به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۷۶۲۵

نمايشگاه شناور كتاب در مسقط لنگر انداخت

گروه فرهنگ و هنر: بزرگ ترين نمايشگاه كتاب شناور جهان با نام «پیام آور امید» با پهلو گرفتن در مسقط میزبان کتابخوانان عرب شده است.
نمايشگاه شناور كتاب در مسقط لنگر انداخت
اين نمايشگاه كه در بندر سلطان قابوس مسقط پهلو گرفته با حضور دكتر علي بن سعود البيماني نايب ریيس دانشگاه سلطان قابوس درهایش را به روی مردم گشود.اين دومين حضور كشتي «پیام آور امید» ازسال 2011 به این‌سو در مسقط است. این کشتی با ارایه پنج هزار عنوان کتاب متفاوت امکان دسترسی به آثار متنوعی را براي بازدیدکنندگان فراهم می آورد. در ميان اين آثار، طیف متنوعی از موضوع‌ها از علمی، ورزشی، سرگرمی، آشپزی، هنر، پزشکی، فرهنگ لغات، زبان و فلسفه ديده مي شود و کودکان نیز در این میان بی نصیب نیستند و می توانند با همراهی خانواده‌هایشان از این امکان استفاده کنند.

فعاليت نمايشگاه كتاب شناور از سال 1970 آغاز شده است و اين چهارمين کشتي اي محسوب مي شود كه با هدف افزايش سرانه مطالعه در سراسر جهان به بندرهای سراسر جهان می رود. اين كشتي ها تاكنون در 1400 بندر بيش از 160 كشور و منطقه جهان لنگر انداخته و بيش از 42 ميليون بازديد كننده داشته اند.مسال كاپیتان تام داير كه در هر 4 نمايشگاه كتاب شناور حضور داشته است، در مسقط گفت: در ماه هايي كه روي كشتي و دريا نيستم در كنار خانواده ام در سن ديه گو آمريكا زندگي مي كنم. وی گفت با خدمه كشتي كه برخي، دو دوره متوالي با من همراه بوده اند دوستي و ارتباط مناسبي برقرار كرده ام.

کشتی «پیام آور امید» یک نمایشگاه بین‌المللی از سوی سازمانی خیریه است که در آلمان مستقر است و نزدیک به 40 سال با حرکت در آب‌های جهان و پهلو گرفتن در بندرهای مختلف، کالایش را در معرض دید می گذارد. اين كشتي فرهنگي بيش از 400 خدمه از 45 مليت مختلف سراسر جهان دارد.
مرجع : خبرگزاري كتاب ايران