به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۸۰۹۲۸
اظهارات روحانی از مادرشوهر تا معلول ذهنی و...

روحانی: اموال رهبری یک حسینیه است و یک‌خانه

روحانی: اموال رهبری یک حسینیه است و یک‌خانه
گروه سیاسی: رییس‌جمهور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت گفت: نگذاشتند مردم در همان یکی-دو سال گشایش برجام لذت ببرند.

 چكیده اظهارات حسن روحانی را بخوانید:
 اینقدر زیاد در زندگی مردم دخالت نکنیم؛ در حد قانون. هرجایی در هرمساله‌ای بخواهیم در زندگی مردم دخالت کنیم غیربهداشتی است.
مسئله نشاط و سرزندگی مردم بسیار مهم است؛ نه اینکه اگر مشکل و خطری است به مردم نگوییم؛ اما نباید مردم را مایوس کرد.
آمریکایی‌ها در همه داستان‌ها سرخورده شدند.
سرخورده شده بودند و اخیرا سردرگم هم شدند.
کارهای عجیب غریبی می‌کنند و من تا الان یاد ندارم کسی و کشوری از این دست کارها کرده باشد.
خوشبختانه کارهایی که امروز آمریکا انجام می‌دهد به معنای شکست قطعی آمریکاست و در این زمینه تردید ندارم و گرنه هیچ آدم عاقلی این کار را انجام نمی‌دهد.
از نظر نظامی کشف پهپاد مشکل است و آسان نیست. پهپاد به دلیل شرایط راداری و آیرودینامیک بودنش کشفش آسان نیست.
(با بیان این مطلب که کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده است): از نظر نظامی کشف پهپاد مشکل است و آسان نیست. پهپاد به دلیل شرایط راداری و آیرودینامیک بودن، کشفش آسان نیست.
نباید در امانت خیانت و دخل و تصرف کرد. رسانه و قلم امانت است و نویسنده امانت دار. واقعیات را به مردم بگویید. آیا در دولت های یازدهم و دوازدهم کاری برای مردم نشده است؟ از برخی ها وقتی پرسیده می شود که به طور مثال آیا ۵ تخت بیمارستانی در این دولت اضافه شده است، می گویند نه زیاد نشده بلکه کم هم شده است!
بیشتر حساسیت ها به دولت تدبیر و امید است و پیش از آن حساسیتی نبود و بعد هم انشاءالله نخواهد بود. تا پایان این ۸ سال همه باید حوصله کنیم و واقعیات را به مردم بگوییم.
باید تلاش کنیم واقعیت ها را به مردم بگوییم که موجب نشاط آنها شود. ما از سال ۹۳ شاهد تحول بزرگی در زمینه نظام سلامت بودیم. کسی نمی تواند منکر این تحول باشد.
دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه محیط زیست کار بزرگی انجام داد. شاهد بودید که بنزین پتروشیمی با مردم چه کار می کرد و گازوئیل با آن کیفیت چه آلودگی ایجاد می کرد. فرآورده های چون یورو ۴ و ۵ بزرگترین مساله برای سلامت مردم است. بارها گفته ام کاری که دولت در دریاچه ارومیه کرد به معنای نجات ۱۴ میلیون انسان بود یعنی اگر این دریاچه احیا نمی شد گرد و غبار نمکی زندگی، سلامت و کشاورزی مردم را از بین می برد و این تعداد جمعیت مجبور به مهاجرت بودند و چه وضعی برای جامعه رخ می داد.
بعضی ها یک حالت مادر شوهری به خود گرفتند و نگذاشتند مردم در همان یکی دو سال گشایش برجام هم لذت ببرند.
قرارداد می‌بستیم، ایراد می‌گرفتند و وقتی قرارداد به هم می‌خورد باز غُر می‌زدند!
وقتی پهپاد فضای سرزمینی کشور را نقض کرده و در دقایق اول واکنش نشان می‌دهیم آنها را عصبانی کرده بیشتر از این هم عصبانی هستند که با سامانه داخلی آن را سرنگون کردیم نه باسامانه اس 300 و یا مشابه آن. موشک و رادارش ساخت ایران است، یعنی با رادار ایرانی سرچ و لاک کردیم و با موشک ایرانی آن را هدف قرار دادم و این کار عظیم و بزرگی است. ما دست همه آنهایی که این صنعت داخلی را ایجاد کردند در وزارت دفاع و دست همه آنهایی که در سپاه از آن بخوبی استفاده کردند می‌بوسیم که کاری عظیمی انجام دادند.
چند سال در تحریم و فشار قیمت نفت بودیم اما با تلاش دولت برای مردم محسوس نبود درآمد کشور یک چهارم شده
نگذاشتند مردم در همان یکی-دو سال گشایش برجام لذت ببرند.
شرکت‌های خارجی می‌آمدند گفتند چرا آمدند، رفتند گفتند چرا رفتند. هواپیما خریدیدم گفتند خیانت به عالم بشریت شد
هیچ حکومتی که تدبیر داشته باشد بالاترین مقام یک کشور آن هم نه مقام سیاسی، رهبر دینی، سیاسی و رهبر عاشقان دینی در سوریه، لبنان، فلسطین و ... را تحریم می‌کند؟
تحریم کند که آمریکا نیاید. ما آن‌ها را راه نمی‌دهیم، آن‌ها می‌گویند شما نیایید.
اموال رهبری را می‌خواهند تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده.
این یعنی دشمن در یک رفتار غیرعادی قرار گرفته است.