به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۷۹۱۸۹

عکس پروفایل چیست؟

گروه فناوری: در زندگی مدرن، عکس پروفایل اهمیت بالایی در روابط شخصی و کاری افراد ایفا می کند، بنابراین باید در مورد آن بیشتر بدانیم.
عکس پروفایل چیست؟
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام کد تولز، جریان‌های اجتماعی به‌سرعت نور حرکت می‌کنند در حال حاضر گروه‌های جمعی آنلاین و عکس پروفایل بخش بزرگی از زندگی کاری و شخصی ما هستند بنابراین مطمئن شوید با انتخاب بهترین عکس نمایه احساس خوبی را به فرد مقابل هدیه می‌دهید.
تنها یک تصویر پروفایل ارزش هزار کلمه دارد اما مردم برای نتیجه‌گیری از یک شخص یا یک نشان تجاری خاص، تقریباً ۴۰ میلی‌ثانیه زمان صرف مشاهده پروفایل می‌کنند.
برخی تصاویر پروفایل را خیلی سریع و برخی دیگر به‌ندرت عوض می‌کنند البته افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند از عکس پروفایل استفاده نکنند در تاریخ امروز از سایت ابزار وبلاگ و سایت، بهترین نکته‌ها را جهت انتخاب برترین عکس‌های پروفایل اختصاصی و تازه مطالعه خواهیم کرد.

عکس پروفایل چیست؟
همان عکس پروفایل جدید است که برای اکانت‌های (حساب کاربری) شبکه‌های اجتماعی – پیام‌رسان و یا کانال‌ها به‌منظور استفاده شخصی و تجاری انتخاب کرده‌اید شاید تعیین عکس به نظر ساده برسد اما این تصویر پروفایل یک جورایی هویت و شناسنامه شما در فضای مجازی است که دقیقاً بر زندگی واقعی شما تأثیرگذار است.

۷ ترفند و نکته برای انتخاب بهترین تصویر پروفایل جدید و خاص
۱- قانون صفر تصویر پروفایل
قانون صفر، چیزی که هر عکاس، محقق و نظرسنجی بر آن اتفاق‌نظر دارد، چهره‌ها یک نوع تصویر منحصربه‌فرد و قدرتمند هستند و مهم‌ترین موضوع، عکس نمایه در مورد شما است بنابراین عکس پروفایل تنها باید به چهره شما اختصاص یابد. اطمینان حاصل کنید که صورت شما در مرکزیت تصویر قرارگرفته و همچنین تم و فضای عکس همانند زندگی واقعی به نظر می‌رسد.

۲- بهترین عکس پروفایل
برترین نوع تصویر پروفایل دخترانه و پسرانه، عکس از شانه به سر یا هدشات است! فراموش نکنید که عکس‌هایهدشات عادی از سر و شانه تشکیل می‌شوند اما اگر عکس هدشات را به‌منظور نمایش در پروفایل برای گوشی و وب می‌گیریم رعایت موارد زیر ضروری است:
– اکثریت تصویر شامل صورت باشد
– دقت کنید که پروفایل‌ها معمولاً کوچک نمایش داده می‌شوند
– افراد به تماشای چهره شما مایل هستند نه چیز دیگری
– نه خیلی دور، نه خیلی نزدیک باشید
– اجازه دهید دیگران چهره شمارا ببینند اما عکس را شلوغ نکنید
برای نمایش بهترین تصویر پروفایل، ۶۰ درصد عکس به‌صورت – ۳۰ درصد به شانه و ۱۰ درصد به فضای خالی اختصاص یابد.

۳- بدترین تصاویر پروفایل
بدترین عکس‌های پروفایل شامل موارد زیر است:
– عکس‌های رازآلود یا مبهم
– آواتارهای کارتونی و فانتزی
– عکس‌های مورب نمایه
– نگاه با جدیت و مستقیم به دوربین
– عکس‌های هنری از نصف صورت
– عکس با عینک آفتابی و یا با متعلقات
– عکس‌های هواداری (مگر آنکه در آن زمینه فعالیت دارید)
– پروفایل‌هایی که به‌سرعت تغییر می‌کنند

» » » پیشنهاد مطلب از سایت ابزار وبلاگ کد تولز رپورتاژ آگهی: بیش از 100 نکته و ترفند برای خرید رپورتاژ آگهی بر اساس قوانین نانوشته سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو
(آموزش نگارش نوشتار های قوی و موثر ریپورتاژ های تبلیغاتی و خبری از مبتدی تا پیشرفته همراه با مثال ها و نمونه رپورتاژ, در قالب 100 فاکتور ضروری جهت برند سازی – افزایش ارزش ناب سایت و در نهایت کسب رتبه بهتر کلمه های کلیدی وب سایت در نتایج موتورهای جستجو, همچنین در این مقاله بهترین و بدترین روش های خرید و فروش رپرتاژ های آگهی به صورت جامع بررسی شده است)

۴- عکس پروفایل تکی یا گروهی؟
واقعاً عکس گرفتن از علاقه‌ها – خوراکی‌ها – دوستان – خانواده و بچه‌ها برای تصویر نمایه بسیار وسوسه‌انگیز است، اما شما را تشویق به انجام این کار نمی‌کنیم تنها به یک دلیل، عکس پروفایل فقط درباره شما است. همواره توصیه می‌شود عکس‌های گروهی را برای پروفایل انتخاب نکنید زیرا پروفایل گروهی باعث می‌شود مردم شما را به سختی بشناسند.

۵- لبخند و تماس چشمی پروفایل
لبخند و تماس چشمی در گیرایی عکس‌های دخترانه و پسرانه بسیار تأثیرگذار است. محققان دریافتند چه از نگاه مردانه و چه از نگاه زنانه، مردم دنبال اشخاصی هستند که به ترتیب لبخند و نگاه بی‌پرده آن‌ها جذاب و جذاب‌تر است ازاین‌رو هنگام گرفتن عکس‌های پروفایل مطمئن شوید که لبخند می‌زنید و چشمان شما برق (فکر کردن به چیزی که به آن افتخار می‌کنید باعث درخشش چشمانتان خواهد شد) می‌زند.

۶- انتخاب عکس پروفایل با داوینچی!
احتمالاً هرگز متوجه نشده‌اید که هنرمندان بزرگ برای قرن‌ها ترجیح می‌دادند در آثار هنری خود، قسمت چپ چهره افراد را به تصویر بکشند این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد عکس‌های پروفایل زنانه تا هفتادوهشت درصد و تصاویر پروفایل مردانه تا پنجاه‌وشش درصد از سمت چپ صورت (سر مایل به راست) است.

۷- جمع‌بندی بهترین عکس پروفایل
اگر هدف عکس گرفتن برای نمایش در پروفایل‌های کاربری شخصی است تقریباً همیشه باید به سراغ هدشات(headshot) بروید اما اگر عکس به‌منظور برند سازی و یا نمایه شرکت گرفته می‌شود، بدون شک به اهداف کسب‌وکار شما بستگی دارد قبل از عکس گرفتن این سوال را از خود بپرسید: اولین تصویری که می‌خواهم با آن به استقبال مشتری یا بازدیدکننده بروم چیست؟
از اینکه با پست ویژگی‌های خاص بهترین عکس پروفایل از سایت ابزار وبلاگ با ما همراه بودید سپاسگزارم. دوست داریم ایده‌ها و راهنمایی‌های شما را بشنویم نظر شما در مورد یک عکس پروفایل عالی چیست؟ ترجیح می‌دهید از عکس پروفایل عاشقانه – عکس پروفایل خاص یا عکس پروفایل جدید استفاده کنید؟