به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۸۱۵۷۵

صدر: انحلال گروه شبه‌نظامی «سرایا السلام»

گروه بین‌الملل: در پی فرمان نخست‌وزیر عراق جهت تعطیلی دفاتر متعلق به گروه‌های متعدد شبه‌نظامی از جمله حشد شعبی و ادغام همه آنها در ارتش این كشور، مقتدی صدر نیز دستور تعطیلی نیروهای «سرایا السلام» را داد.
صدر: انحلال گروه شبه‌نظامی «سرایا السلام»
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیام خود دستور بسته شدن تمام مقرهای سرایا السلام و لغو عنوان این گروه را صادر کرد. وی با بیان این که تصمیمات اتخاذ شده از سوی نخست‌وزیر در ارتباط با حشد شعبی حائز اهمیت و گام اول در مسیر تأسیس دولت قدرتمندی است، تصریح کرد، نیروهای شبه نظامی باید دستورهای نظامی دولت را رعایت کنند. صدر ابراز امیدواری کرد که نیروهای سرایا السلام تا جایی که ممکن است از مناطق مقدس دور نگه داشته نشوند. نیروهای سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر عراق بوده که با حشد شعبی همکاری داشته است.

همچنین "سرایا السلام" (گردان‌های صلح) وابسته به مقتدی صدر پایبندی خود را به دستور رهبر جریان صدر و اجرای فوری آن اعلام کرده و بر ضرورت ترجیح منافع عمومی عراق بر منافع شخصی تاکید کرد. در این راستا،‌ ابویاسر، عضو جهادی جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، طبق دستورات مقتدی صدر و اجرای اقدامات اصلاحات ملی وی برای حفظ عراق و تمامیت ارضی آن، به نیابت از "سرایا السلام" دستوراتش را اجرایی می‌کند. مقتدی صدر روز دوشنبه اعلام کرده بود، "سرایا السلام" کاملا منحل می‌شود. وی از دستور صادره از سوی عبدالمهدی در خصوص حشد شعبی قدردانی کرد.

دبیرکل گروه عصائب اهل الحق نیز در پیامی توییتری تصمیم اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق درباره ادغام حشد شعبی در نیروهای مسلح را گامی در مسیر درست دانست. قیس خزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق در این پیام نوشت، تصمیم اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق یک گام در مسیر درست است. وی افزود، دور ساختن حشد شعبی از مناقشات سیاسی و تامین احتیاجات لجستیکی این هیئت تضمین کننده قدرت این گروه است تا وظیفه خود را در راستای تضمین امنیت و آینده عراق انجام دهد.
برچسب ها: مقتدی صدر