به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۱۸۱۳۵

۹۰ کشته در ازدحام مراسم دینی هندوها

گروه بين الملل: در پی ازدحام جمعیت بر روی پلی در نزدیکی یک معبد هندو دست‌کم ۹۰ زائر در ایالت مادیا پرادش هند جان خود را از دست دادند.
۹۰ کشته در ازدحام مراسم دینی هندوها
به گزارش راديو آلمان، ایجاد اضطراب در میان مردم در پی ازدحام جمعیت بر روی پلی در نزدیکی یک معبد هندو، باعث شد که دست‌کم ۹۰ نفر جان خود را از دست بدهند. پلیس می‌گوید که شمار کشته‌شدگان ممکن است به بیش از ۱۰۰ نفر برسد. این حادثه به هنگام اجرای مناسک دینی هندوها روز یکشنبه در ایالت مادیا پرادش رخ داد؛ زمانی که جمعیت عظیمی از زائران قصد عبور از روی پل و ورود به معبد را داشتند. به گفته‌ی پلیس، به هنگام ازدحام جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر بر این پل که روی رود سند قرار دارد جمع شده بودند. پیش از فاجعه شایع شده بود که تراکتوری به پل برخورد کرده و پل در حال فروریختن است. در پی آن جمعیت روی پل دچار اضطراب شده و بسیاری زیر دست و پا کشته یا زخمی شدند.

در روز یکشنبه حدود ۵۰۰ هزار زائر در این معبد به منظور اجرای آیین جشن مذهبی دوسرا تجمع کرده بود. شاهدان عینی به شبکه تلویزیونی هند گفته‌اند که گروهی در میان جمعیت برای آن‌که از زمان انتظار برای ورود به معبد بکاهد، این شایعه را پراکنده بوده است. این اولین بار نیست که در مراسمی مذهبی در هند شمار زیادی از زائران بر اثر ازدحام و اضطراب در میان جمعیت جان خود را از دست می‌دهند.در سال ۲۰۱۱ در ایالت کرالا بیش از ۱۰۰ هندو بر اثر ازدحام جمعیت جان سپردند.