به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۷۷۵۳

جایزه صلح نوبل امسال متعلق به کیست؟

گروه سياسي:​ جمعه، نوزدهم مهر ماه تاریخ مشخص شدن برنده جایزه صلح نوبل سال 2013 است اما چه کسانی بخت بیشتری برای دریافت این جایزه دارند؟
جایزه صلح نوبل امسال متعلق به کیست؟
یورو نیوز گزارش داد، از وجود 259 نامزد دریافت جایزه صلح نوبل صحبت به میان آمده است. با این وجود لیست این افراد محرمانه باقی مانده است.در این بین، ملاله یوسف‌زی بخت بیشتری برای دریافت این جایزه دارد. این نوجوان 16 ساله پاکستانی که برای دفاع از حق تحصیل دختران فعالیت می‌کرد، به ضرب گلوله اعضای گروه طالبان به سختی زخمی شد. در صورتی که جایزه صلح نوبل به وی اعطا شود، او جوان‌ترین فردی خواهد بود که تاکنون موفق به دریافت این جایزه شده است.برادلی یا چلسی منینگ، سرباز ارتش آمریکا و افشاکننده اطلاعات طبقه‌بندی شده محرمانه به سایت ویکی‌لیکس از دیگر افرادی است که بخت زیادی برای دریافت جایزه دارد. او در ماه اوت سال جاری به 35 سال حبس محکوم شد.

در میان چهره‌های مذهبی نام جان اولورانفمی اونه یکان در نیجریه بیشتر بر سر زبان‌هاست. گفته شده وی نقش مهمی در انتقال دموکراتیک قدرت در نیجریه ایفا کرده است. نام ماجی جبران، راهبه قبطی اهل مصر از بنیان‌گذاران انجمن خیریه کمک به افراد محروم نیز به میان آمده است.اما روسیه امسال دارای بیشترین نامزدهاست. در این بین فعالان حقوق بشر بخت بیشتری خواهند داشت. لودمیلا آلکسی یووا، سویت لانا گانوشکینا و لیلیا سیبانووا از جمله این افراد هستند.نام ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در بین نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل موجب شگفتی شده است. کمیته صلح نوبل به لحاظ نقش صلح‌آمیز وی در بحران سوریه او را در لیست خود قرار داده است. حتی در آمریکا نیز رییس‌جمهوری روسیه حامیانی دارد که اخیرا با امضای عریضه‌ای از باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و صاحب جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۹ خواسته‌اند تا جایزه خود را به وی اهدا کند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۱:۲۰
سال دیگه برا روحانیه (143554)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۸
الان در گاردين يك نظرسنجي در اين خصوص برقرار است. اسامي چند كانديداي مطرح در اين نظرسنجي آمده است. و نام يكي از كانديداها كه باعث افتخار و سرافرازي ايران زمين است؛ نام رئيس جمهور محبوب ما "حسن روحاني" است.
از شما تعجب مي‌كنم كه اطلاع رساني نكرده ايد... و حتي اسم رئيس جمهور ما در ميان اسامي اي كه ذكر كرده ايد وجود ندارد!!! (143586)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۱
آقای یورو نیوز و جناب گاردین این را بدانید که اگر احمدی نژاد رییس جمهور بود حمله امریکا به سوریه قطعی بود و هزاران نفر به تعداد کشته های سوریه افزوده می شد و این درایت و مدیریت روحانی بود که مانع از این جنگ منطقه سوز شد لذا اگر جایزه صلح نوبل به غیر از روحانی به کس دیگری تعلق گیرد آخر آخر نامردی است. (143628)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۴۲
دوست عزیز تو فقط نوک بینیت دکتر روحانی رو می بینی حرفت رو راجع به سوریه قبول دارم. اما میدونی تو دنیا چندین هزار نفر آدم وجود داره که برای صلح در شرایط بسیار سخت تلاش می کنن. من هم مثل تو دوست دارم این جایزه نصیب روحانی بشه ولی از نظر آنها روحانی یک عضو بسیار کوچک از این مجموعه است. (143708)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۵۲
من جایزه ی صلح نوبلو به حسن روحانی نخواهم داد ،انسان های آزاده ی زیادی هستند که لیاقتشون بیشتر از آقای رییس جمهور ماست .کسی که اطلاعاتو به ویکی لیکس می ده با درک این مهم که خائن شناخته خواهد شد و به سالها حبس محکوم می شه آیا آقای حسن روحانی همچین شهامتی داره.یا کسی که علی رغم نهدید اتمی عجولانه تصمیم نمی گیره و دنیا رو از یه فاجعه ی اتمی نجات می ده رو با رئیس جمهور خودمون یکی می کنی؟
یه کم انصاف داشته باشین،باید بابت اقداماتی که شده تشکر کرد اما چرا اینقدر افراط می کنید. (143644)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۴:۰۸
در مورد خبر مربوط به عروسك‌هاي زنده!!!
اين لينك نظرسنجي نداشت... اينجا كه نظرسنجي را باز گذاشته‌ايد مي‌نويسم: اين خبر مربوط به عروسك‌ها را من دو يا شايد سه سال پيش خواندم! دقيقا با همين عكس‌ها! بسيار هم در موردش متاثر شدم... اما مدتي بعد ديدم اين خبر تنها يك بلوف بوده از جانب سازنده‌ي عروسك كه با مهارت بسيار عروسك را تا اين حد شبيه به موجود جاندار ساخته است. و اين خبر را به جهت زدن تلنگري به ذهن آدم‌ها ساختند و آن را منتشر كردند تا نسبت به اين قبيل كارها و دستكاري‌هاي ژنيتيكي كه به طور مخفيانه در آزمايشگاه كشورهايي مثل انگلستان صورت مي‌گيرد؛ هشدار بدهد.
لطفا پيش از درج اخبار، از صحت آن مطمئن شويد. (143656)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۴:۲۸
لينك نظرسنجي گاردين در خصوص برنده‌ي جايزه نوبل صلح:
http://www.theguardian.com/world/poll/2013/oct/07/nobel-peace-prize-2013-pick-winner-malala-yousafzai
لطفا به اين لينك رفته و به رئيس‌جمهورمان رأي بدهيد.
مهلت نظرسنجي تا فرداست.
اين نظرسنجي شايد در انتخاب برنده‌ي نهايي توسط آكادمي نوبل مؤثر نباشد؛ اما در بهبود چهره‌ي جهاني ايران مؤثر خواهد بود. (143667)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۱
بهار اطلاع رساني كن! مهلت راي گيري گاردين تا فرداست!! بگذار چهره‌ي واقعي ايران رو -بعد از هشت سال خشونت طلبي دولت نهم و دهم- به دنيا نشون بديم... در افكار عمومي مؤثره اين اقدام... بهار كوتاهي نكن!!! جز اينجا به سايت خبري ديگه‌اي نمي‌رم... بهار نذار نااميد بشم ازت... بهار اطلاع رساني كن... زياد وقت نداريم...
بهار فقط تا فردا وقت هست!! معطل نكن!

لينك نظرسنجي گاردين در خصوص برنده‌ي جايزه نوبل صلح:
http://www.theguardian.com/world/poll/2013/oct/07/nobel-peace-prize-2013-pick-winner-malala-yousafzai
لطفا به اين لينك رفته و به رئيس‌جمهورمان رأي بدهيد.
مهلت نظرسنجي تا فرداست.
اين نظرسنجي شايد در انتخاب برنده‌ي نهايي توسط آكادمي نوبل مؤثر نباشد؛ اما در بهبود چهره‌ي جهاني ايران مؤثر خواهد بود. (143689)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۹
اينا اسم صلحدوست ترين مخلوق از ابتداي خلقت تاکنون را که حتي تا انتهاي آفرينش همانند وي خلق و به وجود نخواهد آمد، از قلم انداخته اند و من بشدت اعتراض دارم، جناب محمود احمدي نژاد و نيز همه اونهايي که وي را تائيد کردند! (143694)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۷:۵۳
اینم لینک رای دادن...

http://www.theguardian.com/world/poll/2013/oct/07/nobel-peace-prize-2013-pick-winner-malala-yousafzai (143778)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۸:۰۹
اگر ولاديمير پوتين جزو كانديدا هم بود من خودمو مي كشم. (143782)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۲۲:۴۷
خوب خدا بیامرزدت (143906)