaniye که دارای ساحل معروفی به نام Kizkumu می باشد حرکت می کنید.تورهای گردشگریی روستایی مارماریس معمولا از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا ساعت 5:30 عصر ادامه دارد.( از قیمت تور مارماریس مطلع شود)

دوچرخه سواری کوهستانی رویایی
دوچرخه سواری کوهستانی در مارماریس یک فعالیت ورزشی عالی برای دوستداران طبیعت و طرفداران ماجراجویی است. گردشگران می توانند از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند و با فرهنگ و رمز و راز مارماریس در حین پدال زدن در میان مسیرهای پر پیچ و خم آشنا شوند.در میان راه، با جنگلهای کاج، شکوفه های زیبا، انواع گونه های گیاهی به همراه چشم انداز پانوراما که از جذابیت های دوچرخه سواری کوهستانی در تور لحظه آخری مارماریس است روبه رو می شوید.
مسیرهای مختلف برای دوچرخه سواری وجود دارد از سراشیبها و سربالایهای مختلف گرفته تا دوچرخه سواری در حومه شهر را می توانید انتخاب کنید، حتی می توانید در اطراف ساحل و یا در تپه ها دوچرخه سواری کنید. اما اگر دنبال تفریحات  سرگرم کننده در مارماریس هستید، پیشنهاد ما به شما دوچرخه سواری در کوهستان است.

 سافاری در جاده های پر پیچ و خم
جیپ سافاری یکی دیگر از تفریحات محبوب مارماریس است. تجربه سافاری در جاده های خاکی و سنگی و پر پیچ و خم در طبیعت حیرت انگیز این منطقه بسیار مهیج است. اگر می خواهید سفر پر خاطره ای در تور مارماریس پاییز داشته باشید و از حومه شهر و روستاهای اطراف بازدید کنید و آبشارهای خیره کننده را تماشا کنید حتما جیپ سافاری را انتخاب کنید.
این تورها به طور کلی در اوایل صبح شروع می شود و با عبور از جنگل، روستا و جاده ها و انواع مناطق دیدنی مارماریس ادامه می یابد. ناهار محلی خوشمزه ای را در روستای اطراف مارماریس را امتحان می کنید و در اطراف کوه های جنگلی کاج و از کنار رودخانه های کریستالی اطراف کوه عبور می کنید و از تماشای مناظر لذت می برید.

قایق سواری پر هیجان
از دیگر تفریحات مهیج مارماریس می توان به قایق سواری اشاره کرد. از قایق سواری در بندر مارماریس گرفته تا ساحل ایچملر، جزیره های اطراف مارماریس و عبور از داخل غارهای مختلف را در این منطقه می توانید امتحان کنید.
در طول سفر تور گردشگری مارماریس و قایق سواری در جزایر مشهور مانند جزیره بهشت و یا غارهای مختلف یا دریا، با مناظر زیبا و تپه های سرسبز مواجه می شوید.این قایق سواری جذاب و مهیج معمولا از صبح آغاز شده و تا شب ادامه دارد.
یکی از مسیرهای که در آن قایق سواری می کنید منطقه دالیان Dalyan است. دالیان با طبیعتی بهشتی، ساحل لاکپشتها و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار محبوبی در مارماریس است که قطعا چشم شما را به خود خیره خواهد کرد.


امتحان کردن غذاهای مختلف
خوردن غذاهای خوش طعم در مارماریس، تفریح بسیار لذت بخشی است. رستورانها و کافه های مختلف با کیفیت عالی در مارماریس وجود دارد. بیشتر رستورانها و کافه های مارماریس در اطراف سواحل و در کنار قلعه مارماریس قرار دارند.
شما می توانید انواع غذا و نوشیدنی های محلی و بین المللی خود را در این مناطق امتحان کنید. منطقه تفریحی Netsel یکی از نقاط محبوب مارماریس است که برای میل کردن شام رمانتیک با مناظر زیبا و رستورانهای لوکس جای بسیار مناسبی است.
برای سفر به این شهر و دیدن زیبایی های آن نیازمند اطلاعات پایه ای همچون قیمت تور مارماریس هستید که می‌توانید در سایت ما لیستی کامل از انواع قیمت ها و خدمات را مشاهده نمایید.