به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۷۸۱۰۶

هر ایرانی روزانه ۱۲گرم نمک مصرف می‌کند

گروه جامعه: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: عمده مصرف نمک ما در مصرف نان است. در ایران سالانه ۱۶۰ کیلوگرم نان مصرف می‌کنیم در حالی که در آمار جهانی مصرف نان ۲۵ کیلوگرم است یعنی ۶ برابر آمار جهانی نان مصرف می‌کنیم.
هر ایرانی روزانه ۱۲گرم نمک مصرف می‌کند
حسین برزگر اظهار کرد: قطعاً پایش فشار خون به هر نتیجه‌ای برسد، جهت تأمین داروی مورد نیاز آمادگی لازم وجود دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.وی افزود: همچنین داروخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های همکار در سنجش فشار خون در این طرح فعال خواهند بود.معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علل و عوامل فشار خون بسیار زیاد هستند اما آنچه به حوزه غذا و دارو مربوط می‌شود بحث مصرف نمک است که عامل بسیار مهمی در بروز فشار خون بالا است.برزگر بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی مصرف نمک هر فرد باید روزانه ۵ گرم باشد در حالی که در ایران روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می‌کنیم.وی ادامه داد: عمده مصرف نمک ما در مصرف نان است. در ایران سالانه ۱۶۰ کیلوگرم نان مصرف می‌کنیم در حالی که در آمار جهانی مصرف نان ۲۵ کیلوگرم است یعنی ۶ برابر آمار جهانی نان مصرف می‌کنیم.

برزگر با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: با مصرف غذاهای فراوری شده مانند کنسروها، ترشی‌ها و غذاهایی که الگوی مصرف ما را به هم زده، آسیب زیادی می‌بینیم.معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین با تاکید بر لزوم توجه به نشانگرهای غذایی در خرید اقلام مورد نیاز گفت: نشانگر سبز به معنی مقدار کم، نارنجی به معنی مقدار متوسط و قرمز به معنی مقدار زیاد از یک ماده است که باید افراد در هنگام خرید به این نشانگرها دقت کنند تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: وزارت بهداشت نمک