به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۷۸۳۳۸

اثرات عجیب و غریب قرص‌های خواب‌آور بر بدن

گروه علمی: محققان با هشداری اعلام کردند که مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌تواند اثرات عجیب و غریبی بر بدن انسان داشته باشد.
اثرات عجیب و غریب قرص‌های خواب‌آور بر بدن
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد، افرادی که قرص‌های خواب‌آور مصرف می‌کنند به صورت ناخودآگاه به سلامت بدن خود آسیب می‌رسانند.براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، این سازمان در آخرین هشدار خود گفت که مصرف داروهای خواب‌آور با افزایش خطر تصادفات، مسمومیت و حتی خودکشی مرتبط است.

اثرات عجیب و غریب مصرف قرص‌های خواب آور
این اولین باری نیست که نگرانی‌ها درباره مصرف قرص‌های خواب و تاثیر آن بر روی ذهن انسان افزایش یافته است؛ اکنون محققان اعلام کردند که این داروها اثرات عجیب و غریبی را بر روی بدن انسان‌ها دارد. در اینجا با برخی از این آسیب‌ها آشنا خواهید شد.

راه رفتن در خواب
افراد در حین خواب مرتکب کارهای عجیب و غریبی می‌شوند که از جمله آن می‌توان راه رفتن در خواب و اعتیاد به مواد مخدر را نام برد. حتی ممکن است افراد پس از بیدار شدن ندانند که کجا هستند.

سرطان و مرگ
طبق گفته محققان، افرادی که قرص‌های خواب‌آور مصرف کردند در مقایسه با افرادی که این قرص‌ها را مصرف نمی‌کنند احتمال بیشتری برای مرگ یا ابتلا به سرطان دارند.از طرفی کنار گذاشتن این داروها، به خصوص اگر آنها را برای مدتی طولانی مصرف کرده باشید، مشکلاتی را به وجود می‌آورد؛ هنگامی‌ که مصرف دارو را متوقف می‌کنید، مشکلات خواب بدتر می‌شود. اگر می‌خواهید از خوردن قرص‌های خواب‌آور دست بکشید، با پزشک خود برای تنظیم برنامه کاهش دوزهای خود صحبت کنید.
مرجع : فارس