به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۲۱۵۹

چاپ کتاب فوئنتس دو سال پس از مرگش

گروه فرهنگ و ادب: همسر کارلوس فوئنتس، نویسنده فقید مکزیکی اعلام کرد احتمالا کتاب پرده نقره‌ای این رمان‌نویس بزرگ آمریکای لاتین را پس از دو سال از مرگش به چاپ می‌رساند.
چاپ کتاب فوئنتس دو سال پس از مرگش
با گذشت دو سال از فوت کارلوس فوئنتس، نویسنده صاحب‌نام مکزیکی و خالق آثاری چون آئورا و مرگ آرتمیو کروز، اکنون سیلویا لیموس، همسر این چهره شاخص ادبیات آمریکای لاتین خبر داد که در این سال کتابی از وی با عنوان پرده نقره‌ای منتشر خواهد شد. این اثر به سینما، یکی از پررنگ‌ترین علاقه‌مندی‌های فوئنتس پرداخته است. نویسنده گرینگوی پیر در پرده نقره‌ای از پدرش رافائل فوئنتس سخن گفته و وی را اولین راهنمای خود به سوی تجربیات سینمایی دانسته است.
در این کتاب ماجراهایی درباره ارتباط فوئنتس و سینما روایت شده است. برای مثال 11 نوامبر 1928 بود که والدین او به سینما رفته بودند و نزدیک بود کارلوس در سالن سینما به دنیا بیاید.

این نویسنده مکزیکی در طول عمرش چندین فیلمنامه به نگارش درآورد. وی فیلمنامه خروس طلایی و زمانی برای مردن را به همراه ابریل گارسیا مارکز دیگر غول ادبیات آمریکای لاتین و برنده جایزه نوبل ادبیات نوشت. به گزارش اینفورمادور، فوئنتس همچنین سریال اقتباسی آیینه‌ سوخته را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد که در سال 1992 به روی آنتن رفت.



کارلوس فوئنتس که یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ادبیات اسپانیولی به حساب می‌آید، در 11 نوامبر 1928 چشم به جهان گشود. وی جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری را از آن خود کرد، اما هیچ‌گاه موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات نشد. مرگ آرتمیو کروز، آئورا، سلطنت عقاب، خانواده‌های خوشبخت و تقدیر و آرزو از جمله معروف‌ترین آثار وی هستند. فوئنتس که در 15 می 2012 درگذشت، در طول عمر 84 ساله‌ی خود جوایز مهمی چون پرنس آستوریاس‌، جایزه ملی ادبیات مکزیک‌، جایزه سروانتس و مدال آکادمی ملی اسپانیا را به خود اختصاص داد.
مرجع : ايسنا