به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۷۸۲۴۳
هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا؛

بردی که از تلخی حذف آبی‌های تهران کم کرد

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران که نتوانسته بود از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، دیدار تشریفاتی اش را با برد به پایان رساند.
بردی که از تلخی حذف آبی‌های تهران کم کرد
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ایران و العین امارات شامگاه روز دوشنبه به میزبانی امارات و در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک آبی پوشان ایران به پایان رسید. مارکوس برگ (۱۳) برای العین و محمد دانشگر (۲۲) و مرتضی تبریزی (۱+۴۵) برای استقلال گلزنی کردند. شاگردان فرهاد مجیدی که پیش از این دیدار شانس صعود از مرحله گروهی را از دست داده بودند در این بازی نمایش قابل قبولی داشتند و بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند.
 
استقلال با اینکه در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بود نتایج راضی کننده‌ای برای هوادارانش کسب کند اما در این بازی فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشت و در حمله و دفاع عملکرد موفقی داشت.
تیم العین که نمی‌خواست این دیدار خانگی را با شکست پشت سر بگذارد در نیمه دوم فشار زیادی را روی دروازه استقلال وارد کرد اما مردان دفاعی تیم آبی ایران بدون اشتباه کار را پیش بردند و اجازه ندادند گل تساوی را دریافت کنند.

استقلال در اوایل نیمه دوم این فرصت را داشت که فاصله اش را با حریف بیشتر کند و با آرامش بیشتری به کار ادامه دهد اما پاتوسی در دقیقه ۴۸ یک ضربه پنالتی را از دست داد و دروازه بان حریف دست او را خواند. در ۱۰ دقیقه پایانی این فشارهای بیشتر فرصت ضد حمله را برای استقلال فراهم کرد. در یکی از این موقعیت وریا غفوری در دقیقه ۸۴ نفوذ بسیار خوبی تا درون محوطه جریمه حریف داشت اما در آخرین ضربه توپش به بدن بازیکن حریف برخورد کرد تا ثمری برای آبی‌ها نداشته باشد.

درحالی که داور پنج دقیقه وقت اضافه برای این دیدار در نظر گرفته بود العینی ها به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند اما استقلال تیم دست و پا بسته‌ای در این دقایق نبود و حملات حریف را به خوبی جواب داد تا در نهایت به دومین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند. تیم استقلال با دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست نتوانست جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کند و تیم‌های الدحیل قطر و الهلال عربستان به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد شدند و العین امارات با دو امتیاز در رده آخر گروه قرار گرفت.
برچسب ها: استقلال تهران