به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۷۸۵۲۵

بارسلونا یک گام تا تاریخ‌سازی در کوپا

گروه ورزشی: بارسلونا با پیروزی برابر والنسیا در فینال کوپا دل ری می‌تواند برای پنجمین سال پیاپی این عنوان را به دست‌ آورد.
بارسلونا یک گام تا تاریخ‌سازی در کوپا
بارسا یک گام تا تاریخ‌سازی در کوپا دل ری فاصله دارد. این تیم امشب (شنبه) فرصت دارد تا با پیروزی برابر والنسیا به رکورد پنج قهرمانی پیاپی برسد. تنها سه تیم توانستند چهار سال پیاپی فاتح این جام شوند. رئال مادرید در سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۸ با درخشش "پراست" این رکورد را به خود اختصاص داد. سفیدپوشان در سال‌های ۱۹۰۵ و ۱۹۰۷ توانستند با پیروزی یک بر صفر برابر اتلتیک بیلبائو و ویسکایا عنوان قهرمانی را به دست آورند. آن‌ها در سال ۱۹۰۶ با پیروزی ۴ بر یک مقابل اتلتیک جام قهرمانی را بالای سر بردند و در سال ۱۹۰۸ سلتاویگو آخرین قربانی‌شان بود. تا دهه ۳۰ هیچ تیمی نتوانست این کار فوق‌العاده را تکرار کند.اتلتیک میستر پنتلند (اتلتیک بیلبائو) از سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳ قاتح کوپا دل ری شد. این تیم از مهاجم‌های بزرگی هم‌چون لافوئنته، ایرارا گوری، باتا، چیری و گوروستیسا بهره می‌برد. ۸۵ سال بعد بارسلونا به همراه لیونل مسی توانست تاریخ سازی کند و با پیروزی برابر سویا (در سال گذشته) به این افتخار دست یابد.

 آندرس اینیستا در حالی جام قهرمانی را بالای سر برد که بارسا در مونتهیا توانست با پنچ گل سویا را شکست دهد. این رکورد برای آبی اناری‌ها از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و مسی با یک گل تاریخی پیروزی را برای این تیم برابر اتلتیک به ارمغان آورد.در سال ۲۰۱۶ بارسا در وقت‌های اضافه سویای اونا امری را با گل‌های آلبا و نیمار مغلوب کرد. این تیم یک سال بعد توانست با پیروزی برابر آلاوس به این عنوان دست یابد.از زمانی که این رقابت‌ها به طور رسمی از سال ۱۹۰۳ آغاز شد بارسا توانست ۳۰ جام در ۴۰ فینال به دست آورد. آبی اناری‌ها در ۷۵ درصد فینال‌ها پیروز شدند. هیچ بازیکنی در ۶ فینال گلزنی نکرده است. مسی در دیدارهای نهایی ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ گلزنی کرد. هم‌چنین توانست برابر آلاوس و سویا این کار را انجام دهد. ستاره آرژانتینی به همراه جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس فرصت دارد امشب برای هفتمین بار فاتح کوپا شود. آن‌ها می‌توانند به رکورد پیروگاینسا، بازیکن اتلتیک برسند. تنها والنسیا می‌تواند اجازه ندهد بارسا به این رکوردها دست پیدا نکند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بارسلونا